93

Η κλειστή αγορά φορτηγών δημόσιας χρήσης (Δ.Χ.Φ.ΑΔ.Χ) κοστίζει ακριβά στον Έλληνα καταναλωτή, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, στο περιβάλλον και στα οδικά ατυχήματα, δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ κ. Κ.Μίχαλος με αφορμή την απεργία των ΔΧΦ.

Ο κ. Μίχαλος στη δήλωσή του αναφέρει ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν ήδη προχωρήσει σε αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τον κλάδο οδικών μεταφορών, με βασικό μέτρο πολιτικής την κατάργηση των ποσοτικών περιορισμών στην είσοδο στο επάγγελμα του μεταφορέα.

«Η Ελλάδα συνεχίζει να είναι η μοναδική χώρα της ΕΕ των 15, η οποία επιμένει να μη δίνει νέες άδειες κυκλοφορίας ΔΧΦΑ και εφαρμόζει στις εγχώριες μεταφορές το σύστημα του αμφιοριακού κομίστρου».

«Τα πιο σημαντικά αποτελέσματα αυτής της οπισθοδρομικής πολιτικής είναι μεταξύ ότι η εν λόγω αγορά έχει διευρυνθεί σημαντικά παρουσιάζοντας μέση ετήσια αύξηση την περίοδο 1990-2000, 5,7% έναντι 3,8% στο σύνολο της ΕΕ-15, το μερίδιο των Ελλήνων μεταφορέων στις εθνικές μεταφορές να υποχωρεί σταδιακά από 84,4% σε 78,8% και η διατήρηση του υψηλού κόστους μεταφορών, πληθωρισμού και ανεργίας» ανέφερε ο κ. Μίχαλος.

Το ΕΒΕΑ καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην προώθηση της σταδιακής απελευθέρωσης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, γιατί αυτή η πολιτική εξυπηρετεί τα συμφέροντα του κοινωνικού συνόλου.

Επίσης, με δεδομένο ότι η συμμετοχή των επαγγελματικών φορτηγών σε θανατηφόρα ατυχήματα και σε σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση έχει σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο, προτείνει σειρά συμπληρωματικών πολιτικών.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ