Κερδίζοντας δύο από τις τρεις Ειδικές Διαδρομές του πρωινού loop του πρώτου σκέλους του Ράλι Σαρδηνίας, ο Jari Matti Latvala της Ford απέκτησε το αρχικό προβάδισμα στον 6ο φετινό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι στο ιταλικό νησί. Κι έβαλε πλώρη για ένα καλό αποτέλεσμα που χρειάζεται, έπειτα από τα σοβαρά του λάθη και τις εξόδους στους πρώτους αγώνες του 2009.


Ο Φινλανδός ηγείται με διαφορά 14,6 δευτερολέπτων από τον Sebastien Loeb (Citroen). Ο πρωταθλητής εξαρχής φοβόταν ότι θα έχανε χρόνο εκκινώντας πρώτος στις Ειδικές και συνεπώς βραδυπορώντας, καθαρίζοντας το δρόμο για όσους ακολουθούσαν.


Γλιστράει πολύ και είναι πολύ δύσκολο. Λίγο πιο γρήγορα να στρίψεις μια φορά, βγαίνεις από το δρόμο, είπε ο Γάλλος. Ο J.M. Latvala εκκινούσε έβδομος και συναντούσε πολύ πιο καθαρή επιφάνεια, υψηλότερης πρόσφυσης – παρότι (όπως είπε αργότερα) οι ρυθμίσεις που είχε κάνει στο Focus WRC δεν ήταν οι ιδανικές.


Η διαφορά των δύο πρωτοπόρων δεν σημαίνει ότι ο Γάλλος έχανε λιγότερο χρόνο από όσο φοβόταν, καθώς ο J.M. Latvala έχανε χρόνο. Αρχικά επειδή γλιστρούσε και δεν βρήκε καλό ρυθμό κι έπειτα εξαιτίας προβλήματος στον κινητήρα, που είχε τάσεις να σβήνει κατά το φρενάρισμα και επηρέασε πολύ τον τρόπο οδήγησης του Φινλανδού. Μάλιστα, σε ένα σημείο της 2ης Ειδικής, ο κινητήρας έσβησε και του κόστισε λίγα δευτερόλεπτα.


Ο Mikko Hirvonen διατηρεί την επαφή του με την κορυφή, γλιτώνοντας μια έξοδο στην 3η Ε.Δ. – και ίσως στη μάχη των πρωτοπόρων να βρισκόταν και ο έτερος «εργοστασιακός» της Citroen, Dani Sordo, ο οποίος κέρδισε τη 2η Ειδική της ημέρας. Αλλά ο Ισπανός δέχθηκε ποινή 30’’ φτάνοντας με καθυστέρηση τριών λεπτών στην πρώτη Ειδική και αργότερα καθυστέρησε περαιτέρω όταν χτύπησε, στην 3η Ειδική, ένα βράχο κι έσπασε την εμπρός ανάρτηση της C4 WRC.


Πάντως, ο Mikko Hirvonen πιστεύει ότι η καθυστέρηση του Ισπανού στο δρόμο για την πρώτη Ειδική δεν οφειλόταν σε πρόβλημα του Turbo, όπως λέει ο D. Sordo, αλλά σε στρατηγική απόφαση της Citroen ώστε ο Dani να εκκινεί μετά τον Mikko στις Ειδικές.


Είχαμε πρόβλημα στο Turbo – ειλικρινά, είπε ο Ισπανός. Κι ο Φινλανδός απάντησε: Φαίνεται ότι η Citroen κάνει το ίδιο κόλπο που έκανε και πέρσι στη Νέα Ζηλανδία, αλλά έτσι παίζεται το παιχνίδι, φαντάζομαι.


Η 4η θέση του Petter Solberg δεν είναι πλασματική, παρά τη μεγάλη ηλικία της Citroen Xsara WRC. Συναντώντας καθαρό δρόμο ο Νορβηγός είπε ότι θα μπορούσε να είχε κερδίσει την πρώτη Ειδική, αν το γαλλικό αυτοκίνητο δεν παρουσίαζε πρόβλημα υπερθέρμανσης του κινητήρα για τα τελευταία έξι χιλιόμετρα, μειώνοντας τις στροφές του κινητήρα στις περίπου 3.000. Επιπλέον, ο πρώην πρωταθλητής έχει επιλέξει και λίγο μαλακές ρυθμίσεις που δεν ταιριάζουν.


Την πρώτη εξάδα κλείνουν -με διαφορά μισού λεπτού από την κορυφή- οι νεαροί οδηγοί της Citroen Junior, Sebastien Ogier και Evgeny Novikov, ενώ πολύ κοντά τους μένουν οι Mads Ostberg (Adapta Subaru) και Henning Solberg (Stobart Ford).


Διαβάστε εδώ τα αναλυτικά αποτελέσματα του Ράλι Σαρδηνίας, μετά τις τρεις πρώτες Ειδικές Διαδρομές.


auto.in.gr