Περίπου δύο δεκαετίες μετά την συνεργασία του Ayrton Senna με τη Honda, που απέφερε στον Βραζιλιάνο τρία πρωταθλήματα οδηγών, τα δύο ονόματα ενδέχεται να συνδεθούν ξανά στο πρωτάθλημα της Formula 1 του 2009. Η ομάδα του Brackley επιβεβαίωσε ότι ενδιαφέρεται για τον 24χρονο Bruno Senna, ανιψιό του Ayrton, ενώ ταυτόχρονα συζητά με τον Nick Heidfeld και περιμένει την οριστική απάντηση στην πρόταση που από καιρό έχει καταθέσει στον Fernando Alonso.

Ειδικά στην Ιαπωνία, η Honda γνώριζε ασύλληπτη απήχηση τα χρόνια που προμήθευε τους κινητήρες στη McLaren του Ayrton, την περίοδο 1988-1992. Ο Βραζιλιάνος ήταν για τους Ιάπωνες οπαδούς της Honda ό,τι ήταν και ο Gilles Villeneuve για τους τιφόζι της Ferrari. Ο,τι καλύτερο τους έτυχε ποτέ. Ενας λαϊκός ήρωας. Η σημερινή προσέγγιση της Honda στον Bruno Senna έχει σαφέστατες εμπορικές προεκτάσεις. Χωρίς, φυσικά, αυτό να σημαίνει ότι μια σύγχρονη ομάδα της F1 θα επέλεγε έναν οδηγό μόνο για το επίθετό του. Οπως λέει ο Nick Fry, διευθύνων σύμβουλος της Honda F1, «ο Bruno δεν έχει μόνο τα όνομα, αλλά και τα γονίδια».

Ο Bruno υποστηρίζει ότι έχει αρκετές προτάσεις για το 2009. Πλην της Honda, θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι έχει συζητήσει και με τις Scuderia Toro Rosso και BMW Sauber. Ωστόσο, δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο αν οι ομάδες αυτές ενδιαφέρονται να του δώσουν τη θέση του οδηγού στους αγώνες ή του δοκιμαστή. Δεδομένου ότι ο Bruno δεν έχει οδηγήσει ποτέ F1 μέχρι στιγμής, μια απόφαση για το δεύτερο θα φάνταζε σοφότερη.

Ακόμα κι ο Fernando Alonso πέρασε ένα έτος ως δοκιμαστής της Renault. Αντίθετα, ο Lewis Hamilton οδήγησε για πρώτη φορά F1 λίγους μήνες πριν το ντεμπούτο του και μεταπήδησε στο σπορ αμέσως μετά το GP2. Όμως ο Bruno Senna δεν είναι Lewis Hamilton. Ακριβώς επειδή, λόγω των σοβαρών ενδοιασμών της μητέρας του Viviane Senna (αδελφής του Ayrton), δεν έτρεξε ούτε σε έναν αγώνα από τα 10 ως τα 19 χρόνια της ηλικίας του. Αυτός είναι και ο λόγος που ο αγωνιστικός διευθυντής της Honda F1, Ross Brawn, προτιμά ο Bruno να περάσει ένα έτος στη θέση του δοκιμαστή της ομάδας πριν αναβαθμιστεί σε οδηγό ενός εκ των δύο μονοθεσίων.

Σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς, η Honda πιθανότατα θα διατηρήσει τον Jenson Button αλλά συζητάει με τον Nick Heidfeld για το ενδεχόμενο αντικατάστασης του Rubens Barrichello. Σε περίπτωση, όμως, που ο Fernando Alonso αποδεχθεί την πρόταση της ομάδας του Brackley τα πάντα θα χτιστούν πάνω σε αυτόν. Και ενδέχεται ο Ισπανός να απαιτήσει την τοποθέτηση του Bruno Senna δίπλα του, ώστε να μην απειλείται από έναν έμπειρο και ταχύ οδηγό όπως ο Jenson Button.

Ομως, οι ελπίδες για την απόκτηση του Ισπανού δις πρωταθλητή μειώνονται για τη Honda όσο περνάει ο καιρός. Λέγεται ότι ο Alonso αποφάσισε να παραμείνει στη Renault για το 2009. Η γαλλική ομάδα δεν του επιβάλλει μακροχρόνια δέσμευση, κάτι που ο Fernando θεωρεί κρίσιμο. Θέλει να είναι διαθέσιμος οποιαδήποτε στιγμή τον καλέσει η Ferrari. Τόσο η Honda όσο και η BMW προσέφεραν πολυετές συμβόλαιο στον νικητή της Σιγκαπούρης, ενώ λέγεται ότι στη BMW ο Ισπανός συνάντησε μια ομάδα που δύσκολα θα έφερνε στα δικά του μέτρα και σταθμά, μια ομάδα ήδη στημένη. Οπως ήταν και η McLaren.

Αλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Alonso έχει έρθει ήδη σε συμφωνία με τη Ferrari. Αυτό στηρίζεται στη φημολογούμενη χορηγική συνεργασία της Scuderia με την ισπανική χρηματοπιστωτική εταιρεία Santander, η οποία πρόκειται να ξεκινήσει το 2010. Δηλαδή μετά το πέρας του συμβολαίου της Santander με τη McLaren, με την οποία υπέγραψε πέρσι τριετές συμβόλαιο ακριβώς επειδή βρισκόταν εκεί ο Alonso.

Βεβαίως, η Ferrari μόλις πρόσφατα ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου του Kimi Raikkonen και για το 2010, στο τέλος του οποίου λήγει το συμβόλαιο και του Felipe Massa. Πολλοί υποστηρίζουν ότι αυτή η κίνηση της ομάδας του Maranello έγινε για να φτιάξει μια κουρτίνα καπνού, ώστε να μην χαλάσει η εμπορική συμφωνία με τη Santander. Η ισπανική εταιρεία λέγεται πως απαιτεί την πρόσληψη του Alonso, ώστε να ολοκληρωθεί η συμφωνία. Οχι μόνο για εμπορικούς λόγους στην ισπανική αγορά, αλλά και διότι αυτά τα χρόνια ο Fernando αγωνίζεται με βασικό χορηγό την άκρως ανταγωνιστική της Santander εταιρεία ING. Αν ο Alonso μετακομίσει στο Maranello το 2010, τότε η Ferrari θα πληρώσει την αποζημίωση του Kimi, καθώς τα οικονομικά δεδομένα της συμφωνίας με τη Santander θα είναι σαφώς υψηλότερα.

Κλείνοντας με τη Renault, αν ο Alonso παραμείνει είναι σχεδόν βέβαιο ότι το 2009 η ομάδα θα αντικαταστήσει τον Nelson Piquet Jr. Πιθανότατα με έναν εκ των δοκιμαστών Lucas di Grassi ή Romain Grosjean, που διακρίθηκαν στο φετινό GP2, ενώ υπάρχουν φήμες και για τον Sebastien Bourdais, ο οποίος ενδιαφέρει λόγω και της γαλλικής του εθνικότητας και φέτος έκανε ορισμένες καλές εμφανίσεις με την Toro Rosso. Αν και ποτέ δεν έπιασε το ρυθμό του Sebastian Vettel.

H McLaren δεν θα αλλάξει τίποτα στο οδηγικό της δίδυμο το 2009, διατηρώντας τον Heikki Kovalainen δίπλα στον Lewis Hamilton. Το ίδιο ισχύει και για τη Williams-Toyota, με τους Nico Rosberg και Kazuki Nakajima.

Ο Robert Kubica θα ηγηθεί της BMW και το 2009, δεδομένου ότι η βαυαρική εταιρεία ενεργοποίησε τον όρο στο συμβόλαιο με τον Πολωνό που της επέτρεπε να ανανεώσει για άλλον ένα χρόνο τη συμφωνία τους. Πρόσφατα οι δύο πλευρές ήρθαν σε ρήξη, όταν ο Kubica πίεσε τη BMW να διασφαλίσει ότι θα τον κάνει πρωταθλητή έχοντας, όπως φημολογείται, πρόταση από τη Ferrari για το εγγύς μέλλον. Ωστόσο, θεωρείται ότι πλέον οι σχέσεις τους αποκαταστάθηκαν. Για τη δεύτερη θέση στη βαυαρική ομάδα προς το παρόν υπάρχουν μόνο τα ονόματα των Heidfeld και Senna.

Η Red Bull Racing το 2009 θα αντικαταστήσει τον David Coulthard (ο οποίος αποχωρεί στο τέλος της φετινής σεζόν) με τον Sebastian Vettel, διατηρώντας στο έτερο αυτοκίνητο τον Mark Webber. Τη θέση του νεαρού Γερμανού στην Toro Rosso θα πάρει ένας εκ των Sebastien Buemi, Bruno Senna ή Takuma Sato. O τελευταίος φημολογείται ότι μπορεί να εξασφαλίσει συμφωνία για προμήθεια των κινητήρων της Honda στην ομάδα της Faenza, κάτι που θα είναι χρήσιμο δεδομένου ότι η Red Bull επιθυμεί να αποκτήσει εκείνη τους πανίσχυρους Ferrari V8 την επόμενη σεζόν.

Στην Toyota θα παραμείνει ο Timo Glock το 2009, αλλά η ομάδα τηρεί σιγή ασυρμάτου για τον οδηγό του έτερου μονοθεσίου. Ο Jarno Trulli είναι αποτελεσματικός φέτος, δεν έχει χάσει καθόλου από την ταχύτητά του και συμπληρώνει την εμπειρία που λείπει από τον νεαρό Γερμανό. Το πιθανότερο είναι ότι θα παραμείνει, δεδομένου ότι η Toyota αρχίζει να πιστεύει στον Glock και δεν δείχνει διατεθειμένη να προσεγγίσει ένα εκ των κορυφαίων ονομάτων του σπορ.

Τέλος, η Force India κατά πάσα πιθανότητα θα ανανεώσει το συμβόλαιό της με τον Giancarlo Fisichella για άλλον ένα χρόνο, όμως το μέλλον του Adrian Sutil φαντάζει αβέβαιο. Είναι πιθανόν να αντικατασταθεί του χρόνου από τον δοκιμαστή της ομάδας, Tonio Liuzzi και στη θέση του Ιταλού να προωθηθεί ο Karun Chandhok. Ο τελευταίος όχι μόνο έκανε μια αρκετά καλή σεζόν στο GP2 φέτος, αλλά είναι και Ινδός.


auto.in.gr