Αποστολή στην ΙσπανίαFord S-MAX 2.0 EcoBoost: Ταχυμεταφορέας
Τις δικές της απαντήσεις στον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό επιχειρεί να δώσει η Ford, εξοπλίζοντας τα ανανεωμένα S-MAX και Galaxy με το νέο, δίλιτρο turbo βενζινοκινητήρα των 203 ίππων.
Γιάννης Αδάναλης
Αν μέχρι σήμερα έλλειπε κάτι από την γκάμα της Ford ήταν ένας βενζινοκινητήρας που θα μπορούσε να κοιτάξει στα μάτια τον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό. Το πεντακύλινδρο μοτέρ των 2,5 λίτρων -προερχόμενο από τις τάξεις της Volvo- δεν αποδείχθηκε αρκετό, ιδιαίτερα στη χώρα μας όπου το φορολογικό καθεστώς εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να τιμωρεί οποιονδήποτε κάνει το λάθος και ξεπεράσει το όριο των 1.929 κ.εκ.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας, βέβαια, διαθέτει ένα ακόμη μειονέκτημα. Αυτό της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου. Κανείς, πλέον, δεν είναι διατεθειμένος να ακριβοπληρώσει τις επιδόσεις που με ευκολία μπορεί να προσφέρει ένα μοτέρ 220 ίππων, πόσο μάλλον όταν τα νούμερα αυτά συνοδεύουν ένα οικογενειακών προδιαγραφών πολυμορφικό.
Μπορεί, λοιπόν, το S-MAΧ να συνεχίζει την πορεία του στην ευρωπαϊκή αγορά, υπερασπιζόμενο τον τίτλο της δυναμικότερης πρότασης στην κατηγορία του, ωστόσο, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αυθεντικό MPV.
Στη λογική αυτή και με δεδομένο ότι τα ατμοσφαιρικά μοτέρ των 2,0 και 2,3 λίτρων που συναντά κανείς στη σημερινή εκδοχή του αυτοκινήτου αποδείχθηκαν λίγα για τις δυνατότητές του -μεταφορικές και μη-, ο νέος EcoBoost κινητήρας των 1.997 κ.εκ. και των 203 ίππων φαντάζει ικανός να επισκιάσει οποιαδήποτε αλλαγή-βελτίωση έχει να παρουσιάσει το S-MAX του 2010.
Όπως και να έχει, ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τη χαρακτηριστική, πλέον, τραπεζοειδή μάσκα και τα φώτα ημέρας τεχνολογία LED δηλώνούν ξεκάθαρα την πρόθεση της φίρμας να προσαρμόσει τις προδιαγραφές του δημοφιλούς MPV στο σήμερα.
Αντίστοιχα, στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν να νέα φωτιστικά σώματα και η μπάρα χρωμίου που έχει τοποθετηθεί στην πέμπτη πόρτα και ενσωματώνει το λογότυπο του αυτοκινήτου.
Είναι προφανές ότι το S-MAX -όπως άλλωστε και το εξίσου ανανεωμένο Galaxy- έχει αποκτήσει premium χαρακτηριστικά, διατηρώντας ωστόσο και τα στοιχεία δυναμισμού που το διέκριναν στο πρόσφατο παρελθόν.
Μικρότερες, σε έκταση και αριθμό, είναι οι βελτιωτικές παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό. Η ποιότητα κατασκευής έχει διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα, ενώ ο εξοπλισμός έχει αναβαθμιστεί ώστε εξασφαλίζει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.
Ανάμεσα στα εξοπλιστικά στοιχεία που ξεχωρίζουν στην έκδοση του 2010, ανήκει το νέο ηχοσύστημα με τα οκτώ συνολικά ηχεία απόδοσης 265 W, το σύστημα ενημέρωσης για την ύπαρξη εμποδίων στις τυφλές γωνίες των πλευρικών καθρεπτών και η πανοραμική, γυάλινη οροφή η οποία συνοδεύεται από σύστημα εσωτερικού φωτισμού τεχνολογίας LED.
Κατά τ΄άλλα οι διαθέσιμοι εσωτερικοί χώροι εξακολουθούν να δικαιολογούν με τον πιο πειστικό τρόπο τις εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος, φροντίζοντας για την άνετη παραμονή έως και επτά επιβατών.
Την ίδια στιγμή ο όγκος του χώρου αποσκευών ξεκινά από τα 285 λίτρα (επταθέσια διαμόρφωση) και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 2.000 λίτρα σε περίπτωση που η δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί.
Το S-MAΧ δεν κρύβει τον οικογενειακό του προσανατολισμό, έστω και αν οι προδιαγραφές του νέου υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ των 2,0 λίτρων αφήνουν υποσχέσεις.
Συνδυάζοντας την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου, με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και την παρουσία ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων, o μικρότερος -μέχρι σήμερα- EcoBoost κινητήρας της Ford αποδίδει 203 ίππους, ισχύς αρκετή για να κινήσει με ανταγωνιστικούς ρυθμούς το βαρύ σκαρί ενός πολυμορφικού.
Οι ευχάριστες εκπλήξεις, όμως, δεν σταματούν εδώ, καθώς η μέγιστη ροπή των 300 Nm περνά στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός ημι-αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Το Powershift, όπως το ονομάζει χαρακτηριστικά η Ford, συνδυάζεται αποκλειστικά με τον EcoBoost των 2,0 λίτρων και τους δύο ισχυρότερους πετρελαιοκινητήρες (140 και 163 ίππων) ανάλογης χωρητικότητας που θα εξοπλίζουν τα νέα S-MAX και Galaxy, διαθέτοντας έξι σχέσεις και προσφέροντας τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε χειροκίνητη και πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία.
Στην πράξή το S-MAX με τους 203 ίππους διαγράφει οριστικά το μετριοπαθές παρελθόν του. Επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα και αγγίζοντας την τελική ταχύτητα των 221 χλμ./ώρα επιβεβαιώνει τη δεδομένη ανωτερότητα του στην άσφαλτο. Και αυτό χωρίς να χρειαστεί κανείς να υπερβάλει καταλήγοντας σε λύσεις όπως ο υπό απόσυρση πεντακύλινδρος κινητήρας των 2,5 λίτρων.
Tα ανανεωμένα S-MAX και Galaxy με τους νέους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου πρόκειται να διατεθούν στην ευρωπαϊκή αγορά στο τέλος Μαρτίου. Την ίδια περίοδο αναμένεται και το Mondeo με τον δίλιτρο turbo κινητήρα βενζίνης των 203 ίππων, ενώ λίγους μήνες αργότερα ο μικρότερος EcoBoost των 1.600 κ.εκ. θα βρεθεί κάτω από το καπό του νέου C-MAX αποδίδοντας 160 ίππους.
auto.in.gr
- Κείτ Γουίνσλετ: Περπατώντας στο κόκκινο χαλί αγκαλιά με τον γιο της στην πρεμιέρα της ταινίας τους
- Mπαρτσελόνα: Το νέο λούτρινο της μασκότ CAT «εξαφανίστηκε» σε χρόνο-ρεκόρ
- Hellenic Train: Διακόπηκαν τα δρομολόγια στο τμήμα Λάρισα – Λειανοκλάδι λόγω της υπερχείλισης του Ενιπέα
- Πασκουάλ για την Μπαρτσελόνα και το NBA Europe: «Είμαστε στην Euroleague»
- Μαλακάσα: Οδηγός χάνει τον έλεγχο και πέφτει πάνω στις προστατευτικές μπάρες και σε λεωφορείο
- Δολοφονία Καρυώτη: «Μου δώσανε φράγκα για να ομολογήσω» – Το ηχητικό που ανατρέπει την ομολογία στην υπόθεση
