Volvo C70 2.4 170PS: Μία διαφορετική προσέγγιση
Coupe Cabriolet υπάρχουν πολλά. Οπως και πολυτελή convertible άλλωστε. Το C70, ωστόσο, αποτελεί μία ιδιάζουσα περίπτωση στο χάρτη των ανοικτών αυτοκινήτων.
Μιχάλης Κατωπόδης
Ισως για πολλούς η όψη του νέου C70 να φαντάζει βασανιστικά όμοια με αυτή των υπολοίπων, συμβατικών προτάσεων της Volvo. Αυτό, ωστόσο, δεν αναιρεί τη μοναδικότητα της συγκεκριμένης πρότασης, ούτε βεβαίως και τη φρέσκια, συγκρατημένα δυναμική αύρα που αποπνέει.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 2.435 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 170 ίπποι/6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 230 Nm/4.400 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 10,0 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 215 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 44.600 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 48.600 ευρώ |
Σε αντίθεση με την επιδεικτική αδιαφορία των υπολοίπων υψηλών ανταγωνιστών της, η σουηδική εταιρία δεν δίστασε να τοποθετήσει μία σκληρή αναδιπλούμενη οροφή σε ένα όχημα μεγαλύτερο των 4,5 μέτρων, ακολουθώντας απλά το ρεύμα της εποχής. Ως αποτέλεσμα, το C70 μπορεί να σταθεί επάξια απέναντι στα αντίστοιχα Audi και Mercedes-Benz, όχι απαραίτητα γιατί είναι καλύτερο αλλά γιατί προσφέρει ορισμένα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα σε σχέση με αυτά. Το σχεδιαστικό δημιούργημα του Pininfarina βασίζεται επάνω σε ένα αρκούντως άκαμπτο πλαίσιο, με μεταξόνιο 2,64 μέτρα, ικανό να εγγυηθεί την άνετη μεταφορά τεσσάρων επιβατών. Οσο για την οροφή, δεν απαιτεί περισσότερα από 30 δευτερόλεπτα για να αναδιπλωθεί περίτεχνα, καταλήγοντας στο χώρο των αποσκευών.
| Υπέρ | |
| Κατά | |
Η ίδια, μοντέρνα και ανάλαφρη αίσθηση που εκπέμπει η εξωτερική εμφάνιση έρχεται να ενισχυθεί από τη σχεδίαση του ταμπλό. Η ποιότητα κατασκευής, τα φωτεινά χρώματα και η προχωρημένη στιλιστικά -ίδια με εκείνη του S40- κεντρική κονσόλα δημιουργούν ένα εξαίρετο αισθητικό αποτέλεσμα.
Ο αμύητος ίσως να χρειαστεί κάποιο -μικρό- διάστημα εξοικείωσης με τη φιλοσοφία και τις διάφορες λειτουργίες του εσωτερικού, σύντομα όμως θα αναγνωρίσει την εργονομική ιδιοφυΐα που κρύβει η προχωρημένη αυτή σχεδίαση. Τα πρακτικά χειριστήρια στο τιμόνι, οι θήκες για μικροαντικείμενα και τα, παντοιοτρόπως ρυθμιζόμενα, ηλεκτρικά καθίσματα είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που επαληθεύουν τον ισχυρισμό.
Σχετικά με τη θέση οδήγησης, είναι σίγουρο ότι θα ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό, χαρίζοντας καλή ορατότητα ακόμα και με κλειστή την οροφή. Σε αντίθεση μάλιστα με κάποιες άλλες κλειστοφοβικές περιπτώσεις, το πλαίσιο του παρμπρίζ διατηρείται αρκετά μακριά από τους εμπρός επιβάτες.
Η μελετημένη αεροδυναμική συμπεριφορά του αμαξώματος επιτρέπει την κίνηση με υψηλές ταχύτητες και ανοιχτή την οροφή, χωρίς να επηρεάζεται ο οδηγός από ενοχλητικούς στροβιλισμούς του αέρα. Στην coupe διαμόρφωση το αυτοκίνητο παραμένει σταθερότατο, ακόμα και με ταχύτητες που πλησιάζουν την τελική, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι παραμένουν ανάξιοι λόγου για να ταράξουν τη γαλήνη στο εσωτερικό.
Γενικά, στον τομέα της ηχομόνωσης, έχει γίνει καλή δουλειά, γεγονός που οφείλεται, σε μεγάλο βαθμό, στην ίδια τη σκληρή οροφή. Η ησυχία αυτή δεν πρόκειται να διαταραχτεί ούτε από το διαμέρισμα του κινητήρα, αφού και αυτός κατορθώνει να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων.
Το συγκεκριμένο, πεντακύλινδρο σύνολο των 2,4 λίτρων και 170 ίππων δείχνει να ταιριάζει γάντι στον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα του C70. Αρκετή αλλά όχι υπερβολική ισχύς, γραμμική και πολιτισμένη αλλά όχι αδιάφορη συμπεριφορά, ικανοποιητική απόκριση σε όλο το φάσμα των στροφών και λογική κατανάλωση είναι, σε γενικές γραμμές, τα κύρια γνωρίσματά του.
Εξίσου σημαντικό, δε, είναι ότι συνεργάζεται με ένα καλό αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων, με σωστή κλιμάκωση, σχετικά γρήγορες αλλαγές και τη δυνατότητα σειριακής λειτουργίας, ανάλογα με τη βούληση του οδηγού.
Η κίνηση μεταδίδεται εμπρός, στα διαστάσεων 235/45 R17 ελαστικά της Pirelli. Οι ευμεγέθεις τροχοί -μεγαλύτεροι ίσως από όσο θα χρειαζόταν- δεν εξασφαλίζουν μόνο υψηλά επίπεδα πρόσφυσης αλλά παράλληλα προσθέτουν τη δική τους δυναμική πινελιά στην εξωτερική εμφάνιση.
Στο δρόμο η συμπεριφορά του C70 είναι αυτή που θα περίμενε κανείς από ένα coupe ανώτερης κατηγορίας. Οι στρεβλώσεις του πλαισίου, ακόμα και σε έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος, είναι σχεδόν ανεπαίσθητες. Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν λογικές ενώ η οδική συμπεριφορά, ελέω DSTC -του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας της Volvo- είναι γενικά ουδέτερη.
Τόσο τα γόνατα McPherson εμπρός, όσο και ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω, διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις δυνάμεις της κίνησης και, βεβαίως, τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η πρόσφυση δεν χάνεται εύκολα, σε περίπτωση όμως που ο οδηγός το παρακάνει, το DSTC θα φροντίσει, έστω και κάπως άγαρμπα, να τον επαναφέρει στην τάξη.
Το σύστημα διεύθυνσης απέχει από το να χαρακτηριστεί σπορ σε αίσθηση, είναι όμως άμεσο και σχετικά γρήγορο στις αντιδράσεις του. Ο κύκλος στροφής των 11,8 μέτρων μάλλον θα προβληματίσει στο κέντρο της πόλης και σε στενά σοκάκια, δεν κρίνεται όμως υπερβολικός, με βάση το συνολικό μήκος των 4,58 μέτρων του αυτοκινήτου.
Το σύστημα πέδησης με τη σειρά του δείχνει ικανό να επιβραδύνει αποτελεσματικά τα 1.692 κιλά του αμαξώματος, ακόμα και μετά από παρατεταμένη χρήση. Η αίσθηση του πεντάλ είναι αρκετά καλή, ενώ η ύπαρξη τεσσάρων αεριζόμενων δισκόφρενων και όλων των διαθέσιμων σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων αποδεικνύει εμπράκτως το βάρος που έχει δοθεί στο συγκεκριμένο τομέα.
Ξεφεύγοντας τώρα από τα της οδικής συμπεριφοράς, όσο και να ψάξει κανείς δύσκολα θα βρει ιδιαίτερα μεμπτά στοιχεία γύρω από το χαρακτήρα του C70. Το κυριότερο, ίσως, που θα μπορούσε να παρατηρηθεί έχει να κάνει με τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, αφού τα 404 λίτρα δείχνουν λίγα για το συνολικό μέγεθος του αυτοκινήτου.
Ακόμα χειρότερα, με την οροφή ανοικτή, ο προσφερόμενος χώρος περιορίζεται στα 200 λίτρα. Οσο για το διαθέσιμο άνοιγμα, θα ήταν τουλάχιστον απαγορευτικό εάν, ευφυώς, με το πάτημα ενός κουμπιού, ένας ηλεκτρομηχανισμός δεν ανασήκωνε ολόκληρη την αναδιπλωμένη οροφή, ώστε να αποκαταστήσει την πρόσβαση.
Στο δια ταύτα, το αντίτιμο που αξιώνει η Volvo για την απόκτηση του C70 σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί υπερβολικό. Είτε συγκρίνοντάς το με τα δεδομένα του άμεσου ανταγωνισμού, είτε υπολογίζοντας το πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει δερμάτινα καθίσματα, προβολείς bi-xenon, cruise control και διζωνικό κλιματισμό, το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί μία, συνολικά, τίμια και συμφέρουσα επιλογή.
Σε περίπτωση που τα 48.600 ευρώ της έκδοσης Summum σας φαίνονται πολλά, η έκδοση Kinetic των 140 ίππων ξεκινά μόλις από τα 40.950 ευρώ. Εάν πάλι η τιμή πώλησης δεν αποτελεί κριτήριο επιλογής τότε με 52.600 ευρώ μπορείτε κάλλιστα να στραφείτε στην κορυφαία έκδοση 2.5 Τ5 των 220 ίππων. Στο κάτω-κάτω, ο,τι και να επιλέξετε, θα έχετε κάθε λόγο να αισθάνεστε δικαιωμένος με την απόφασή σας.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 2.435 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 5 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 170/6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 230/4.400 σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 83,0×90,0 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 69,8 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Αυτόματο πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 4,66:1 | |
| 2η | 3,03:1 | ||
| 3η | 1,98:1 | ||
| 4η | 1,34:1 | ||
| 5η | 1,02:1 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 2,44 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 7,5J X17 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Pirelli P7 |
| Ελαστικά | 235/45 R17 |
| Ρεζέρβα | Ασφαλείας |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 2,8 |
| Διάμετρος στροφής | 11,8 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,58 μέτρα |
| Πλάτος | 1,82 μέτρα |
| Ύψος | 1,40 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,64 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.550/1.560 |
| Χώρος αποσκευών | 200-405 λίτρα |
| Βάρος | 1.692 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 9,95 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 13,8 |
| Εκτός | 7,0 |
| Μέση | 9,6 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 60 |
| Αυτονομία | 625 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 215 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 10,0 δευτερόλεπτα |
| Mercedes-Benz CLK 200Κ Cabriolet | |||||||||||||
| |||||||||||||
H CLK Cabriolet αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα φαβορί στη συγκεκριμένη κατηγορία, κυρίως λόγω του ειδικού βάρους του ονόματος που φέρει και ακολούθως για την ποιότητα κατασκευής, την άνεση και γενικότερα τον πολυτελή χαρακτήρα της. Η ακαμψία του αμαξώματος, οι επιδόσεις και οι προσφερόμενοι χώροι είναι λίγο έως πολύ ανάλογοι με αυτούς του Volvo, στην προκειμένη όμως περίπτωση ο υποψήφιος αγοραστής θα κληθεί να καταβάλλει ένα ποσό σημαντικά υψηλότερο για την απόκτησή της, πράγμα που αποτελεί και το κυριότερο μειονέκτημα του αυτοκινήτου | |||||||||||||
| Saab 9-3 2.0t Convertible | |||||||||||||
| |||||||||||||
Το Saab 9-3 αποτελεί μία καθόλα ολοκληρωμένη και αξιόλογη επιλογή, χάρη στο όμορφο και άκαμπτο αμάξωμα, τον άμεσο, στις αντιδράσεις του, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και τη γενικότερη σημασία που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι λίγο περιορισμένοι, κατά τα άλλα όμως πρόκειται για ένα μοντέλο σύγχρονο και, το κυριότερο, απόλυτα απαλλαγμένο από τα όποια μειονεκτήματα του παρελθόντος | |||||||||||||
auto.in.gr
- Τραγωδία στη Ζάκυνθο: Νεκρό 2χρονο παιδί από επίθεση σκύλου
- Live streaming: Ρέθυμνο – Ολυμπιακός
- Μηνύματα ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Αριστεράς για τα 17 χρόνια από τη δολοφονία Γρηγορόπουλου – «Σημάδεψε μια γενιά»
- Γάζα: Η διεθνής δύναμη σταθεροποίησης πρέπει να αναπτυχθεί στην κίτρινη γραμμή, λέει η Αίγυπτος
- Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2025: Τα «Όσκαρ» της ελληνικής ναυτιλίας
- Παναθηναϊκός: Με Λαφόν η αποστολή κόντρα στην ΑΕΛ Novibet (pic)