Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster: Αρωμα F1 σε ανοιχτή συσκευασία
Το ακριβότερο μοντέλο στη γκάμα της Mercedes-Benz είναι ταυτόχρονα και το πιο ιδιαίτερο από όλα όσα φέρουν το αστέρι της φίρμας στη μάσκα τους.
Ν. Καραγιαννόπουλος
Αν κάτι έλειπε από την Mercedes-Benz SLR McLaren, σίγουρα αυτό δεν ήταν η ιπποδύναμη, αλλά μία ανοιχτή έκδοση, αφού το κοινό στο οποίο απευθύνεται, επιθυμεί πάντοτε κάτι πιο ιδιαίτερο, ακόμη και σε αυτό το επίπεδο.
Το ερώτημα που αρχικά ανέκυψε δεν αφορούσε ούτε στην εμφάνιση της έκδοσης Roadster ούτε βέβαια στις επιδόσεις της αλλά στην ακαμψία του πλαισίου της, ένα πρόβλημα που λύθηκε την στιγμή της εμφάνισής του.
Ο λόγος φυσικά είναι πως, όπως συμβαίνει στην κλειστή έκδοση, έτσι και το αμάξωμα του ανοιχτού, θα κατασκευάζεται με πλαστικά τμήματα ενισχυμένα με ανθρακονήματα, εξασφαλίζοντας έτσι τόσο την απαραίτητη ακαμψία όσο και τη διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα.
Γεγονός είναι πως εκτός από δύο αλουμινένια πλαίσια για τη στήριξη του κινητήρα, το υπόλοιπο αμάξωμα της SLR McLaren Roadster είναι κατασκευασμένο από σύνθετα -πλαστικό με ανθρακονήματα- υλικά, διατηρώντας έτσι και αυτό το ξεχωριστό στοιχείο μεταξύ των υπόλοιπων υπεραυτοκινήτων, προσφέροντας ταυτόχρονα κορυφαία ποιότητα κύλισης και δυναμικά χαρακτηριστικά.
Εξαιτίας της ουσιαστικά αμελητέας αύξησης του βάρους, οι επιδόσεις της ανοιχτής SLR παραμένουν πρακτικά αμετάβλητες, αφού τα πρώτα 100χλμ./ώρα από στάση εξακολουθούν να καλύπτονται σε 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα μειώθηκε στα 332χλμ./ώρα αντί 334χλμ./ώρα της κλειστής έκδοσης.
Η διατήρηση των κεκτημένων καθίσταται εφικτή χάρη στα ειδικά εξελιγμένα υλικά της οροφής, που θα διατίθεται σε τρία διαφορετικά χρώματα, τα οποία επιτρέπουν την επίτευξη τόσο υψηλών ταχυτήτων, ενώ, σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, η SLR θα μπορεί να ταξιδεύει ανοιχτή με 200χλμ./ώρα και ταυτόχρονα στο εσωτερικό της οι επιβάτες θα μπορούν να συζητούν χωρίς πρόβλημα.
Για την εξασφάλιση του… ζητούμενου, έγιναν αρκετές δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα της McLaren στο Woking της Αγγλίας, εκεί όπου κατασκευάζεται και η κλειστή έκδοση, δίπλα στα μονοθέσια της Formula 1. Εκεί πραγματοποιήθηκαν και οι απαραίτητες ρυθμίσεις στην ανοιχτή έκδοση, ώστε να προσφέρει τα ίδια οδικά χαρακτηριστικά με εκείνα του κλειστού.
Αυτό που ίσως απογοητεύσει τους μελλοντικούς κατόχους της είναι η έλλειψη πλήρως ηλεκτρικά ανοιγόμενης οροφής, αφού αρχικά θα πρέπει ο οδηγός να απασφαλίσει την οροφή από το πλαίσιο του παρμπρίζ. Ωστόσο, η υπόλοιπη διαδικασία ολοκληρώνεται σε περίπου 10 δευτερόλεπτα, ενώ το πάνω μέρος της οροφής αποτελεί ουσιαστικά και το κάλυμμά της όταν αποθηκεύεται.
Τα μηχανικά μέρη παραμένουν ίδια με εκείνα της Coupe έκδοσης, αφού και η Roadster εξοπλίζεται με τον μηχανικά υπερτροφοδοτούμενο V8 των 5,5 λίτρων που αποδίδει 626 ίππους και 780Nm ροπής, ενώ τα φρένα εξακολουθούν να είναι κεραμικά, σε συνδυασμό και με το αερόφρενο που εκτείνεται όταν υπάρχει ανάγκη. Η κίνηση μεταδίδεται φυσικά στους πίσω τροχούς μέσω του ημιαυτόματου κιβωτίου 5 -μόλις- σχέσεων Speedshift R της Mercedes-Benz.
Το εσωτερικό παραμένει φυσικά απαράλλαχτο και πλήρως εξοπλισμένο, με διζωνικό κλιματισμό, πλήρη σειρά αερόσακων ακόμα και για τα γόνατα του οδηγού και δορυφορικό σύστημα πλοήγησης που συνδυάζεται με ηχοσύστημα της BOSE.
Η επίσημη πρεμιέρα του κορυφαίου γερμανικού Roadster θα πραγματοποιηθεί στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ωστόσο η Mercedes-Benz έχει ήδη ανοίξει την λίστα των παραγγελιών.
auto.in.gr
- LIVE: Έβερτον – Νότιγχαμ Φόρεστ
- Πώς θα λάβουν οι κτηνοτρόφοι τη συνδεδεμένη ενίσχυση – Οι 15 ερωταπαντήσεις
- Θάσος: Προσποιήθηκε τον αδελφό της για να βρει την πρώην γυναίκα του ο 55χρονος
- LIVE: Ολυμπιακός – ΟΦΗ
- «Να μπλοκαριστεί!» – Σφοδρές αντιδράσεις για την εξαγορά της Warner Bros. από το Netflix – Τα πέντε σημεία
- Φάμελλος από το μπλόκο στα Πράσινα Φανάρια: Οι «γαλάζιες ακρίδες» φάγανε τα δισεκατομμύρια των τίμιων αγροτών

