Ross Pinnock

Τετρακίνητα, 4×4, SUV, Crossover, ονομάστε τα όπως θέλετε, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία πως η κατηγορία αυτή είναι από τις πλέον αναπτυσσόμενες τα τελευταία χρόνια.

Αυτό που εκπλήσσει ακόμα περισσότερο είναι πως η Renault, -γνωστή για τις καινοτομίες της στη σχεδίαση- δεν κατασκεύασε ποτέ ένα κανονικό εκτός δρόμου όχημα. Το Koleos ωστόσο αλλάζει από αυτό το καλοκαίρι τα δεδομένα μπαίνοντας αργά στη μάζη των πωλήσεων αντιμετωπίζοντας έντονο ανταγωνισμό από τα VW Tiguan, Ford Kuga και Nissan Qashqai.

Για να έχει πιθανότητες επιτυχίας στην κατηγορία, η Renault δανείστηκε μηχανικά μέρη από την αδελφή εταιρεία Nissan, μία εταιρεία που διαθέτει αποδεδειγμένη εμπειρία σε εκτός δρόμου μοντέλα διαφόρων κατηγοριών. Πως όμως συμπεριφέρεται το γαλλικό SUV στο δρόμο;








Η άποψή μας
Το πρώτο κανονικό τετρακίνητο Renault, το Koleos, υιοθετεί γνώριμη και δοκιμασμένη τετρακίνητη τεχνολογία από τη Nissan. Είναι καλά εξοπλισμένο και με ανταγωνιστική τιμή, αλλά δεν φέρνει κάτι  καινούριο στην κατηγορία των SUV. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος κι ενώ είναι πολύ καλό στην άνεση και στην ηχομόνωση, ο συντηρητικός σχεδιασμός και το μουντό εσωτερικό απογοητεύουν. Οι βασικές εκδόσεις προσφέρουν καλύτερη σχέση αξίας/τιμής, αλλά στην κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού το Koleos απλά βρίσκεται πίσω από τον ανταγωνισμό.

Ο μουντός σχεδιασμός δεν αποτελεί ένα δυνατό σημείο εκκίνησης. Είναι ένα σχέδιο χωρίς έμπνευση, από οποιαδήποτε γωνία και αν το δεις με το μοναδικό στοιχείο που ίσως σώζει την κατάσταση να είναι το ελαφρά κεκλιμένο πίσω μέρος. Η πίσω πόρτα που ανοίγει σε δύο τμήματα είναι πρακτική, ενώ προσφέρει εύκολη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, ακόμα και σε στενά σημεία στάθμευσης.

Υπάρχουν ακόμα και τα απαραίτητα πλαστικά προστατευτικά, οι ράγες οροφής και η γνώριμη μπροστινή μάσκα της γαλλικής εταιρείας. Το αποτέλεσμα, ωστόσο, υπολείπεται σε αέρα σε σχέση για παράδειγμα με το επίσης ολοκαίνουριο Ford Kuga.

Το εσωτερικό ωστόσο είναι καλύτερο, με αποδεκτά υλικά και άνετη θέση οδήγησης. Το ταμπλό ίσως θεωρηθεί βαρετό, αλλά η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Privilege περιλαμβάνει δερμάτινες επενδύσεις, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης και ηχοσύστημα της BOSE.

Πίσω από το τιμόνι η ορατότητα είναι εξαιρετική, αλλά στο πίσω κάθισμα υπάρχουν θέσεις για τρεις επιβάτες, αφού το Koleos είναι αποκλειστικά πενταθέσιο. Επιπρόσθετα, δεν υπάρχουν πλάνα για τη δημιουργία έκδοσης με επιπλέον σειρά καθισμάτων, όπως για παράδειγμα αυτή που ετοιμάζει η Nissan για το Qashqai. Τουλάχιστον οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους αναδιπλούμενα τραπεζάκια και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, όπως στα περισσότερα SUV της κατηγορίας.

Ο χώρος για τα κεφάλια είναι αρκετός, ενώ τα 450 λίτρα του χώρου αποσκευών διευρύνονται στα 1.380 αν πέσουν τα πίσω καθίσματα. Είναι επίσης οριακά περισσότερα από του Kuga, αφού οι αντίστοιχες τιμές είναι 410 και 1.355 λίτρα.

Ο κορυφαίος δίλιτρος diesel είναι ισχυρός, αν και με κάποια έλλειψη ροπής στις χαμηλές στροφές, οπότε θα πρέπει να καταφεύγετε συχνά στον επιλογέα του χειροκίνητου εξατάχυτου κιβωτίου για γρήγορες επιταχύνσεις. Σε πλήρη επιτάχυνση, καλύπτει τα πρώτα 100χλμ./ώρα από στάση σε 9,9 δευτερόλεπτα.

Ωστόσο το Koleos έχει εστιάσει περισσότερο στην άνεση και τις πολιτισμένες μετακινήσεις, παρά στην ταχύτητα. Η μαλακή ανάρτηση απορροφά σχεδόν τα πάντα, ενώ το αυτοκίνητο παραμένει ήσυχο στα ταξίδια.

Το αντίτιμο της άνεσης γίνεται βέβαια εμφανές στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Προσπαθήστε λοιπόν να στρίψετε γρήγορα με το Renault σε μία στροφή και η κλίση του αμαξώματος θα γίνει άμεσα αντιληπτή.

Οι γρήγορες αλλαγές διεύθυνσης αποκαλύπτουν επίσης μία έλλειψη ακρίβειας, ενώ το αδρανές τιμόνι δεν πληροφορεί σωστά τον οδηγό. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες είναι εντυπωσιακές, ενώ υπάρχει ακόμα και το σύστημα Hill Descent Control, ώστε να διευκολύνει τον οδηγό σε δύσκολες κατηφόρες.

Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση των 7,9 λίτρων/100χλμ. είναι λογική, αλλά οι εκπομπές CO2 κρίνονται υψηλές, αφού τα 209 g/km το τοποθετούν σε δυσμενή κατηγορία όσον αφορά τον τρόπο καθορισμού των τελών κυκλοφορίας στην Αγγλία. Η μοναδική προς το παρόν άλλη επιλογή κινητήρα είναι εκείνη του λιγότερο ισχυρού δίλιτρου μοτέρ των 150 ίππων με 7,4 λίτρα/100χλμ μέση τυποποιημένη κατανάλωση και εκπομπές CO2 197 g/km.

Όσον αφορά την τιμή πώλησης στην Αγγλία, η κορυφαία έκδοση Privilege κοστίζει σχεδόν 31.000 ευρώ κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι φθηνό ενώ αν επιλέξετε την λιγότερο ισχυρή έκδοση diesel θα γλυτώσετε περίπου 1.500 ευρώ.

Για όσους, τέλος, επιθυμούν εμφάνιση SUV χωρίς όμως εκτός δρόμου δυνατότητες, υπάρχει και έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς που κοστίζει -πάντοτε στην Αγγλία- από 22.600 ευρώ και μάλλον θα αποτελέσει την πιο λογική επιλογή για αρκετούς αγοραστές.


Auto Express