Πάνος Ν. Διαμάντης

Λίγες ώρες πριν τη μεγαλύτερη ευκαιρία της καριέρας του να γίνει πρωταθλητής, κερδίζοντας μάλιστα τον πιο επιτυχημένο οδηγό της ιστορίας των ράλι, ο Mikko Hirvonen χαμογελά και λέει ότι …είναι όλα θέμα αυτοπεποίθησης.


Για τον Φινλανδό, τον συνεχιστή της μεγάλης σχολής του Βορρά, είναι ατυχής η περίσταση να βρεθεί στην εποχή του Seb ή με τους θρύλους του παρελθόντος θα ήταν ακόμα πιο δύσκολο;


Ο Mikko δείχνει πολύ ήρεμος. Εξάλλου, γνωρίζει καλά ότι δεν πέρασε καιρός από τότε που έφτασε την ταχύτητα και την ωριμότητα ενός κορυφαίου οδηγού και ότι αυτή δεν είναι σε καμία περίπτωση η τελευταία του ευκαιρία να γίνει πρωταθλητής. Για την ακρίβεια, ο δικός του φινλανδικός θρύλος στο WRC μόλις ξεκινά.


ΕΡ.: Ποια ακριβώς στρατηγική έχεις επιλέξει για τον αγώνα, δεδομένων των συνθηκών και της ολισθηρής επιφάνειας;


Mikko Hirvonen: Έτσι είναι πάντα στο Ράλι Βρετανίας, οι συνθήκες μπορούν να γίνουν εντελώς απρόβλεπτες. Θα είναι δύσκολος αγώνας, αλλά έτσι κι αλλιώς θα πρέπει να κινηθούμε στο όριο, flat-out. Βεβαίως, πάντα κάνεις ορισμένα μικρά λάθη και εκπλήσσεσαι σε ορισμένες στροφές ή σημεία φρεναρίσματος και πρέπει απλώς να ελπίζεις ότι δεν θα συμβεί κάτι καταστροφικό, ένα τετ-α-κε ή κάτι ανάλογο.


ΕΡ.: Συνεπώς δεν υπάρχει περίπτωση να ξεκινήσεις τον αγώνα με λίγο συντηρητικό, αναγνωριστικό ρυθμό;


ΜΗ: Όχι, δεν έχω αυτή την πολυτέλεια. Μένει ένας αγώνας, έχουμε ένα βαθμό διαφορά και πρέπει να οδηγήσω στο όριο, μόνο έτσι μπορούμε να τα καταφέρουμε.


ΕΡ.: Κάνατε ορισμένες ημέρες δοκιμών πριν το Ράλι Βρετανίας…


ΜΗ: Ναι, πήγαν καλά. Κάναμε τριήμερες δοκιμές και όλα πήγαν καλά, βρήκαμε καλές ρυθμίσεις. Στη συνέχεια προγραμματίσαμε και κάτι επιπλέον, ήμουν πλοηγός σε έναν αγώνα (σ.σ.: το Cumbrian Rally) για να αποκτήσω μια σχετική αίσθηση από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε αυτή την επιφάνεια και όλα ήταν καλά, δείχνουμε να είμαστε σε καλή κατάσταση.


ΕΡ.: Σχετικά με τις καιρικές συνθήκες – θα σε ευνοήσει η βροχή;


ΜΗ: Ναι, αν ήταν στεγνός ο δρόμος θα έχανα χρόνο καθαρίζοντας το δρόμο, αλλά τώρα που οι Ειδικές είναι βρεγμένες οι όροι είναι ίσοι για όλους και δεν έχει σημασία από ποια θέση εκκινείς.


ΕΡ.: Τι χρειάζεται για να κερδίσεις μια μάχη στα ίσα με τον Sebastien; Ακούγεται λίγο δύσκολο…


ΜΗ: Ναι, είναι, χωρίς αμφιβολία, είναι πολύ γρήγορος και πολύ σταθερός. Πρέπει να έχεις απόλυτη αυτοπεποίθηση από την πρώτη στροφή και να έχεις έναν αλάνθαστο αγώνα. Δεν έχεις περιθώρια για λάθη. Αν καταφέρεις να κάνεις κάτι τέτοιο, τουλάχιστον θα είσαι πολύ κοντά.


ΕΡ.: Είναι η αποφυγή λαθών και οι σταθερές επιδόσεις ο σύγχρονος τρόπος οδήγησης και διεκδίκησης τίτλων στο WRC;


ΜΗ:  Τουλάχιστον προς το παρόν, ναι, διότι δεν υπάρχουν πολλοί οδηγοί που διεκδικούν τις νίκες και παράλληλα οι ομάδες και τα αυτοκίνητα έχουν πολύ μεγάλη αξιοπιστία. Δεν υπάρχουν προβλήματα με τα αυτοκίνητα. Αν είσαι εσύ εντάξει, θα τερματίσεις τον αγώνα. Το αυτοκίνητο θα τερματίσει και πρέπει κι εσύ να κάνεις το ίδιο. Έτσι είναι προς το παρόν. Ο συναγωνισμός είναι οριακός και το επίπεδο πολύ ψηλό, οπότε πρέπει να κερδίζεις βαθμούς σε κάθε ράλι αν θέλεις να φτάσεις μέχρι τέλους.


ΕΡ.: Είναι δύσκολο να βρίσκεις πάντα τη σωστή ισορροπία μεταξύ ταχύτητας και χαμηλού ρίσκου;


ΜΗ: Όχι ιδιαίτερα, σε όλα τα ράλι υπάρχουν σημεία που πρέπει να οδηγείς οριακά έτσι κι αλλιώς. Απλώς πρέπει να μάθεις πότε πρέπει να παίρνεις το ρίσκο και όταν το πετύχεις αυτό τότε όλα είναι εντάξει.


ΕΡ.: Αισθάνεσαι άτυχος, κατά μία άποψη, που αγωνίζεσαι με αντίπαλο τον Sebastien Loeb;  Όχι, βέβαια, πως η προηγούμενη, με τον Colin McRae, τον Carlos Sainz ή τον Tommi Makinen ήταν εύκολη…


ΜΗ: Ναι, σίγουρα είναι διαφορετικές οι εποχές, αλλά αν δούμε τη στατιστική είναι ο καλύτερος οδηγός όλων των εποχών και ένας από τους ταχύτατους επίσης. Συνεπώς, για μένα, ο συναγωνισμός και η ταχύτητα είναι υψηλότερα από ποτέ. Απλώς σήμερα η κορυφή είναι πολύ πιο στενή, δεν υπάρχουν πολλοί οδηγοί που να μπορούν να κερδίζουν αγώνες όπως ήταν ο [Richard] Burns, ο Colin [McRae], ο [Carlos] Sainz, ο [Tommi] Makinen ή ο [Juha] Kankkunen. Τότε ήταν διαφορετικά, κέρδιζαν πολλοί, αλλά εγώ πιστεύω ότι σήμερα η ταχύτητα είναι ακόμα υψηλότερη.


ΕΡ.: Κοιτώντας πίσω στη φετινή χρονιά, πιστεύεις ότι υπήρξαν χαμένες ευκαιρίες;


ΜΗ: Όχι ιδιαίτερα, ίσως μόνο στην Αργεντινή που είχαμε ένα μηχανικό πρόβλημα και χάσαμε τουλάχιστον οκτώ βαθμούς. Αλλά αυτά ανήκουν στο παρελθόν πια και τώρα όλα είναι πιθανά, με ένα βαθμό διαφορά πριν από το τελευταίο ράλι της χρονιάς.


ΕΡ.: Δεδομένου ότι του χρόνου δεν θα είναι το Ράλι Ακρόπολις στο πρόγραμμα, όπως και το Ράλι Μόντε Κάρλο, ποια είναι η άποψή σου για τους κλασσικούς αγώνες – θα πρέπει να περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα του WRC;


ΜΗ: Για μένα η καλύτερη λύση είναι να έχουμε έξι αγώνες που θα περιλαμβάνονται πάντα στο πρόγραμμα. Παραδοσιακά ράλι, με πολύ καλή και διαρκώς επιτυχημένη οργάνωση. Αυτά πρέπει να είναι σταθερά και στη συνέχεια να εναλλάσσονται άλλοι αγώνες, για να μπαίνουν και νέες χώρες. Αλλά έτσι κι αλλιώς νομίζω ότι αυτή είναι η τροπή που έχουν πάρει τα πράγματα. Αν οι κανονισμοί παραμείνουν απαράλλαχτοι, ίσω  αυτό να συμβεί.


ΕΡ.: Θα οδηγήσεις το νέο Fiesta S2000 στις ασφάλτινες δοκιμές που έχετε προγραμματίσει για το προσεχές μέλλον;


ΜΗ: Ίσως, πριν το Δεκέμβριο, αλλά δεν είναι σίγουρο. Ελπίζω να αγωνιστούμε με το νέο αυτοκίνητο στο Ράλι Μόντε Κάρλο, αλλά δεν έχει ληφθεί η απόφαση ακόμα.


ΕΡ.: Ποια άποψη έχεις για τη νέα γενιά των WRCars, σου αρέσουν ή προτιμάς πιο παραδοσιακών προδιαγραφών rallycars;


ΜΗ: Αναμφίβολα θα ήθελα να είχα αυτοκίνητα όπως τα σημερινά, με περισσότερη ισχύ την οποία διαρκώς αποζητούμε. Αλλά σε κάθε περίπτωση το νέο αυτοκίνητο δείχνει πολύ ενδιαφέρον. Ίσως να μην είναι στην αρχή τόσο γρήγορο όσο τα σημερινά, αλλά είναι ίδια για όλους και ξεκινούμε από την αρχή. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι περισσότερους κατασκευαστές στο πρωτάθλημα, ίσως αυτοί να φέρουν μεγαλύτερο συναγωνισμό και ίσως περισσότερους οδηγούς να διεκδικούν τη νίκη, οπότε θα είναι πιο ενδιαφέρον για όλους.


ΕΡ.: Θα ψυχαγωγείσαι εξίσου με την οδήγηση, πιστεύεις;


ΜΗ: Ίσως να μην έχεις την ίδια αίσθηση, αλλά όταν φοράς το κράνος σου πιθανώς θα βρίσκεται μέσα σε παρόμοιες μάχες και είμαι σίγουρος ότι θα είναι πολύ διασκεδαστικό.


auto.in.gr