Seat Leon 1.4 TSI 2009: H αυτοκρατορία των TSI
Ο χρόνος για τη δεύτερη γενιά του Leon άρχισε να μετράει το 2005, έστω και αν την εποχή εκείνη οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες των 1.400 και 1.600 κ.εκ. κράτησαν το μικρομεσαίο Seat στη σκιά του ανταγωνισμού.
Γιάννης Αδάναλης
Ο χρόνος για τη δεύτερη γενιά του Leon άρχισε να μετράει το 2005, έστω και αν την εποχή εκείνη οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες των 1.400 και 1.600 κ.εκ. κράτησαν το μικρομεσαίο Seat στη σκιά του ανταγωνισμού.
Υπήρχε, βέβαια, και ο δίλιτρος FSI με τους 150 ίππους, που κουβαλούσε τα δικά του… φοροτεχνικά προβλήματα και μια τεχνολογία -αυτή του άμεσου ψεκασμού βενζίνης στους θαλάμους καύσης- στα σπάργανά της.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.390 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 125 ίπποι/ 5.000 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 200 Nm/ 1.500 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 9,8 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 197 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 17.600 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 18.400 ευρώ |
Από τη στιγμή που o όμιλος VW προχώρησε με βήμα ταχύ στο λεγόμενο «downsizing», αντικαθιστώντας τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες με υπερτροφοδοτούμενους μικρότερης χωρητικότητας, οι ισορροπίες άλλαξαν.
Το Leon βρέθηκε -έστω και καθυστερημένα- να φορά το TSI μοτέρ των 1.400 κ.εκ. και να προβάλει ως το απόλυτο φαβορί της κατηγορίας, με τους 125 ίππους και τα 200 Nm ροπής να υπογραμμίζουν τις ανεκμετάλλευτες, μέχρι τότε, δυνατότητες του πλαισίου.
Το «παιδί-θαύμα» του γερμανικού ομίλου με τη βοήθεια ενός και μόνο υπερσυμπιεστή καυσαερίων αναμόρφωσε την εικόνα του ισπανικού μικρομεσαίου, οδηγώντας το στην κορυφή.
Ως επιστέγασμα της εμπορικής και όχι μόνο επιτυχίας του ήρθε η αναβαθμισμένη εκδοχή του, που διατίθεται ήδη στη χώρα μας αποτελώντας ένα από τα ελάχιστα φωτεινά παραδείγματα, σε επίπεδο πωλήσεων, των ημερών μας.
Το μπροστινό τμήμα του αμαξώματος είναι αυτό που συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες σε έκταση και αριθμό παρεμβάσεις, χωρίς ωστόσο να έχει μεταβληθεί σημαντικά η, μέχρι σήμερα γνωστή, εικόνα του.
Ανάλογο είναι και το παράδειγμα του πίσω τμήματος, όπου με δυσκολία μπορείς να απομονώσεις τις σχεδιαστικές τροποποιήσεις που παρουσιάζει.
| Υπέρ | |
| Κατά | |
Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Leon παρέμεινε όλα αυτά τα χρόνια σύγχρονο και ελκυστικό, γεγονός που επέτρεψε στην ισπανική φίρμα να διατηρήσει αναλλοίωτα αρκετά από σχεδιαστικά του γνωρίσματα.
Ουσιαστικότερες είναι οι παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο εσωτερικό. Το νέο, τριάκτινο τιμόνι, τα χειριστήρια που φιλοξενεί, η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα και ο πληρέστερος εξοπλισμός σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, προσάρμοσαν τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου στα σύγχρονα δεδομένα της κατηγορίας.
Οι έξι αερόσακοι ανήκουν, πλέον, στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, όπως άλλωστε ο ημι-αυτόματος κλιματισμός και το ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικών αρχείων MP3.
Το ίδιο ισχύει για τις ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών, όχι όμως και για τους προβολείς ομίχλης ή τους ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, που συναντά κανείς στις πλουσιότερες εξοπλιστικές εκδόσεις του αυτοκινήτου.
Τα δυναμικό προφίλ του Leon δεν ακυρώνει τη χρηστική πτυχή ενός τυπικού μικρομεσαίου hatchback, που τις περισσότερες φορές καλείται να ανταποκριθεί στις αυξημένες μεταφορικές ανάγκες μιας ολιγομελούς οικογένειας.
Ξεκινώντας από τον χώρο αποσκευών -ο όγκος του οποίου ξεκινά από τα 341 λίτρα- και φτάνοντας μέχρι την πίσω σειρά καθισμάτων, γίνεται αντιληπτό πως οι διαστάσεις και πολύ περισσότερο ο σχεδιασμός του αμαξώματος λειτουργούν περιοριστικά, όχι όμως και αποτρεπτικά.
Κανείς άλλωστε δεν μπορεί επί της ουσίας να αμφισβητήσει τις δυνατότητες του πλαισίου ή του κινητήρα, από τη στιγμή μάλιστα που θα τις αντιπαραθέσει με αυτές αντίστοιχων προτάσεων του ανταγωνισμού.
Την αρχή κάνει το ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Το ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι μπορεί να μην εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή πληροφόρηση, παρόλα αυτά μεταφέρει με ακρίβεια τις εντολές σου στην άσφαλτο, κερδίζοντας από την πρώτη, κιόλας, στιγμή την εμπιστοσύνη σου.
Παράλληλα, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις του μπροστινού και πίσω άξονα, υπογραμμίζουν την ισορροπημένη συμπεριφορά του Leon, χωρίς να κουράζουν σε έναν μέτριας ποιότητας ασφαλτοτάπητα και χωρίς να επιτρέπουν στο αμάξωμα να εμφανίζει υπερβολικές κλίσεις.
Παρά την απουσία του ESP από τον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, το ισπανικό μικρομεσαίο δεν θα προβληματίσει με τις αντιδράσεις του. Οι κινητήριοι τροχοί δείχνουν ικανοί να διαχειριστούν τη μέγιστη ροπή των 200 Nm, την ίδια στιγμή που ο πίσω άξονας αποσταθεροποιείται μόνο όταν το επιδιώξεις.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, η παρουσία του υπερσυμπιεστή καυσαερίων μεταφέρει τον πήχη πολύ ψηλότερα από τα… ατμοσφαιρικά επίπεδα του ανταγωνισμού, γεγονός που επιβεβαιώνουν και οι τιμές που ανακοινώνει ο Ισπανός κατασκευαστής.
Σύμφωνα με τον τελευταίο, λοιπόν, τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 9,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα.
Στο αντίθετο «άκρο» κινείται η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου, που σε πραγματικές συνθήκες με δυσκολία ξεπερνά τα 7,5 λίτρα/100 χλμ., αποδεικνύοντας, στην πράξη πια, τα οφέλη που προκύπτουν από το συνδυασμό της τεχνολογίας του άμεσου ψεκασμού με την παρουσία ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων.
Ακόμη και αν απέναντι στο μικρομεσαίο Seat τοποθετήσει κανείς ανάλογες προτάσεις του γερμανικού ομίλου, η ιδιαίτερα ελκυστική τιμή του -όπως αυτή διαμορφώνεται μετά και την έκπτωση της τάξης του 10% που διατηρεί η φίρμα στη χώρα μας τους τελευταίους μήνες- απλοποιεί τις διαδικασίες σύγκρισης.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.390 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 125/5.000σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 200/1.500σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Aμμεσος ψεκασμός |
| Διάμετρος x διαδρομή | 76,5×75,6 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 89,92 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικόέξι σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/3.615 | |
| 2η | :1/1.955 | ||
| 3η | :1/1.281 | ||
| 4η | :1/0.973 | ||
| 5η | :1/0.778 | ||
| 6η | :1/0.646 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4.055 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 6 1/2 x 16 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Bridgestone Turanza |
| Ελαστικά | 205/55/16 |
| Ρεζέρβα | Βοηθητική |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρο-υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 3,0 |
| Διάμετρος στροφής | 10,7 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,315 μέτρα |
| Πλάτος | 1,768 μέτρα |
| Ύψος | 1,455 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,578 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.541/1.517 |
| Χώρος αποσκευών | 341 λίτρα |
| Βάρος | 1.249 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 9,92 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 8,1 |
| Εκτός | 5,1 |
| Μέση | 6,2 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 55 |
| Αυτονομία | 887 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 197 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 9,8 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Κείτ Γουίνσλετ: Περπατώντας στο κόκκινο χαλί αγκαλιά με τον γιο της στην πρεμιέρα της ταινίας τους
- Mπαρτσελόνα: Το νέο λούτρινο της μασκότ CAT «εξαφανίστηκε» σε χρόνο-ρεκόρ
- Hellenic Train: Διακόπηκαν τα δρομολόγια στο τμήμα Λάρισα – Λειανοκλάδι λόγω της υπερχείλισης του Ενιπέα
- Πασκουάλ για την Μπαρτσελόνα και το NBA Europe: «Είμαστε στην Euroleague»
- Μαλακάσα: Οδηγός χάνει τον έλεγχο και πέφτει πάνω στις προστατευτικές μπάρες και σε λεωφορείο
- Δολοφονία Καρυώτη: «Μου δώσανε φράγκα για να ομολογήσω» – Το ηχητικό που ανατρέπει την ομολογία στην υπόθεση
