Εμπνευσμένο από τις αγωνιστικές επιτυχίες της Audi, το πετρελαιοκίνητο R8 αποτελεί το σημαντικότερο έκθεμα της γερμανικής φίρμας στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ.



Αν και πρωτότυπο, οι σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση παραγωγής περιορίζονται σε δευτερεύοντα τμήματα του αμαξώματος.



Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι εντυπωσιακές εισαγωγές αέρα, η ανασχεδιασμένη τραπεζοειδή μάσκα και τα αεροδυναμικά βοηθήματα του πίσω τμήματος. Η αεροτομή και ο διόλου ευκαταφρόνητος αεροδυναμικός διαχύτης του προφυλακτήρα, φανερώνουν τις αγωνιστικές καταβολές του πρωτότυπου R8.



Σε καμία περίπτωση, πάντως, δεν μαρτυρούν το τι μπορεί να κρύβει στα σπλάχνα της η κορυφαία – μέχρι σήμερα – πρόταση της Audi.



Μετά από δυο τίτλους στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans και πλήθος αγωνιστικών επιτυχιών, ο δωδεκακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας του R10 περνά στο αμάξωμα του R8, δημιουργώντας της ισχυρότερη έκδοσή του.



Με χωρητικότητα 6 λίτρων και τη βοήθεια δυο υπερσυμπιεστών καυσαερίων, ο κινητήρας πετρελαίου του πρωτότυπου R8 αποδίδει 500 ίππους και 1000 Nm ροπής.



Ανάμεσα στα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του θηριώδους κινητήρα ξεχωρίζει η πίεση των 2.000 bar που παράγουν οι δυο αντλίες καυσίμου της Bosch. Η υψηλή πίεση σε συνδυασμό με τα ακροφύσια των οκτώ οπών, επιταχύνει τη διαδικασία ανάφλεξης, βελτιώνοντας την απόδοση του κινητήρα και περιορίζοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.



Πέρα από το μηχανικό σύνολο των6 λίτρων, το πρωτότυπο R8 εξοπλίζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, κεραμικά φρένα και την ηλεκτρο-μαγνητική ανάρτηση της Audi, πουμεταβάλλει την σκληρότητα των αποσβεστήρων.



Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το πετρελαιοκίνητο supercar των 500 ίππων επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα, φτάνοντας την τελική ταχύτητα των 300 χλμ./ώρα.



Παράλληλα πληροί τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6, διαθέτοντας φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων και καταλύτη οξείδωσης.


auto.in.gr