GP Αυστραλίας 2006: Ο F. Alonso σταθερά στην κορυφή
Μπορεί ο αγώνας να ήταν άκρως επεισοδιακός, αυτό όμως δεν απέτρεψε τον Ισπανό πιλότο της Renault να ανέβει επάξια στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Μιχάλης Κατωπόδης
Εάν η καλή μέρα φαίνεται από το πρωί, το τι έμελλε να ακολουθήσει στο GP της Μελβούρνης φάνηκε πριν καν αρχίσει ο αγώνας, από τον γύρο του σχηματισμού!
Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου βρήκαν στην Pole Position τον Jenson Button, με τέσσερα δέκατα διαφορά από τον Giancarlo Fisichella! Στην δεύτερη σειρά της εκκίνησης βρέθηκαν ο Fernando Alonso με τον Kimi Raikonen ενώ αμέσως πίσω τους ακολουθούσε ο Juan Pablo Montoya, ο οποίος κατόρθωσε να χάσει τον έλεγχο της McLaren MP4-21 στην τελευταία στροφή πριν την μεγάλη ευθεία, γεγονός που τον έριξε στην τελευταία θέση. Ωστόσο, για καλή του τύχη, ο κινητήρας της Renault του G. Fisichella έσβησε λίγο πριν σβήσουν τα φώτα, οπότε επαναλήφθηκε η όλη διαδικασία, επιτρέποντας στον Κολομβιανό να επιστέψει στη θέση του και στέλνοντας τον Ιταλό να εκκινήσει από τα pits.
Μετά από αυτά ο αγώνας ξεκίνησε κανονικά, για να περάσει σχεδόν αμέσως το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω δύο συγκρούσεων που πραγματοποιήθηκαν στον πρώτο κιόλας γύρο. Στα φρένα για την πρώτη στροφή ο Felipe Massa έπεσε επάνω στον Christian Klien, καταστρέφοντας στη συνέχεια και την πίσω αεροτομή της Williams του Nico Rosberg. Οι F. Massa και N. Rosberg εγκατέλειψαν, για να ακολουθήσει αμέσως μετά και ο Jarno Trulli, λόγω της επαφής του με την Red Bull του David Coulthard.
Ο Jenson Button διατήρησε την πρώτη θέση μέχρι τον τέταρτο γύρο, όπου έφυγε το αυτοκίνητο ασφαλείας και τον προσπέρασε ο F. Alonso, στα φρένα πριν από την πρώτη στροφή. Λίγο αργότερα μία έξοδος του C. Klien επανέφερε το safety car στην πίστα, γεγονός που θα επαναλαμβανόταν άλλες δύο φορές μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας! Στη συνέχεια ο Kimi Raikonen πέρασε εύκολα δεύτερος, δεν μπόρεσε όμως να πλησιάσει τον F. Alonso, ο οποίος κατόρθωσε να ανοίξει τη διαφορά μέχρι τα 25 δευτερόλεπτα.
Η διαδικασία των pit stop έφερε προσωρινά τον Marc Webber στην πρώτη θέση, για να εγκαταλείψει, όμως, στον 23ο γύρο μετά από αστοχία του κιβωτίου. Λόγω αυξημένης ταχύτητας εντός των pits, ο Ralf Schumacher δέχτηκε μία ποινή διέλευσης, αυτό όμως φαίνεται ότι δεν τον εμπόδισε να συνεχίσει να κινείται γρήγορα, ανεβαίνοντας τελικά στην τρίτη θέση του podium. Η συνολικά πολύ καλή επίδοσή του ανέβασε το ηθικό του γερμανού πιλότου και παράλληλα αυτό της Toyota, που πραγματικά το είχε ανάγκη.
Στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε, για δεύτερη φορά φέτος, ο F. Alonso. Οσο για τον K. Raikonen, δεν κατάφερε καν να τον πιέσει, περιοριζόμενος απλά στη δεύτερη θέση. Ο J. Button ξεκίνησε μεν δυναμικά και θα μπορούσε να είχε τερματίσει εύκολα στην πέμπτη θέση, εάν δεν τον πρόδιδε ο V8 κινητήρας της Honda. Ο τελευταίος παρέδωσε το πνεύμα λίγο πριν τη γραμμή του τερματισμού, αναγκάζοντας τον άγγλο οδηγό να εγκαταλείψει, ώστε να μην του επιβληθεί η ποινή των 10 θέσεων στη γραμμή της εκκίνησης στον επόμενο αγώνα, στην Ιμολα.
Ανάλογη τύχη είχε και ο J.P. Montoya, όπου θα μπορούσε κάλλιστα να έχει ανέβει στο βάθρο εάν δεν ξανάβγαινε στο ίδιο σημείο, στον 47ο γύρο. Η τέταρτη και έκτη θέση πήγε στους Nick Heidfeld και Jacques Villeneuve, γεμίζοντας ικανοποίηση το στρατόπεδο της BMW. Ειδικά η απόδοση του πρώτου ήταν παραπάνω από καλή και, πιθανότατα, θα μπορούσε και αυτός να είχε πλασαριστεί στην τριάδα, εάν δεν μπλοκαριζόταν κάποια στιγμή στην κίνηση κάποιων άλλων, αργότερων μονοθεσίων.
Οσο για τον G. Fisichella, σίγουρα δεν ήταν η μέρα του, παρότι κατόρθωσε με τα πολλά να αναρριχηθεί στην πέμπτη θέση. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τον Rubens Barrichello, που χάρισε δύο βαθμούς στη Honda. Την βαθμολογούμενη οκτάδα έκλεισε ο David Coulthard, αφού όμως προσέφυγε στους αγωνοδίκες, λόγω ενός επεισοδίου με τον Scott Speed. Πιο συγκεκριμένα ο οδηγός της Toro Rosso τον προσπέρασε σε σημείο που οι κριτές είχαν υψώσει κίτρινες σημαίες. Αυτό είναι κάτι που, σύμφωνα με τους κανονισμούς, απαγορεύεται, οπότε ο αμερικανός οδηγός τιμωρήθηκε με ποινή 25 δευτερολέπτων.
Τελικά από τους 22 οδηγούς κατόρθωσαν να τερματίσουν μόνο οι 13, αφήνοντας έξω -συν τοις άλλοις- και τις δύο Ferrari. Πέραν του F. Massa η Αυστραλία δεν ήθελε ούτε τον Michael Schumacher, που τελείωσε άδοξα τον αγώνα του σε ένα… τοίχο στον 34ο γύρο, λόγω της έντονης υποστροφής που εκδήλωσε το μονοθέσιό του. Παρόλα αυτά, οι άνθρωποι της Ferrari δεν σκοπεύουν να το βάλουν κάτω, πόσο μάλλον αφού ο επόμενος αγώνας θα διεξαχθεί στις 23/4 σε πάτριο έδαφος, στην Ιμολα του Σαν Μαρίνο.
auto.in.gr
- Κρασί επιδορπίου: Η επιστροφή του στο τραπέζι – Η νέα μόδα
- ESPN Brazil: «Ο Τετέ ανακοινώνεται τις επόμενες ώρες στην Γκρέμιο»
- Ροδόπη: Χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε ανήλικος μετά από φωτιά σε μονοκατοικία
- Ουκρανία: Ο πρόεδρος Ζελένσκι δηλώνει ότι σχεδιάζει να συναντηθεί με τον Τραμπ στο άμεσο μέλλον
- Γιώργος Νταλάρας: «Χωρίς την Άννα θα ήμουν σχεδόν ένα τίποτα, ήμουν ένα χαμίνι του δρόμου»
- Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της κατασκοπείας

