Νίκος Μαρινόπουλος

Κάποτε, οι επιλογές στην κατηγορία των τετρακίνητων μοντέλων άγγιζαν με το ζόρι την μία ντουζίνα. Η εμφάνιση όμως των δημοφιλών SUV άλλαξε άρδην το τοπίο και σήμερα το segment των τετρακίνητων βρίθει από διάφορες προτάσεις· άλλες με μεγαλύτερους χώρους, άλλες με ξεχωριστό σχεδιασμό και μερικές με καλύτερες off road δυνατότητες. Ωστόσο, υπάρχουν πολύ λίγα SUV με εκρηκτικό χαρακτήρα, ανάλογο με αυτόν της δίλιτρης turbo έκδοσης του Outlander η οποία κυκλοφορεί ήδη στην ελληνική αγορά.

Βλέπετε, η Mitsubishi είναι μια εταιρία με μεγάλη παράδοση στους υπερτροφοδοτούμενος κινητήρες, κάτι που επιβεβαιώνεται από το μεγαλύτερο Evo VIΙI μέχρι και το μικρότερο CZT. Δικαιολογημένα, λοιπόν, προχώρησε στην αναβάθμιση ενός ακόμη μοντέλου, στην συγκεκριμένη περίπτωση εκείνου που την εκπροσωπεί στην κατηγορία των SUV -θυμηθείτε πως υπάρχει και το μεγαλύτερο αμιγώς 4×4 Pajero.

Με ισχύ που αγγίζει τους 202 ίππους, δεν υπάρχει αμφιβολία πως το Outlander Turbo αποτελεί ένα από τα δύο ισχυρότερα και συγχρόνως ταχύτερα μοντέλα στην κατηγορία του. Και αυτό το λέμε διότι το μοναδικό μοντέλο που μπορεί να τοποθετηθεί απέναντι στο Mitsu, βάση πάντα της ισχύς και της τιμής πώλησής του, είναι το επίσης δίλιτρο turbo Subaru Forester των 177 ίππων.

Στον δρόμο, η παρουσία του Outlander Turbo γίνεται άμεσα αντιληπτή αφού δύσκολα δεν θα προσέξεις -στην επιφάνεια του καπό- την όμορφη εισαγωγή του αέρα που δροσίζει το σύστημα υπερτροφοδότησης. Οι υπόλοιπες λεπτομέρειες που διαφοροποιούν την καυτή έκδοση από τις υπόλοιπες συμβατικές, αφορούν στο πλέγμα της μάσκας στο εμπρός μέρος, στα ελαφρώς ανασχεδιασμένα φώτα με διάφανο κρύσταλλο, στα διαφορετικά σπόιλερ και μαρσπιέ, στα πίσω φιμέ τζάμια, στην νέα λαβή της πόρτας του πορτμπαγκάζ και στις διαφορετικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/55.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας αποτελεί την ήπια εκδοχή του μοτέρ που τοποθετείται στο Evolution VIII και διαθέτει διαφορετική χαρτογράφηση. Έτσι, η μέγιστη ονομαστική του ιπποδύναμη εμφανίζεται στις 5.500σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 303Nm στις 3.500σ.α.λ. ενώ η τελική σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων είναι ελαφρώς πιο κοντή ευνοώντας τις ρεπρίζ.

Λόγω του χαρακτήρα της turbo έκδοσης η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφιχτή χωρίς όμως να επηρεάζεται σημαντικά ο τομέας της άνεσης. Αναφορικά με τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης, δεν διαθέτουν καμία αλλαγή σε σχέση με τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις των 2,0 και 2,4 λίτρων και εξακολουθούν να συνδυάζονται, αντίστοιχα, με υδραυλική υποβοήθηση και αεριζόμενους εμπρός και απλούς πίσω δίσκους.

Σε μια σύντομη, αλλά διεξοδική, βόλτα γύρω από το λεκανοπέδιο της Αττικής το ισχυρότερο Outlander ανταποκρίνεται στις προσδοκίες ή τέλος πάντων σε αυτά που υπόσχεται η δύναμη του κινητήρα. Κάθε φορά που βυθίζαμε το γκάζι η επιτάχυνση είναι άμεση και οι 202 ίπποι του μοτέρ δίνουν το παρόν.

H λειτουργία όμως του τελευταίου δεν είναι τόσο γραμμική, όσο στο μικρότερο CZT, αφού η εμπλοκή του turbo πραγματοποιείται μετά τις περίπου 2.500-3.000σ.α.λ. και στις χαμηλές στροφές η έλλειψη δύναμης γίνεται αντιληπτή. Όταν, όμως, ο δείκτης του στροφόμετρου ξεπεράσει την παραπάνω περιοχή, τότε ελάχιστα είναι τα SUV που μπορούν να πιάσουν το ιαπωνικό μοντέλο.

Με δεδομένο πως η ρύθμιση της ανάρτησης έχει γίνει πιο σφιχτή και σε συνδυασμό με το σαφές σε αίσθηση τιμόνι του, η οδική συμπεριφορά του Outlander έχει γίνει ακόμα πιο διασκεδαστική, τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, χωρίς ωστόσο να επισκιάζεται ο τομέας της άνεσης. Συμπερασματικά, η έκδοση Outlander Turbo πρόκειται να ικανοποιήσει τον οδηγό που δεν θέλει να περιοριστεί στις βαριές επιδόσεις που προσφέρει ένα SUV και έχει την δυνατότητα να κινείται σβέλτα όποτε αυτός το θελήσει.

Με την καταβολή 36.490 ευρώ μπορεί να αποκτήσει κανείς την αποκλειστικά μία έκδοση εξοπλισμού που συνδυάζεται με το Outlander Turbo και προσφέρει -εκτός των ηλεκτρικών διευκολύνσεων και μεταξύ άλλων- τέσσερις αερόσακους, ABS+EBD, αυτόματο κλιματισμό, διπλή ηλιοροφή -εμπρός ηλεκτρικά ανοιγόμενη, πίσω σταθερή-, πίσω αεροτομή, ταμπλό με επένδυση ανθρακονήματος, ηχοσύστημα με έξι ηχεία και ράδιο-CD MP3 και επένδυση καθισμάτων με συνδυασμό μαύρης Alcantara και δέρματος.

auto.in.gr