Ford S-Max 2.0: Και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή!
Τα περί οικογενειακών προτάσεων είναι φτηνές δικαιολογίες! Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει το νέο S-Max, που προσφέρει πολλά περισσότερα από ένα επταθέσιο σαλόνι.
Μιχάλης Κατωπόδης
Ισως τα πολυμορφικά να είναι λίγο παρεξηγημένα στην ηλιόλουστη, ιδανικά πλασμένη χώρα μας, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μεταξύ αυτών δεν υπάρχουν και μερικές πραγματικά αξιόλογες προτάσεις, κατά πολύ καλύτερες -και πιο πρακτικές- από τα συνήθη SUV που φροντίζουν να ικανοποιούν τη ματαιοδοξία του ελληνικού πνεύματος.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.999 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 145 ίπποι/6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 190 Nm/4.500 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 10,9 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 197 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 22.500 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 26.188 ευρώ |
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού, το νέο Ford S-Max, ο μικρός αδερφός του Galaxy, όσο βεβαίως μικρό μπορεί να χαρακτηριστεί ένα όχημα 4,76 μέτρων. Το άκουσμα αυτό του μήκους του ίσως να προβληματίσει κάπως τους διαβιούντες στα μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς ο όγκος, καλώς ή κακώς, δεν κρύβεται. Σας βεβαιώνουμε όμως ότι η δυσκολία στην ανεύρεση θέσης στάθμευσης αποτελεί και το μόνο του ουσιαστικό μειονέκτημα. Αναμφισβήτητα το πρώτο πράγμα που θα τραβήξει το ενδιαφέρον είναι η εξωτερική εμφάνιση, που με τις άγριες αεροεισαγωγές, τα μυώδη φτερά και τις γενικότερα έντονες ακμές του αμαξώματος θυμίζει κάτι από Mad Max, στο πιο πολυτελές του.
Οι σχεδιαστές της Ford φρόντισαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο όχι απαραίτητα όμορφο, σίγουρα όμως διαφορετικό από τα υπόλοιπα, με τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα. Αυτή ακριβώς τη μαγιά πήραν κατόπιν οι τεχνικοί, κρύβοντας στα σωθικά του ένα ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο, με μεγάλο μεταξόνιο 2.85 μέτρων, που εξασφαλίζει ένα ευρύχωρο και αρκετά πολυμορφικό περιβάλλον για έως και επτά άτομα με τις αποσκευές τους.
| Υπέρ | |
| Κατά | |
Η ξεχωριστή μετακίνηση της κάθε μίας από τις πέντε πρώτες θέσεις και η πλήρης αναδίπλωση της δεύτερης και τρίτης σειράς μετατρέπει το S-Max από επταθέσιο van σε cargo όχημα, με επίπεδο χώρο φόρτωσης της τάξης των δύο κυβικών μέτρων. Αυτό φυσικά δεν αποκλείει όλους τους άλλους ενδιάμεσους συνδυασμούς, που προσφέρουν τελικά την ιδανική διαμόρφωση ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις.
Σε ο,τι αφορά την αισθητική του ταμπλό, ακολουθεί νέα σχεδιαστικά μονοπάτια για τα δεδομένα της Ford. Η χρήση καλών αλλά σχετικά σκληρών πλαστικών και οι μεγάλες, μεταλλικού χρώματος, επιφάνειες προσπαθούν να δημιουργήσουν μία premium αίσθηση, χωρίς όμως να το καταφέρνουν απόλυτα. Για την εργονομία και τη θέση οδήγησης δύσκολα θα βρεθεί κανείς να πει κακό λόγο, αφού τα πάντα δείχνουν προσεγμένα. Η πληρότητα των ρυθμίσεων στο τιμόνι και το κάθισμα, όπως επίσης και η πολύ καλή πλευρική στήριξη, προδιαθέτουν τον οδηγό να μην κινείται αποκλειστικά με οικογενειακούς ρυθμούς, επιλογή που επικροτείται και επαυξάνεται από τη συμπεριφορά των αναρτήσεων.
Πριν όμως περάσουμε στα της οδικής συμπεριφοράς ας μείνουμε λίγο ακόμα στο εσωτερικό. Το σχετικά ογκώδες χειρόφρενο είναι μεν εντυπωσιακό στην όψη του, παρόλα αυτά όμως παραμένει ελεγχόμενης αισθητικής και πρακτικότητας καθώς καλύπτει ένα σημαντικό μέρος από τη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Αντ΄ αυτού θα προτιμούσαμε σαφώς μία ακόμα θήκη για μικροαντικείμενα, τομέας στον οποίο το αυτοκίνητο υστερεί. Όχι ότι δεν διαθέτει τέτοιες, κάθε άλλο μάλιστα. Απλά οι περισσότερες από αυτές βρίσκονται σε άβολα σημεία στα πόδια του οδηγού, μπροστά στο ταμπλό και, γενικότερα, σε μέρη που δεν προσεγγίζει κανείς αν δεν διαταράξει -έστω και λίγο- τη βολή του.
Μιλώντας για βολή, όπως προείπαμε τα καθίσματα προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη, δεν δείχνουν όμως τόσο άνετα και μαλακά όσο αυτά ορισμένων άμεσων ανταγωνιστών. Ωστόσο, με βάση το χώρο που διαθέτει και ο τελευταίος πίσω επιβάτης, στο ιδιαίτερα φωτεινό και ευρύχωρο εσωτερικό, θα προσπεράσουμε εύκολα αυτή τη λεπτομέρεια.
Στο δρόμο, το πρώτο πράγμα που θα ευχαριστήσει τον συνετό οικογενειάρχη είναι η άρνηση του δείκτη βενζίνης να φλερτάρει με την… κόκκινη περιοχή της ρεζέρβας, ακόμα και μετά την κάλυψη αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων. Αυτό έχει να κάνει με τη σχετικά οικονομική λειτουργία του κινητήρα, τον πρώτο ρόλο, όμως, παίζει το μεγάλο ρεζερβουάρ των 70 λίτρων.
Για τα 1.500+ κιλά του αυτοκινήτου, οι 145 ίπποι του μηχανικού συνόλου κάθε άλλο παρά υπερβολικοί δείχνουν. Παρόλα αυτά όμως, κάνουν αισθητή την παρουσία τους από αρκετά χαμηλά, ενώ αγόγγυστα μπορούν να οδηγήσουν τον δείκτη του κοντέρ έως την ένδειξη των 197 χλμ./ώρα.
Ασχέτως ταχύτητας το S-Max παραμένει σταθερό στην πορεία του και ευχάριστο οδηγικά, αναδεικνύοντας την ίδια τη διαδικασία της μετακίνησης σε ένα από τα προτερήματά του. Τα μέγιστα εδώ συντελούν οι αναρτήσεις, που είναι λίγο πιο σφιχτές από τα συνήθη δεδομένα της κατηγορίας. Αυτό επιδρά μεν ελαφρά στην ικανότητα απορρόφησης των ανωμαλιών του οδοστρώματος, η ποιότητα κύλισης όμως, συνολικά, παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Η αυξημένη πρόσφυση και η αίσθηση που δίνει στον οδηγό το γρήγορο τιμόνι των 2,5 στροφών οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στους 17 ιντσών τροχούς, με τα διαστάσεων 225/50 ελαστικά της Michelin. Χάρη σε αυτά το S-Max μπορεί να κινείται σε καμπές με χαρακτηριστική ευκολία, κρύβοντας επιμελώς τον όγκο του και προσφέροντας οδηγική απόλαυση σε βαθμό που ελάχιστα πολυμορφικά είναι σε θέση να προσφέρουν.
Ο μόνος τομέας στον οποίο θα επιθυμούσαμε κάτι περισσότερο έχει να κάνει με τις επιδόσεις και συγκεκριμένα με τις επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει. Για όσους όμως ανήσυχους υπάρχει πάντοτε και η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 2,5 λίτρων με τους 220 ίππους, η οποία δεν είναι απαγορευτική και από άποψης τιμής.
Το νέο πολυμορφικό της Ford θα αρχίσει να διατίθεται από το Σεπτέμβριο, αν και οι παραγγελίες του έχουν ήδη ξεκινήσει. Η βασική, πεντάθυρη έκδοση Ambiente ξεκινά από τα 22.500 ευρώ και περιλαμβάνει επτά αερόσακους -εμπρόσθιους, πλευρικούς, οροφής και γονάτων για τον οδηγό- air-condition, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, προβολείς ομίχλης και ζάντες 16 ιντσών.
Αμέσως μετά, με 23.850 ευρώ έρχεται η έκδοση Trend, η οποία φέρει επιπλέον διζωνικό κλιματισμό, ράδιο-CD, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια του ηχοσυστήματος και σπορ μπροστινά καθίσματα. Τέλος, η πλούσια έκδοση Titanium της δοκιμής τιμάται 25.388 ευρώ και περιλαμβάνει, συν τοις άλλοις, αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αισθητήρες βροχής και φωτισμού, κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση ύψους και ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές αυτές αφορούν την πενταθέσια διαμόρφωση, καθώς η προσθήκη της τρίτης σειράς θέσεων στο χώρο των αποσκευών κοστίζει επιπλέον 800 ευρώ. Όποια όμως διαμόρφωση και να επιλέξει κανείς, σίγουρα έχει κάνει μία καλή επιλογή, που θα τον συντροφεύει ευχάριστα για πολλά, πολλά χιλιόμετρα.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.999 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 145/6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 190/4.500 σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 87,5×83,1 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 72,5 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 3,800:1 | |
| 2η | 2,136:1 | ||
| 3η | 1,483:1 | ||
| 4η | 1,114:1 | ||
| 5η | 0,902:1 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4,067 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson με εγκάρσιους βραχίονες και αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 7,0J X17 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Michelin Primacy HP |
| Ελαστικά | 225/50 R17 |
| Ρεζέρβα | Ασφαλείας |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 2,5 |
| Διάμετρος στροφής | 11,6 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,768 μέτρα |
| Πλάτος | 1.854 μέτρα |
| Ύψος | 1,774 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2.850 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.589/1.605 |
| Χώρος αποσκευών | 285-2000 λίτρα |
| Βάρος | 1.530 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 10,5 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 11,0 |
| Εκτός | 6,4 |
| Μέση | 8,1 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 70 |
| Αυτονομία | 864 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 197 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 10,9 δευτερόλεπτα |
Αρκετές είναι οι επιλογές για όσους ενδιαφέρονται για μία πολυμορφική πρόταση με δυνατότητα μεταφοράς άνω των πέντε ατόμων, κάθε μία εκ των οποίων διαθέτει το δικό της χαρακτήρα. Στη βάση της αγοράς θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε τα Fiat Multipla και Honda FR-V, που χάρη στη διαμόρφωση των 3+3 θέσεων προσφέρουν compact εξωτερικές διαστάσεις, υστερώντας όμως σε άνεση. Οι υπόλοιπες επταθέσιες προτάσεις είναι σαφώς πιο πρακτικές, αλλά και ογκώδεις. Ξεκάθαρος κυρίαρχος δεν υπάρχει, ανάλογα όμως με τον κινητήρα, το επίπεδο εξοπλισμού και το κόστος κτήσης δεν θα δυσκολευτεί κανείς να βρει αυτό που του ταιριάζει.
|
|||||||||||||
|
Παρότι το πρώτο Multipla χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως το πιο άσχημο αυτοκίνητο της δεκαετίας του ΄90, η νέα γενιά του αυτοκινήτου έχει πολύ πιο ήπια χαρακτηριστικά, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί αναλλοίωτη την πρακτικότητα και τον ευχάριστο χαρακτήρα. Η διάταξη των 3+3 θέσεων του επιτρέπει να μεταφέρει έξι άτομα και ικανοποιητικό όγκο αποσκευών, με εξωτερικό μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,07 μέτρα! Οσο για την τιμή του, χαρακτηρίζεται απόλυτα ενδιαφέρουσα, με βάση τον ανταγωνισμό |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Το FR-V χρησιμοποίησε πρώτο το πάτωμα του νέου Civic, προσφέροντας ένα σαλόνι 3+3 θέσεων, αρκετά στενόχωρο όμως για να φιλοξενήσει με άνεση ανάλογους ενήλικες. Η αισθητική του, πάντως, όπως επίσης το επίπεδο εξοπλισμού και η οδική συμπεριφορά, είναι υπεράνω κριτικής. Με τη σειρά του, ο κινητήρας των 1,7 λίτρων είναι αρκετά καλός και εύστροφος. Παρόλα αυτά, η τιμή του οχήματος δεν το τοποθετεί στις πλέον συμφέρουσες προτάσεις της αγοράς. |
|||||||||||||
|
Opel Zafira 1.8 |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Αναμφισβήτητα ο μεγαλύτερος αντίπαλος του S-Max και ταυτόχρονα ένα από τα καλύτερα πολυμορφικά οχήματα της αγοράς. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το Zafira έδειξε το δρόμο στη συγκεκριμένη κατηγορία επταθέσιων οχημάτων, με λογικό κόστος και διαστάσεις μη απαγορευτικές για αστική χρήση. Ο ολοκληρωμένος του χαρακτήρας, η μεγάλη γκάμα κινητήρων, η άνεση και το ανταγωνιστικό κόστος κτήσης το κάνουν ισοδύναμο -σε γενικές γραμμές- με το μοντέλο της Ford, με το ζυγό να κλίνει ελαφρά υπέρ της μίας ή της άλλης πρότασης στους διάφορους επιμέρους τομείς |
|||||||||||||
|
Renault Grand Scenic 2.0 |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Παρότι δεν γνωρίζει την επιτυχία της πρώτης γενιάς, το Scenic -και συγκεκριμένα το επταθέσιο Grand Scenic- αποτελεί ένα καθόλα αξιόλογο πολυμορφικό, με ιδιαίτερη εμφάνιση, καλή ποιότητα κατασκευής και μοντέρνο χαρακτήρα. Η τρίτη σειρά θέσεων αναδιπλώνεται και γίνεται ένα με το δάπεδο, όπως και στo S-Max, προσφέροντας έτσι ένα σεβαστό χώρο αποσκευών. Η τιμή του, στη δίλιτρη έκδοση, είναι κάπως τσιμπημένη, πράγμα που αποτελεί και το κυριότερο ντεζαβαντάζ σε σχέση με τον ανταγωνισμό |
|||||||||||||
|
Toyota Corolla Verso 1.8 |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Αντίθετα με τις τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις που μεσουρανούν στην αγορά, η πολυμορφική εκδοχή της Corolla δεν δείχνει να έχει πείσει το κοινό με την αισθητική και τις δυνατότητές της. Παρότι και αυτή διατίθεται σε πενταθέσια και επταθέσια διαμόρφωση, οι μεταφορικές της δυνατότητες είναι υποδεέστερες του S-Max. Αντίστοιχα υστερεί και σε οδική συμπεριφορά, αν και οι επιδόσεις, η ποιότητα κατασκευής και, τελικά, το κόστος, κυμαίνονται σε ανάλογα επίπεδα |
|||||||||||||
auto.in.gr
- Byron: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Μέγαρα, Ανατολική Μάνη, Ευρώτας και δύο κοινότητες στον Δήμο Μάνδρας
- Κρις Πρατ: Πρωταγωνιστεί σε ντοκιμαντέρ που εξερευνά τον κρυμμένο τάφο του Αγίου Πέτρου
- LIVE: Καλαμάτα – Ολυμπιακός Β’
- Κακοκαιρία Byron: Μέχρι πότε θα συνεχιστούν τα φαινόμενα στη Θεσσαλία – Βροχοπτώσεις στην κεντρική και ανατολική Μακεδονία
- Στέφανος Τσιτσιπάς: Προθεσμία μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή για να παραδώσει το δίπλωμα οδήγησης
- Ξεκίνησε η πορεία στη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου – Ποιοι δρόμοι έκλεισαν
