Η Sauber εξασφάλισε την 13η και τελευταία συμμετοχή της Formula 1 και έτσι είναι οριστικό, πλέον, ότι η ελβετική ομάδα θα επιστρέψει στο σπορ το 2010 – έπειτα από την αποχώρηση της Toyota F1 και την αγορά της BMW F1 από τον αρχικό ιδρυτή της ομάδας του Χίνβιλ, Peter Sauber.


Παρότι η 13η θέση είχε προκύψει μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης της Toyota από το σπορ, στις 4 Νοεμβρίου 2009, μέχρι πρότινος η ιαπωνική εταιρεία δεν είχε απελευθερώσει τη συμμετοχή της.


Ο λόγος για αυτό είχε να κάνει με νομικά ζητήματα και με την καταβολή αποζημίωσης σχετικά με την αθέτηση των όρων του Συμφώνου Ομονοίας, που είχε υπογράψει η Toyota F1 και τη δέσμευε στο σπορ μέχρι το 2012, έναντι δυσβάσταχτης αποζημίωσης.


Ωστόσο, τώρα η FIA ανακοίνωσε ότι το θέμα επιλύθηκε και, έτσι, η Toyota επέστρεψε τη συμμετοχή στην Ομοσπονδία, η οποία με τη σειρά της τη μεταβίβασε στη Sauber F1. Σε πολύ μεγάλο ποσοστό η συμμετοχή της ομάδας διασφαλίστηκε έπειτα από την αγορά της BMW F1 από τον Peter Sauber, που χαίρει σεβασμού στο σπορ.


Η BMW είχε κοινοποιήσει, λίγο μετά την ανακοίνωση αποχώρησής της, ότι προτίθεται να πουλήσει την ομάδα της στην ελβετική επενδυτική εταιρεία Qadbak. Αλλά η FIA και οι άλλες ομάδες δίσταζαν να δώσουν στην Qadbak τη 13η συμμετοχή, ή να αυξήσουν τον αριθμό των ομάδων σε 14.


Πρόσφατα ο Peter Sauber είπε ότι η ομάδα του Χίνβιλ προχωρά βάσει του προγράμματος την κατασκευή του μονοθεσίου του 2010, της Sauber C29 – Ferrari, καθώς έχουν αναπτυχθεί φήμες για ανανέωση της χορηγικής συνεργασίας με την μαλαισιανή πετρελαϊκή εταιρεία Petronas.


auto.in.gr