Την παράταση ισχύος του μέτρου για τη μείωση τoυ Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης και μετά την 7η Αυγούστου 2009 ζήτησε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.

Σε μια εμπεριστατωμένη παρουσίαση στοιχείων της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, ο Πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γιώργος Βασιλάκης τόνισε ότι η μείωση του ΕΤΤ λειτούργησε θετικά για την πορεία της αγοράς, θα πρέπει ωστόσο να συνδυασθεί και με άλλα μέτρα που θα οδηγήσουν στον εκσυγχρονισμό του στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.

Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η μείωση του ΕΤΤ ενίσχυσε τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων μετά την εφαρμογή του μέτρου, άρα και τα δημόσια έσοδα σε σχέση με το τελευταίο τετράμηνο του 2008 και το πρώτο τρίμηνο του 2009.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2009 τα σχετικά έσοδα έρρεαν με μέσο μηνιαίο ρυθμό 98,5 εκατ. ευρώ, το τελευταίο δίμηνο αυξήθηκαν σε 112,7 εκατ. ευρώ το μήνα. Μια αύξηση περίπου 14 εκατ. ευρώ το μήνα, ή 170 εκατ. ευρώ ετησίως.

Ο ΣΕΑΑ επεσήμανε επίσης για μια ακόμη φορά την ανάγκη μετατόπισης της φορολόγησης του αυτοκινήτου από την αγορά στην χρήση του, με κριτήριο όχι τον κυβισμό του κινητήρα του αλλά τις εκπομπές ρύπων.

Παράλληλα αναδείχθηκε με στατιστικά δεδομένα το πρόβλημα παλαιότητας των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέση ηλικία των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα είναι 11 χρόνια έναντι 7 στην Ε.Ε. ενώ η διαφορά γίνεται χαώδης στα μεσαία και βαρέα φορτηγά των οποίων η μέση ηλικία στην Ελλάδα είναι 17 χρόνια έναντι 8 στην Ε.Ε.

Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών του ΣΕΑΑ βασικό στόχο αποτελεί η παράταση του μέτρου μείωσης τoυ Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης σε συνδυασμό με δράσεις που θα οδηγήσουν στην ανανέωση του στόλου και την απόσυρση των παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων προκειμένου να μειωθούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους αλλά και να γίνουν ασφαλέστεροι οι ελληνικοί δρόμοι.




auto.in.gr