Κατά τον Kimi Raikkonen, αν οι επιδόσεις του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το 2010 είναι ενθαρρυντικές δεν αποκλείεται να επιδιώξει μακροχρόνια νέα καριέρα στα ράλι και να μην επιστρέψει στη Formula 1 – πιθανώς έχοντας στην άκρη του μυαλού του τον ασύλληπτο στόχο να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής και στα δύο σπορ.


Έχω και τις δύο επιλογές για το 2011 – να μείνω στα ράλι ή να προσπαθήσω να γυρίσω στη F1. Θέλω πρώτα να δω τι θα καταφέρω στα ράλι και μετά να αποφασίσω, δεν βιάζομαι. Αν πάω καλά, θα μπορούσα να συνεχίσω. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά σενάρια, είπε ο Kimi στο βρετανικό περιοδικό Autosport.


Και κατέληξε: Ήθελα να πάω στα ράλι και να δω περί τίνος πρόκειται. Ίσως να επιστρέψω του χρόνου, ή σε δύο χρόνια, στη Formula 1. Ίσως και όχι.


Συνεπώς, οι επιδόσεις του στους δώδεκα αγώνες του WRC που θα συμμετάσχει την επόμενη αγωνιστική χρονιά -που ξεκινά στις 12-14 Φεβρουαρίου 2010 με το Ράλι Σουηδίας- έχουν ιδιαίτερη σημασία. Πόσο καλά μπορεί να τα καταφέρει ο Φινλανδός;


Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Marcus Gronholm, λέει: Η οδήγησή του στη Φινλανδία (σ.σ.: με το Abarth Grande Punto S2000) ήταν πολύ εντυπωσιακή, αλλά αυτό το σπορ χρειάζεται εμπειρία. Δεν θα έχει πρόβλημα στα γρήγορα κομμάτια των Ειδικών, αλλά σε αργά ράλι όπως της Τουρκίας μπορεί να δυσκολευτεί.


Θα πρέπει να μάθει να οδηγεί αργά για να κινείται γρήγορα. Όμως, θα έχει τον Kaj Lindstrom δίπλα του, ο οποίος είναι έμπειρος συνοδηγός και θα του λέει πότε θα πρέπει να μειώνει το ρυθμό του για να κινείται ταχύτερα. O Kimi μπορεί να είναι γρήγορος – ειδικά στην άσφαλτο. Αλλά το 2010 δεν θα μπορεί να κερδίζει αγώνες.


Μια από τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ο Kimi είναι η εκμάθηση των ελαστικών της Pirelli – αλλά η ευτυχής συγκυρία για τον 30χρονο είναι ότι όλοι οι οδηγοί χρησιμοποιούν μόνο έναν, κοινό τύπο ελαστικών. Στις εποχές των δύο κατασκευαστών, με την εξέλιξη και επιλογή ειδικής γόμας, το έργο του θα ήταν πιο δύσκολο.


Ο Kimi είναι πολύ καλός οδηγός και θα βρίσκεται στο αυτοκίνητο που κέρδισε το πρωτάθλημα, είπε ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων Pirelli, Mario Isola.


Είμαι σίγουρος ότι θα κάνει τα ελαστικά να δουλέψουν και θα εκμεταλλευτεί στο μέγιστο τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, όπως όλοι οι κορυφαίοι οδηγοί του πρωταθλήματος. Πάντως, δεδομένου ότι μπαίνει τώρα στο σπορ, ο ελεγχόμενος τύπος ελαστικών θα τον βοηθήσει, χωρίς αμφιβολία.


Ένας από τους οδηγούς που έχει κάνει τη μετάβαση από τη F1 στο WRC είναι ο Stephane Sarrazin. Ο Γάλλος δεν έχει κερδίσει αγώνα, αλλά έχει πάρει εκκίνηση με τη Minardi και ήταν δοκιμαστής των Prost και Toyota, πριν αγωνιστεί σε ορισμένους αγώνες του WRC το 2003 και 2004 με την εργοστασιακή Subaru.


Εξηγώντας την πρόκληση που περιμένει τον Kimi, ο S. Sarrazin είπε: Η δυσκολότερη παράμετρος των ράλι είναι να μάθεις πώς να εκμεταλλεύεσαι τις σημειώσεις στο μέγιστο. Η οδήγηση στην πίστα έχει να κάνει με την τελειότητα, καθώς φρενάρεις μέσα σε είκοσι εκατοστά γύρο με το γύρο.


Αλλά μια Ειδική Διαδρομή είναι πολύ διαφορετική. Κάνεις τις αναγνωρίσεις, όμως οι συνθήκες που θα συναντήσεις στον αγώνα μπορεί να είναι διαφορετικές. Ίσως θα είναι πιο εύκολο για τον Kimi να αγωνίζεται στην άσφαλτο, για αρχή, καθώς η άσφαλτος απαιτεί παρόμοια προσέγγιση με την πίστα.


Χρειάζεται χρόνος για να κατανοήσεις τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου στο χώμα. Αυτό είναι το πιο δύσκολο για έναν οδηγό πίστας. Ο Kimi θα έχει χρόνο εκμάθησης, αλλά πιστεύω ότι θα μπορεί να διεκδικεί μια θέση στο βάθρο σε ορισμένους αγώνες, στην πρώτη του χρονιά.


Η νίκη είναι κάτι διαφορετικό, διότι πρέπει να κερδίσει ορισμένους εξαιρετικά ταλαντούχους οδηγούς – τον Sebastien Loeb, τον Dani Sordo και τον Mikko Hirvonen. Την ίδια άποψη, σχετικά με τα αποτελέσματα του K. Raikkonen το 2010, εξέφρασε και ο M. Gronholm.