GP Ιταλίας 2009: Ταχύτερες οι Force India και McLaren στα ελέυθερα
Ο Adrian Sutil, που συνέχισε την εξαιρετική απόδοση της Force India, μαζί με τον Lewis Hamilton της McLaren-Mercedes σημείωσαν με διαφορά ελάχιστων χιλιοστών του δευτερολέπτου τους ταχύτερους γύρους στις σημερινές ελεύθερες δοκιμές του Grand Prix Ιταλίας, 13ου φετινού αγώνα της Formula 1.
Καθώς πολλοί οδηγοί έδειξαν να αμφιβάλλουν για το φορτίο καυσίμων τόσο της Force India όσο και της Renault, που σημείωσε με τους Romain Grosjean και Fernando Alonso τους αμέσως ταχύτερους χρόνους, η McLaren δείχνει να είναι σε εξαιρετικά κατάσταση λόγω και του συστήματος KERS.
Σύμφωνα με τον Lewis Hamilton και τον Heikki Kovalainen, το KERS δίνει περίπου τέσσερα δέκατα στη Μόντσα, λόγω των μεγάλων ευθειών και των εξόδων από πολύ αργά σικέιν. Την ίδια ώρα, η McLaren πρόσφατα σημείωσε εξαιρετικά σημαντική αεροδυναμική πρόοδο (που δεν έχει η Renault) και στη Βουδαπέστη έδειξε με τη νίκη της αντίστοιχα καλή και στον τομέα της μηχανικής πρόσφυσης.
Το συμπέρασμα είναι ότι, εξαιτίας όλων των παραπάνω, η McLaren έχει την πολυτέλεια -λέει ο H. Kovalainen- να κάνει πολύ λιγότερους συμβιβασμούς στην αρνητική άντωση για τα αργά σικέιν της Μόντσα, με αποτέλεσμα αυτό να το εισπράττει σε τελική ταχύτητα στα μεγάλα γρήγορα τμήματα της ιταλικής πίστας.
«Το KERS αναμφίβολα βοηθάει εδώ – περιμένουμε να μας δώσει περίπου τέσσερα δέκατα στις δοκιμές κατάταξης αύριο – αλλά έχουμε κάνει και καλή πρόοδο με το σύνολο του αυτοκινήτου», είπε ο Lewis Hamilton.
«Σε ένα τόσο ιδιαίτερο σιρκουί πάντοτε είναι αγχωτικό μέχρι να διαπιστώσεις αν πήρες τις σωστές αποφάσεις με την αεροδυναμική. Είμαι ικανοποιημένος με την πρόοδό μας. Περάσαμε το απόγευμα με μεγαλύτερα φορτία καυσίμου, οπότε οι χρόνοι δεν κρύβουν ιδιαίτερες ενδείξεις. Με ενθαρρύνει η θέση μας», κατέληξε.
Ο Jenson Button λέει σχετικά: «Στις δοκιμές κατάταξης θα κερδίσουν άλλο ένα δέκατο διότι θα χρησιμοποιήσουν το KERS πριν την ευθεία εκκίνησης / τερματισμού πριν το γρήγορο γύρο τους. Τους βοηθάει πολύ εδώ, αλλά όχι και σε άλλους τομείς, όπως στην κατανομή βάρους.»
Πέραν κάθε υποψίας για ελαφρύ φορτίο καυσίμου, η Force India δείχνει να έχει και στη Μόντσα δυναμική βάθρου. Ο Adrian Sutil, ταχύτερος της ημέρας, είπε σχετικά: «Το αυτοκίνητο μου δίνει σπουδαία αίσθηση και είμαι αισιόδοξος ότι θα πετύχουμε καλό αποτέλεσμα στις δοκιμές κατάταξης. Έχουμε την εμπειρία να είμαστε γρήγοροι.»
Ο Giancarlo Fisichella, που επέλεξε να συνεχίσει την καριέρα του στη Ferrari, είπε: «Δεν είναι έκπληξη ο πρώτος χρόνος της Force India. Κάναμε ένα πολύ καλό βήμα προόδου στους τελευταίους αγώνες. Πιθανώς να ήταν και ελαφρύτεροι από εμάς σήμερα, αλλά σίγουρα θα είναι ανταγωνιστικοί αύριο.»
Στην επιστροφή του στα Grands Prix, ο έτερος οδηγός της ομάδας, Vitantonio Liuzzi, πέρασε σχεδόν όλη την ημέρα στην εκμάθηση του μονοθεσίου. Ωστόσο, πρόλαβε να διαπιστώσει ότι το μονοθέσιο είναι αρκετά καλό στη συστοιχία γύρων, στον αγώνα. Στις ελεύθερες δοκιμές σήμερα, κατέληξε, μπορεί να βρει ακόμα μισό δευτερόλεπτο.
Οι πρωτοπόροι του πρωταθλήματος πέρασαν μια ακόμα ημέρα σε χαμηλούς τόνους, πολύ μακριά από την κορυφή. Ο Jenson Button, έβδομος στην πρώτη περίοδο, σταματούσε συχνά το γυρολόγιό του με προβλήματα στο κιβώτιο, στην τηλεμετρία και αλλού. Αυτό του κόστισε πολύτιμους γύρους για τη ρύθμιση του μονοθεσίου, με αποτέλεσμα να εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα ισορροπίας – ειδικά στα φρένα.
«Δεν είμαι ακόμα ευχαριστημένος με την ισορροπία του αυτοκινήτου, συνεπώς έχουμε πολλή δουλειά το βράδυ και αύριο το πρωί για να μείνω απόλυτα ευχαριστημένος» είπε ο Αγγλος. «Είναι πολύ διαφορετικά τα πράγματα εδώ, με λίγη αρνητική άντωση. Το αυτοκίνητό μας αντιδρά καλά, αλλά πρέπει να δουλέψουμε στη ρύθμισή του.»
«Η McLaren είναι πολύ γρήγορη και αυτό λί
auto.in.gr
- «Καλά Χριστούγεννα Παναθηναϊκέ μου! Πάντα δίπλα σου»: Το βίντεο της πράσινης ΠΑΕ
- Χειμερινές εκπτώσεις 2026: Πότε ξεκινούν – Πρακτικές συμβουλές για τους καταναλωτές
- Ευρώπη: Δεύτερη από το τέλος η Ελλάδα στους πραγματικούς μισθούς – Οι προβλέψεις για το 2026
- Ο Ντανιέλ Μπενσαΐντ και η επιμονή ότι πολιτική σημαίνει ανατροπή
- Τι ισχύει με το συμβόλαιο του Κλοπ – Μπορεί να επιστρέψει στους πάγκους;
- Σοβαρές ζημιές από τη έντονη κακοκαιρία σε πολυκατοικία στον Άλιμο – Κατέρρευσε μάντρα

