Αν έχει διατηρήσει έστω και λίγο από το περσινό χαρακτηριστικό της βίαιης χρήσης των ελαστικών της, η McLaren-Mercedes ενδέχεται να περάσει ένα καλό τριήμερο στον 9ο φετινό αγώνα της Formula 1, στο Νίρμπουργκρινγκ της Γερμανίας, εξαιτίας των σχεδόν χειμερινών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στα βουνά Αϊφελ.


Βεβαίως, όπως έχουν έρθει τα πράγματα, καλό τριήμερο για την αγγλική ομάδα σημαίνει μια θέση στη βαθμολογούμενη οκτάδα και όχι κάτι αντίστοιχο με τον πρώτο χρόνο που πέτυχε (κατά πάσα πιθανότητα με ελάχιστα καύσιμα) ο Lewis Hamilton στις ελεύθερες δοκιμές του γερμανικού αγώνα.


Αντιθέτως, φαβορί για τη νίκη φαντάζει η RBR, για την οποία είναι ήδη γνωστό ότι χειρίζεται βίαια τη γόμα της. Σε απόλυτη αντίθεση με τη Brawn GP, θερμαίνει τα ελαστικά της ταχύτερα για τον ένα γύρο των δοκιμών κατάταξης, ενώ οι χαμηλές καιρικές συνθήκες τη βοηθούν στη μείωση της φθοράς της γόμας στη συστοιχία γύρων του αγώνα. Αυτό αποδείχθηκε και στο Σίλβερστοουν και (πόσο μάλλον) στη βροχή της Κίνας.


Δεδομένου ότι στο Μπάντεν- Βούρτεμπεργκ η θερμοκρασία ενδέχεται να πέσει και στους 11ο Κελσίου, ο Jenson Button δεν διαφωνεί ότι η Brawn GP υστερεί: Δεν νομίζω ότι έχουμε την ταχύτητα της RBR. Αν οι θερμοκρασίες είναι υψηλότερες, θα καταφέρουμε να τη συναγωνιστούμε. Αλλά έτσι κι αλλιώς νομίζω ότι θα βρέξει την Κυριακή, δήλωσε ο Αγγλος.


Η Brawn GP θα έχει ελπίδες αν ανέβει η θερμοκρασία ή αν επαναληφθεί ένα μηχανικό πρόβλημα ανάλογο του σημερινού στην RB5 του Sebastian Vettel, που άφησε τον Γερμανό καθηλωμένο στα pits στη μεγαλύτερη διάρκεια της πρώτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών.


Επίσης, αισιοδοξεί ότι θα αποδειχθεί προς όφελός της το σχέδιο της πίστας του Νίρμπουργκρινγκ. Αυτό -σε αντίθεση με το Σίλβερστοουν- βραβεύει λίγο περισσότερο τη μηχανική πρόσφυση και στην τελευταία η Brawn GP έχει αποδειχθεί φέτος ανώτερη της RBR. Είμαστε σημαντικά πιο ανταγωνιστικοί σε σχέση με το Σίλβερστοουν, αλλά δεν ξέρουμε ακόμα πόσο. Εχουμε πολλή δουλειά ακόμα κι ελπίζουμε να έχει περισσότερη ζέστη αύριο, συνέχισε ο J. Button.


Μια άλλη παράμετρος είναι η σχετικά καλύτερη βελτίωση της Brawn-Mercedes από την RBR-Renault, σε σχέση με το Σίλβερστοουν. Έχουμε ορισμένα νέα εξαρτήματα, αλλά αυτά από μόνα τους δεν είναι αρκετά για να κερδίσουμε τις RBR, συμπλήρωσε ο Jenson.


Είναι σημαντικό, πάντως, να ανανεώνουμε το μονοθέσιό μας αγώνα με τον αγώνα. Η RBR είχε μια μεγάλη ανανέωση στο Σίλβερστοουν και μετά από αυτή είναι δύσκολο να φέρεις κάτι καινούριο. Είναι αυτά αρκετά για να υπερκαλύψουν το μειονέκτημα της Brawn από τις χαμηλές θερμοκρασίες; Πιθανότατα όχι.


Οι περισσότερες ομάδες έχουν ετοιμάσει για το Νίρμπουργκρινγκ βελτιώσεις στα μονοθέσιά τους. Οι Renault, BMW Sauber έχουν τις μεγαλύτερες, η Ferrari πιθανότατα τις μικρότερες. Αλλά, όπως λέει ο Fernando Alonso, …αναμφίβολα βελτιώσαμε το αυτοκίνητο, αλλά φαίνεται ότι και οι άλλες ομάδες έχουν βελτιωθεί επίσης.


Όμως, για να βγουν αυτές οι βελτιώσεις στην επιφάνεια, θα πρέπει πρώτα οι ομάδες να βρουν απαντήσεις στα δύσκολα ερωτήματα που θέτει η κακοκαιρία σχετικά με τις ρυθμίσεις των μονοθεσίων – ειδικά με τη σκληρή γόμα, όπως είπε ο Robert Kubica.


Είναι δύσκολο να διατηρήσεις τη θερμοκρασία των ελαστικών σου με τέτοιο καιρό. Ειδικά ήταν δύσκολο να κάνεις τη σκληρή γόμα να δουλέψει. Πρέπει να βελτιώσουμε την ισορροπία του αυτοκινήτου αύριο είπε ο Πολωνός, καθώς η BMW Sauber χρειάζεται επειγόντως ένα καλό αποτέλεσμα.


Διαβάστε εδώ αναλυτικά τους χρόνους των ελεύθερων δοκιμών του GP Γερμανίας.


auto.in.gr