Γιάννης Αδάναλης

Αποφεύγοντας τους παραλληλισμούς με ό,τι είχε να παρουσιάσει μέχρι σήμερα η Volkswagen, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ένα νέο αυτοκίνητο και όχι απλά για μια ακόμα εκδοχή του δημοφιλέστατου, κατά τ΄άλλα, Passat.


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.798 κ.εκ.
Ισχύς:
160 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
Ροπή:
250 Nm/ 1.500-4.200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 8,6 δλ
Τελ. ταχύτητα:
222 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
28.150 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
34.835 ευρώ


Άλλωστε, το εξεζητημένο σχεδιαστικό προφίλ του αμαξώματος, σε συνδυασμό με το πολυτελές περιβάλλον που αντικρίζεις στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, παραπέμπουν σε κάτι διαφορετικό, που η γερμανική φίρμα ονομάζει τετράθυρο coupe.



Όπως και να έχει, η λαοφιλής μπερλίνα της Volkswagen έχει χάσει τον αμιγώς οικογενειακό προσανατολισμό της, δικαιολογώντας το προσωνύμιο CC που την ακολουθεί.



Στην πραγματικότητα ο εκλεπτυσμένος σχεδιασμός των μεταλλικών -και όχι μόνο- επιφανειών δεν αποτελεί το μοναδικό στοιχείο διαφοροποίησης, καθώς αισθητή είναι και η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων.



Το Passat CC έχει αυξήσει το μήκος του κατά 3,1 εκατοστά, κερδίζοντας παράλληλα 3,6 εκατοστά σε πλάτος. Περιορισμένο, αντίθετα, είναι το ύψος του αμαξώματος αγγίζοντας, πλέον, τα 1,42 μέτρα.



Το επιβλητικό -λόγω διαστάσεων και σχεδιασμού- παρουσιαστικό υποστηρίζεται επαρκώς από τα επιμέρους χαρακτηριστικά του τετραθέσιου εσωτερικού.




Οι εκτεταμένες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις πλαισιώνονται από ισχυρές δόσεις πολυτέλειας, γεγονός που υπογραμμίζει τον εξεζητημένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.



Με δεδομένη την υψηλή ποιότητα κατασκευής, το τετραθέσιο Passat ακολουθεί τη λογική πολυτελέστερων προτάσεων, προσφέροντας παράλληλα ένα πληρέστατο εξοπλιστικό πακέτο, από την βασική έκδοση των 28.150 ευρώ.



Για την ακρίβεια οι έξι αερόσακοι, το ESP και το ABS συνοδεύονται, μεταξύ άλλων, από τον ηλεκτρονικό διζωνικό κλιματισμό, το ηχοσύστημα με τη



























Υπέρ
Σχεδιασμός αμαξώματος
Ελαστικότητα κινητήρα
Ευρυχωρία εσωτερικού
Πλούσιος εξοπλισμός
Κατά
Περιορισμένη ευελιξία εντός πόλης
Τετραθέσια διαμόρφωση θαλάμου επιβατών
δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικών αρχείων MP3 και τις ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών.


Τεχνολογικές εφαρμογές όπως το ενεργό cruise control, το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και το Lane Assist ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, υπερκαλύπτοντας τις απαιτήσεις του οδηγού σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.



Ανάλογη είναι και η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από τα πίσω καθίσματα του Passat CC. Οι δύο θέσεις της πίσω σειράς ενισχύουν στην ουσία την άνεση των επιβατών, αυξάνοντας το χώρο που τους αναλογεί.



Τέλος, ωφελημένος από την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων είναι και ο χώρος των αποσκευών, καθώς η μέγιστη χωρητικότητά του έχει διατηρηθεί πολύ κοντά στα επίπεδα του sedan αμαξώματος, φτάνοντας τα 532 λίτρα.



Αποφεύγοντας τους οδυνηρούς συμβιβασμούς το Passat CC καταφέρνει και συνδυάζει τις σχεδιαστικές -και μη- ιδιαιτερότητες ενός τετράθυρου coupe αμαξώματος, με την χρηστικότητα που θα συναντήσει κανείς σε μια συμβατική πρόταση των ημερών μας.



Εντός πόλης, το μόνο που μπορεί να σε προβληματίσει είναι οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος. Αγγίζοντας τα 4,8 μέτρα σε μήκος και τα 1,86 μέτρα σε πλάτος, το Passat CC δυσχεραίνει την κίνησή σου σε αστικό περιβάλλον, μετατρέποντας τη διαδικασία της στάθμευσης σε επίπονη διαδικασία.



Αντιθέτως, η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση (προαιρετικός εξοπλισμός) ανταποκρίνεται με ευκολία στην δεδομένη τραχύτητα της ελληνικής ασφάλτου, ενώ ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.800 κ.εκ. δεν δείχνει επηρεασμένος από το βάρος των 1.430 κιλών.



Όπως και να έχει, πάντως, οι πραγματικές δυνατότητες του νέου VW αποκαλύπτονται έξω από το κλεινόν άστυ.



Με αφετηρία το εξαιρετικό πλαίσιο και τις ανεξάρτητες αναρτήσεις των συμβατικών Passat, το CC δεν θα απογοητεύσει ακόμα και αυτόν που δεν θα αρκεστεί στην υψηλή ποιότητα κύλισης και στην άνεση που προσφέρει το τετραθέσιο εσωτερικό, αλλά θα επιζητήσει το κάτι παραπάνω.



Σε κάθε περίπτωση το μοτέρ των 160 ίππων αποδεικνύεται πρόθυμο από το ρελαντί, καθώς η μέγιστη ροπή των 250 Nm αποδίδεται σύμφωνα με τον κατασκευαστή από τις 1.500 σ.α.λ.



Οι επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει εξασφαλίζουν ένα σαφές προβάδισμα έναντι των ατμοσφαιρικών ανταγωνιστών, χωρίς μάλιστα η κατανάλωση καυσίμου να εκτοξεύεται σε δυσθεώρητα μεγέθη.



Στα καλύτερά του δείχνει να βρίσκεται και το σύστημα διεύθυνσης, παρά την ελλιπή πληροφόρηση που κληροδοτεί η παρουσία της ηλεκτρικο-υδραυλικής υποβοήθησης.



Όντας άμεσο, σαφές και αρκετά βαρύ, ώστε να μην σου προκαλεί ανασφάλεια, το σύστημα διεύθυνσης του Passat CC δεν έχει ακολουθήσει το παράδειγμα των ομόσταυλων Audi Α4 και Α5, το τιμόνι των οποίων είναι υπερβολικά ελαφρύ για τα δεδομένα της κατηγορίας.  



Αντίθετα, μάλιστα, με την αύξηση των μετατροχίων του μπροστινού και πίσω άξονα, ευελπιστεί στην ενίσχυση της ευσταθείας του, που ούτως ή άλλως εξασφαλίζεται από την αδιάλειπτη παρουσία του μη απενεργοποιούμενου ESP.



Η αλήθεια είναι ότι θα πρέπει να προσπαθήσεις πολύ για αποσταθεροποιήσεις τον πίσω άξονα αυτού του οικογενειακού VW, ξεγελώντας μεταξύ άλλων και τη λειτουργία των προηγμένων ηλεκτρονικών βοηθημάτων.



Μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης συγκεντρώνει η υποστροφή ισχύος, γεγονός που έρχεται να επιβεβαιώσει την υπερτροφοδοτούμενη φύση της έκδοσης.



Υπό κανονικές συνθήκες, πάντως, το Passat CC δεν θα προβληματίσει και δεν θα κουράσει, προσφέροντας άνεση και πολυτέλεια που δεν… αρμόζουν στο αυτοκίνητο του λαού που είχε οραματιστεί ο Ferdinand Porsche στα μέσα της δεκαετίας του 1930.



Χωρίς να υπερβάλει ή να καταφύγει σε λύσεις εφήμερου εντυπωσιασμού, η VW δημιούργησε την πιο ελκυστική εκδοχή του Passat, αφήνοντας για μια ακόμη φορά τον ανταγωνισμό να αναζητά το θαυματουργό αντίδοτο στην δεδομένη τεχνολογική -και όχι μόνο- πρωτοπορία της γερμανικής φίρμας.


Σύντομα, όπως όλα δείχνουν, απέναντι στο Passat CC θα βρεθούν η αντίστοιχη τετράθυρη-coupe έκδοση του Ford Mondeo, ενώ την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία ακολουθεί και ο πολυαναμενόμενος αντικαταστάτης του Vectra, το νέο Opel Insignia.






































Κινητήρας
Κυβισμός 1.798 κ.εκ.
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι) 160/5.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm) 250/1.500-4.200σ.α.λ.
Θέση Εμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλή Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή 82,5×84,2
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 4
Εκκεντροφόροι 2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) 88,9










































Μετάδοση
Κίνηση Εμπρός
Κιβώτιο Μηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) :1/3.78
:1/2.06
:1/1.46
:1/1.11
:1/0.88
:1/0.73
Τελική σχέση διαφορικού 3.65











Ανάρτηση
Εμπρός Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω Πολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Δίσκοι
ABS Ναι




















Τροχοί
Διαστάσεις 8×17
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Continental
Ελαστικά 235/45/17
Ρεζέρβα Βοηθητικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
Τύπος Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Ηλεκτρο-υδραυλική
Στροφές τιμονιού 2,9
Διάμετρος στροφής





























Διαστάσεις
Μήκος 4,799 μέτρα
Πλάτος 1,855 μέτρα
Ύψος 1,417 μέτρα
Μεταξόνιο 2,711 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) 1.552/1.559
Χώρος αποσκευών 532 λίτρα
Βάρος 1.430 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο 8,9




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη 10,4
Εκτός 6
Μέση 7,6
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 70
Αυτονομία 921 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα 222 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα 8,6 δευτερόλεπτα

auto.in.gr