Βρετανικές έρευνες κατέδειξαν ότι η ολοένα αυξανόμενη τάση των εμπλεκόμενων σε ατυχήματα να ζητούν αποζημίωση για το παραμικρό, ώθησε τις ασφαλιστικές εταιρείες το 2009, να αυξήσουν τα ασφάλιστρά τους κατά 20% .



Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Consumer Intelligence η οποία ερεύνησε 100.000 περιπτώσεις, οι Βρετανοί οδηγοί κατά το 2009 πλήρωσαν 2,1 δισεκατομμύρια στερλίνες περισσότερα στις ασφαλιστικές απ’ ότι ένα χρόνο νωρίτερα.



Σύμφωνα με την ίδια εταιρεία η μέση τιμή για ασφάλιστρα που καταβάλλει ένας οδηγός στην ασφαλιστική του ανέρχεται στις 564,69 στερλίνες, αύξηση που αντιστοιχεί σε ποσοστό 19,6% και που για τους νέους οδηγούς φτάνει έως και 24,9%.



Σύμφωνα με την βρετανική ασφαλιστική AA Insurance, τα ασφάλιστρα αυξήθηκαν κατά 18,7%, το 2009 ποσοστό που αντιστοιχεί στο ποσό των 1.000 στερλινών κατά μέσο όρο, ήτοι η μεγαλύτερη αύξηση που έχει καταγραφεί από την αρχή της έρευνας τους.



Ο επικεφαλής της εταιρείας Simon Douglas αποδίδει το φαινόμενο στην μανία αποζημιώσεων που φαίνεται να έχει πλήξει τους Βρετανούς και κατ’ επέκταση τα ασφάλιστρά τους δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο.



Πολλοί άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να διεκδικήσουν αποζημίωση ακόμα και για μικρούς τραυματισμούς όπως ένα μικρό τράνταγμα στον αυχένα, κάτι το οποίο δεν θα έκαναν στο παρελθόν.

Οι δικηγόροι που ασχολούνται με αυτόν τον τομέα παροτρύνουν τους πελάτες τους να καταθέσουν αγωγές. Τόσο το κόστος για τους δικηγόρους όσο και η ενδεχόμενη αποζημίωση μετακυλίεται σε κάποια τρίτη ασφαλιστική εταιρεία κ.ο.κ.