Μιχάλης Κατωπόδης

Διατηρώντας ευλαβικά τη λογική του εναλλακτικού σε όσες premium κατηγορίες συμμετέχει, η Volvo έχει κατορθώσει να αντικρούει τις γερμανικές, κατά βάση, επιθέσεις μέσω του δικού της ιδιαίτερου χρώματος και της πνοής που εμφυσά στα μοντέλα της.



Εννοιες όπως το design, η ασφάλεια και η τεχνολογία εδώ αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς πλασάρονται με ένα τρόπο ξεχωριστό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα ανανεωμένα S40 και V50, τα best seller της εταιρίας στην ελληνική -και όχι μόνο- αγορά.



Παρότι, στην προκειμένη περίπτωση, το ανάστημα δεν βοηθά στην υποσκέλιση του ανταγωνισμού, οι σχεδιαστές της σουηδικής εταιρίας φρόντισαν να ισοσταθμίσουν τους πόντους που τους λείπουν κλέβοντας λίγη από τη λάμψη των μεγαλύτερων μοντέλων της γκάμας.



Συγκεκριμένα για το S40, πήραν ως πρότυπο τη ναυαρχίδα της φίρμας, S80 και δημιούργησαν ένα μικρό αντίγραφο, ειδικά σε ο,τι αφορά το μπροστινό μέρος. Αντιθέτως, στο V50 προτίμησαν να δώσουν ένα πιο δυναμικό παρουσιαστικό, οδηγώντας το στα πρότυπα των station wagon της εταιρίας που ορίζει το μεγαλύτερο V70.



Η αναβάθμιση των δύο αυτών μοντέλων, βεβαίως, δεν περιορίζεται εδώ αλλά επεκτείνεται και σε άλλους τομείς, άρρηκτα συνδεδεμένους με το κύρος που προάγει κάθε τέτοια πρόταση. Αναφέροντας για παράδειγμα την ενεργητική ασφάλεια, για πρώτη φορά προσφέρονται ενεργά, κατευθυνόμενα φώτα Bi-Xenon, καθώς και πίσω φώτα με λυχνίες LED, τα οποία αναβοσβήνουν έντονα σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος, ώστε να εφιστούν την προσοχή στα οχήματα που ακολουθούν.



Πέραν αυτών, η υιοθέτηση του συστήματος BLIS, με αισθητήρες για την κάλυψη των λεγόμενων νεκρών γωνιών των καθρεφτών, υπόσχεται ασφαλέστερες αλλαγές λωρίδας, προσθέτοντας έτσι ένα ακόμα λιθαράκι στο θέμα της μείωσης των ατυχημάτων.



Περνώντας στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει κανείς είναι η ελαφρά επανασχεδίαση του ταμπλό, όχι σε όλη του την έκταση αλλά σε συγκεκριμένα σημεία, κυρίως με στόχο τη βελτίωση της πρακτικότητας. Πράγματι, ολόκληρη η βάση της κεντρικής κονσόλας δείχνει αλλαγμένη, με το χειρόφρενο να καταλαμβάνει πλέον λιγότερο χώρο, προς όφελος των θέσεων για μικροαντικείμενα.



Κάτι ανάλογο ισχύει και για τα εσωτερικά πάνελ των θυρών. Η χρησιμοποίηση νέων, λεπτότερων ηχείων έχει επιτρέψει την αναδιάταξη των σχετικών θηκών, προσφέροντας επιπλέον μερικά εκατοστά αέρα για τα πόδια των εμπρός επιβατών.



Με στόχο την ανάδειξη ενός πιο πολυτελούς προσώπου, οι ιθύνοντες της εταιρίας αποφάσισαν να τοποθετήσουν -προαιρετικά- πραγματικές ξύλινες επενδύσεις στο εσωτερικό, σε ανοιχτόχρωμο τόνο, Nordic Light Oak.



Επιπροσθέτως, για όσους αποζητούν το απόλυτο, φρόντισαν να αναβαθμίσουν και το ήδη κορυφαίο ηχοσύστημα της Dynaudio, ένα από τα καλύτερα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε χρήση, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Μάλιστα, πέρα από την κλασική θύρα AUX, πρόσθέσαν μία νέα θύρα iPod και μία USB.



Η τελευταία δεν χρησιμεύει μόνο για τη μεταφορά αρχείων ήχου αλλά και δεδομένων. Αυτό καθώς το σύστημα πλοήγησης δεν διαθέτει πλέον DVD ανάγνωσης για τους χάρτες αλλά αποθηκεύει όλες τις σχετικές πληροφορίες σε έναν ενσωματωμένο σκληρό δίσκο.



Εάν σε αυτά συνυπολογίσει κανείς και τις νέες αποχρώσεις των επενδύσεων, αποκτά μία πλήρη εικόνα των αλλαγών του εσωτερικού. Ισως δε και του συνόλου του αυτοκινήτου, αφού στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς και των κινητήρων δεν υπάρχει κάτι το αξιοπρόσεκτο.



Οι αναρτήσεις, τα φρένα αλλά και το σύστημα διεύθυνσης έχουν παραμείνει ως έχουν. Αντίστοιχα και η γκάμα των κινητήρων διατηρείται σε γενικές γραμμές ίδια, με μόνη, μικρή, βελτίωση την αύξηση της ισχύος του κορυφαίου turbo κινητήρα των 2,5 λίτρων, της έκδοσης Τ5, από τους 220 στους 230 ίππους.



Ανάλογα με το μηχανικό σύνολο, τα S40 και V50 επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 έως 11,9 δευτερόλεπτα -στην έκδοση 1.6- εξασφαλίζοντας παράλληλα τελική ταχύτητα 185 έως 240 χλμ./ώρα.



Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά, τόσο τα γόνατα McPherson εμπρός, όσο και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω δείχνουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους, αναδεικνύοντας κυρίως τον πολιτισμένο και άνετο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το αποδοτικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος, σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου εντός της καμπίνας των επιβατών, αποτελούν εχέγγυα για μία ξεκούραστη μετακίνηση.



Η συμπεριφορά αμφότερων των μοντέλων είναι απόλυτα φιλική προς το χρήστη. Επαρκής είναι και η πρόσφυση, η αίσθηση όμως του τιμονιού και γενικότερα του συνόλου -η οποία δεν είναι κακή- δεν πρόκειται να προκαλέσει την αναζήτηση των ορίων του αυτοκινήτου.



Τα ανανεωμένα S40 και V50 αναμένεται να ξεκινήσουν τις πωλήσεις τους άμεσα, εντός του Ιουλίου, με τιμές σχεδόν ανάλογες των σημερινών. Ενδεικτικά, το S40, στη βασική έκδοση 1.6 θα ξεκινάει από τα 22.450 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο V50 θα τιμάται 24.100 ευρώ.

auto.in.gr