H επικείμενη ανακοίνωση της συνεργασίας της Ferrari με τον Fernando Alonso, από το 2010 και για τα επόμενα πέντε χρόνια, η οποία πρόκειται να ανακοινωθεί τις επόμενες ώρες αρχίζει να κινεί τη μεταγραφική αγορά της Formula 1, να δίνει μορφή στην διαφορετική εικόνα της επόμενης χρονιάς.


Ξεκινώντας από τη Scuderia, όλα δείχνουν ότι δίπλα στον Fernando θα βρίσκεται ο Felipe Massa, που έχει συμβόλαιο με την ιταλική ομάδα για το 2010, καθώς στο Μαρανέλο εκτιμούν ότι ο Βραζιλιάνος δεν θα έχει χάσει καθόλου από την ταχύτητά του μετά τον σοβαρό του τραυματισμό στις δοκιμές κατάταξης του GP Ουγγαρίας.


Οι δικηγόροι της Ferrari και του Kimi Raikkonen φέρονται να έχουν συμφωνήσει για τη διακοπή του συμβολαίου του Φινλανδού, με αποζημίωση που φημολογείται ότι καταβάλει η ισπανική τράπεζα Santander, βασικός χορηγός της Ferrari από το 2010.


Η ισπανική εταιρεία, ωστόσο, θα διατηρήσει τη δευτερεύουσα χορηγία της στη McLaren και έτσι, με την αποζημίωση στον Kimi, μεθοδεύει την επιστροφή του Φινλανδού στο Ουόκινγκ, στην ομάδα για την οποία οδηγούσε μέχρι και το 2006. Εκεί θα συναντήσει τον Lewis Hamilton, που έχει συμβόλαιο για τα επόμενα τρία χρόνια.


Στη Renault, όλα δείχνουν ότι η επιβίωση της ομάδας (αν και φημολογείται ότι θα μετονομαστεί του χρόνου αν αγοράσει μερίδιό της ο David Richards) εξασφάλισε και τη συμφωνία με τον Robert Kubica για τη θέση του F. Alonso. Ο Πολωνός έμεινε ελεύθερος μετά την ανακοίνωση αποχώρησης της BMW στο τέλος του 2009. Η γαλλική εταιρεία, επίσης, αναμένεται να διατηρήσει τον Γάλλο Romain Grosjean στο έτερο μονοθέσιό της.


Πάντως, το μεγαλύτερο παζάρι δείχνει να γίνεται στις Brawn GP και Williams. Στην πρώτη φαντάζει πλέον θέμα χρόνου να ανακοινωθεί ο Nico Rosberg. Για το έτερο μονοθέσιο ο Rubens Barrichello περιμένει, ενώ ο Jenson Button και η αγγλική ομάδα έχουν σημαντική διαφορά στο οικονομικό ζήτημα.


Συγκεκριμένα, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας ζητά από τη Brawn GP τα χρήματα που ο ίδιος μείωσε από το φετινό του συμβόλαιο τον περασμένο χειμώνα, για να βοηθήσει στην επιβίωση της ομάδας. Και φυσικά το ενδεχόμενο κατάκτησης του φετινού τίτλου έχει αυξήσει το κασέ του.


Σε περίπτωση μη συμφωνίας με τον Jenson Button και απόφασης του Rubens Barrichello να δεχθεί την πρόταση της Williams, υπάρχει πάντοτε το μακρινό ενδεχόμενο του Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός, σχεδόν όσο και ο Nico Rosberg, έχουν την υποστήριξη της Mercedes – η οποία πρόκειται να αγοράσει το 75% της Brawn GP.


Αυτή τη στιγμή ο Rubens Barrichello φαντάζει ως ο επικρατέστερος οδηγός για τη Williams, δίπλα στον πρωταθλητή του GP2, Nico Hulkenberg, που θα πρέπει να θεωρείται πλέον βέβαιος. Η Williams κλίνει προς τον Βραζιλιάνο, έπειτα από τη διαφαινόμενη άρνηση του Robert Kubica, διότι εκτιμά ότι μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας εξέλιξης και ρύθμισης της Brawn GP φέτος οφείλεται στην πλούσια εμπειρία του. Για αυτό και θέλει έναν έμπειρο οδηγό δίπλα στον άπειρο N. Hulkenberg.


Έγκυρες πηγές, όπως π.χ. το αγγλικό περιοδικό Autosport, αναφέρουν ότι το συμβόλαιο του Rubinho με τη Williams F1 είτε έχει ήδη υπογραφεί είτε πρόκειται να υπογραφεί άμεσα, καθώς υπάρχει πλήρης συμφωνία. Φαίνεται ότι ο Βραζιλιάνος δεν ρισκάρει να χάσει τη θέση της Williams, περιμένοντας να διαπιστώσει που και πότε θα καταλήξουν οι διαπραγματεύσεις του Jenson Button με τη Brawn GP.


Σχετικά με την Toyota, τα πάντα δείχνουν να είναι στον αέρα μέχρι την 15η Νοεμβρίου 2009. Τότε θα κριθεί ο προϋπολογισμός της ομάδας από το διοικητικό συμβούλιο της Toyota στην Ιαπωνία – και μέχρι τότε θα υποβόσκουν οι διαρκείς φήμες ότι η εταιρεία πιθανώς να αποφασίσει να αποχωρήσει από την Formula 1.


Όλα εξαρτώνται από την οικονομική έκθεση του πρώτου εξαμήνου του 2009 για την εμπορική πορεία της εταιρείας και τη μελέτη της, πριν τη συνεδρίαση της 15ης Νοεμβρίου όπου θα ληφθούν γενικότερες στρατηγικές αποφάσεις, με βάση τα αποτελέσματα της έκθεσης.


Κατά συνέπεια, η Toyota F1 δεν μπορεί ούτε να διαπραγματευτεί ούτε να συμφωνήσει με οδηγούς μέχρι το μέσο Νοεμβρίου. Δεν ενεργοποίησε καν τον όρο να κρατήσει τον Timo Glock, παρότι ενδιαφέρεται για την παραμονή του Γερμανού. Πριν από όλα αυτά, είχαν ναυαγήσει και οι συνομιλίες με τον Jarno Trulli.



ΤΟ ΜΕΤΑΓΡΑΦΙΚΟ «ΠΑΖΑΡΙ» ΤΟΥ 2010










































































ΟΜΑΔΑ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΠΟΛΥ ΠΙΘΑΝΟΙ ΠΙΘΑΝΟΙ
Ferrari Felipe Massa Fernando Alonso
McLaren-Mercedes Lewis Hamilton Kimi Raikkonen Nico Rosberg, Heikki Kovalainen
Renault Robert Kubica, Romain Grosjean
Toyota Timo Glock Jarno Trulli
Brawn GP Nico Rosberg Jenson Button, Rubens Barrichello, Kimi Raikkonen
Williams Nico Hulkenberg, Rubens Barrichello Robert Kubica, Timo Glock, Nick Heidfeld
RBR Sebastian Vettel, Mark Webber
STR Sebastien Buemi, Jaime Alguersuari
Force India Adrian Sutil Vitantonio Liuzzi, Bruno Senna
Campos Pedro de la Rosa, Bruno Senna
Manor / Virgin F1 Adam Carroll
USF1 Scott Speed, Sebastien Loeb
Lotus F1

auto.in.gr