Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δύο αμερικάνικοι κολοσσοί, GM και Ford, είναι λίγο έως πολύ γνωστά. Η μέτρια εμπορική πορεία των θυγατρικών τους, τα τεράστια λειτουργικά έξοδα και, κυρίως, η εξάπλωση της Toyota και ορισμένων ακόμα ευρωπαϊκών εταιριών, έχουν κλυδωνίσει τα θεμέλια της Αμερικάνικης Μέκκας, στο Ντιτρόιτ.



Αμφότεροι οι όμιλοι έχουν, εδώ και καιρό, εκπονήσει πλάνα για ανασύνταξη δυνάμεων, οικονομίες κλίμακος και οικειοθελείς περικοπές εργαζομένων, η πρόσφατη όμως αλλαγή στην ηγεσία της Ford απέδειξε ότι η κατάσταση, στη συγκεκριμένη πλευρά, είναι πιο κρίσιμη απ΄ ότι υπολογιζόταν.



Αναγνωρίζοντας την αδυναμία του να βγάλει την εταιρία από το τέλμα που έχει περιέλθει, ο Bill Ford, εγγονός του Henry Ford, έδωσε στις 5 Σεπτεμβρίου τη θέση του ως προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου στον Alan Mulally, ο οποίος προέρχεται από τη Boeing.



Αυτός, με τη σειρά του, δεν έχασε χρόνο και άμεσα χάραξε μία νέα, σκληρότερη στρατηγική. Παρότι στις αρχές του τρέχοντος έτους η Ford είχε αναγγείλει την αναστολή λειτουργίας 14 εργοστασίων ανά την υφήλιο και την εθελούσια απομάκρυνση 30.000 εργατών έως το 2012, από εχθές το βράδυ τα πλάνα αυτά επισπεύτηκαν κατά 4 έτη, έως το 2008.



Με τις προβλέψεις, μάλιστα, να μιλάνε για απώλειες 5,5-5,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εντός του 2006, η Ford προχωρεί άμεσα στην εθελούσια απομάκρυνση 14.000 εργατών, εκ των 75.000 που διαθέτει, στα εργοστάσια των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής. Η απόφαση αυτή κρίνεται επιβεβλημένη, σύμφωνα με το διοικητικό συμβούλιο, το οποίο μάλιστα δεν δίστασε να περικόψει και έξι θέσεις ανωτάτων στελεχών, στα πλαίσια μίας ευρύτερης αναδιάρθρωσης στη δομή της εταιρίας.



Σε πρώτη φάση δεν γίνεται λόγος για απολύσεις αλλά για οικειοθελείς αποχωρήσεις, οι οποίες πριμοδοτούνται με ποσό έως και 140.000 δολαρίων, ανάλογα με τη θέση και τα χρόνια υπηρεσίας του κάθε εργαζόμενου. Παρόλα αυτά, τα συνδικάτα των εργατών τηρούν αρκετές επιφυλάξεις για το τι μέλλει γενέσθαι, σε περίπτωση που δεν βρεθούν αυτά τα 14.000 άτομα, αφού τότε, είναι πιθανό, η εταιρία να προχωρήσει σε άλλες, πιο δραστικές λύσεις.

auto.in.gr