Ford Focus Sedan & SW: Τα άλλα Focus
Η οικογένεια Focus αποκτά δύο νέα μέλη και γίνεται... πολύτεκνη! Βασισμένα στην πετυχημένη συνταγή του Focus, οι νέες εκδόσεις δίνουν λύση σε όσους αναζητούν τετράθυρη ή wagon πρακτικότητα.
Νίκος Μαρινόπουλος
Αν και ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων ενός μοντέλου προέρχεται από τις τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις του, οι οικογενειακές τους εκδόσεις, όπως είναι οι sedan και SW οι οποίες συνήθως ακολουθούν μερικούς μήνες αργότερα, έχουν ξεχωριστό ενδιαφέρον για διαφορετικούς λόγους. Ως γνωστόν τα sedan έχουν αρκετά μεγάλη απήχηση στο ελληνικό κοινό, λόγω της limo σχεδίασής τους, αλλά οι ταξινομήσεις δείχνουν πως η ζήτηση στη συγκεκριμένη κατηγορία μειώνεται σταδιακά.
Αντίθετα, όσο περνά ο καιρός τα SW γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία για την ελληνική αγορά, το 2001 οι τετράθυρες εκδόσεις κατείχαν μερίδιο που αντιστοιχεί στο 41,4% της μικρομεσαίας κατηγορίας ενώ τα SW άγγιζαν μόλις το 2,4%. Οι ταξινομήσεις όμως του 2004 έδειξαν πως η ζήτηση για τα sedan μειώθηκε στο 28% ενώ για τα SW αυξήθηκε στο 4,5%.
Εδώ και αρκετά χρόνια, το Ford Focus είναι ένα από τα μοντέλα που περιλαμβάνουν στη γκάμα τους ανάλογες προτάσεις οι οποίες μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις ενός οικογενειάρχη. Μετά από περίπου τέσσερις μήνες κυκλοφορίας της δεύτερης γενιάς Focus στους ελληνικούς δρόμους, οι τετράθυρες και SW εκδόσεις προστίθενται στη γκάμα του γερμανικού μικρομεσαίου με στόχο να ενισχύσουν την εμπορική πορεία των τρίθυρων και πεντάθυρων εκδόσεων.
Η ειδοποιός διαφορά των δύο πρόσφατων εκδόσεων Focus εντοπίζεται πίσω από την μεσαία κολόνα καθώς το εμπρός μέρος των αυτοκινήτων είναι πανομοιότυπο με αυτό των τρίθυρων και πεντάθυρων μοντέλων. Χωρίς πρωτοτυπίες και προχωρημένες ιδέες, η σχεδιαστική ομάδα κινήθηκε εκ του ασφαλούς δίνοντας έμφαση στον οικογενειακό χαρακτήρα των αυτοκινήτων.
Οι λύσεις και για τα δύο αυτοκίνητα ήταν μάλλον έτοιμες καθώς το πίσω μέρος του sedan παραπέμπει ευθέως στο αντίστοιχο του Mondeo ενώ αυτό του SW θυμίζει έντονα το C-MAX. Μια αρκετά καλή δικαιολογία είναι πως για λόγους ομοιογένειας οι σχεδιαστές δεν θέλησαν να αποστασιοποιηθούν αισθητικά από την υπόλοιπη γκάμα των μοντέλων τους. Έτσι, η τετράθυρη έκδοση πρόκειται να βρεθεί απέναντι σε πιο στιλάτους αντιπάλους, όπως είναι τα Mazda 3 και Renault Megane.
Διαστάσεις/Έκδοση | Πεντάθυρο | Τετράθυρο | SW |
Μήκος (μέτρα) | 4,342 | 4,488 | 4,472 |
Ύψος (μέτρα) | 1,497 | 1,497 | 1,501 |
Πορτμπαγκάζ (λίτρα) | 385 | 526 | 482 |
Συγκρίνοντας τις διαστάσεις των νέων εκδόσεων με εκείνες της πεντάθυρης αντιλαμβάνεσαι ότι οι πρώτες είναι μακρύτερες κατά 14,6 και 13 εκατοστά αντίστοιχα. Το πλάτος και στις δύο περιπτώσεις είναι το ίδιο, όπως και το ύψος, με εξαίρεση αυτό του SW που υπερτερεί κατά, μόλις, 4 χιλιοστά. Επίσης, ο χώρος αποσκευών του τετράθυρου Focus φτάνει τα 526 λίτρα ενώ εκείνος του SW τα 482 λίτρα.
Στο δρόμο και οι δύο εκδόσεις παρουσιάζουν την πολύ καλή συμπεριφορά που χαρακτηρίζει και τα hatchback Focus, προσφέροντας ικανοποιητική άνεση και επιδόσεις. Στην τετράθυρη έκδοση τοποθετούνται οι κινητήρες που κινούν το τρίθυρα/πεντάθυρα αμαξώματα ενώ η έκδοση SW διατίθεται μόνο στα 1.400 και 1.600κ.εκ. Αναφορικά με τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στην πίσω ανάρτηση και συγκεκριμένα στην τοποθέτηση των αμορτισέρ προκειμένου να γίνει καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου για τις αποσκευές.
Η τετράθυρη έκδοση διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού -Trend, Trend Plus, Sport και Ghia- ενώ το SW με δύο -Trend και Ghia. Το Focus Trend περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- έξι αερόσακους, ABS, air-condition, ράδιο-CD με τέσσερα ηχεία, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, ρύθμιση του τιμονιού και του καθίσματος του οδηγού σε ύψος, υποδοχές Isofix, προεγκατάσταση ηχοσυστήματος και απλούς τροχούς 15 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 195/65. Στην έκδοση Trend Plus προστίθενται ο αυτόματος κλιματισμός και τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.
Το τετράθυρο Focus Sport διαθέτει -επιπλέον του Trend Plus- υπολογιστή ταξιδίου (trip computer), προβολείς ομίχλης, δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, σπορ καθίσματα, προφυλακτήρες και καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 205/55.
Επιπλέον της Sport, το cruise control, το σύστημα προβολέων follow me home, τα πλευρικά προστατευτικά του αμαξώματος και το κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό περιλαμβάνονται στην έκδοση Ghia. Για τους οπαδούς των gadgets διατίθενται προαιρετικά σύστημα ανοιχτής ακρόασης Bluetooth (από 327 ευρώ), σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί -keyless entry- (από 624 ευρώ), ενεργητικά φωτιστικά σώματα (από 483 ευρώ) και ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες (από 120 ευρώ).
Έκδόσεις/τιμές Focus Sedan | Trend | Trend Plus | Sport | Ghia |
1.4 (75PS) | 15.848 | 17.178 | ||
1.6 (100PS) | 17.374 | 18.367 | 19.460 | |
1.6 Ti-VCT (115PS) | 20.064 | |||
2.0 (145PS | 22.477 | |||
Έκδόσεις/τιμές Focus SW | ||||
1.4 (75PS) | 16.150 | |||
1.6 (100PS) | 19.762 | |||
1.6 Ti-VCT (115PS) | 20.367 | |||
auto.in.gr
- Κλειστά ακίνητα: Τέλος χρόνου για τα αποκαλυπτήρια
- Μπενίτεθ: «Πρέπει να προσεγγίσουμε με τη σωστή νοοτροπία τα παιχνίδια – Να μην κάνουμε ανόητα λάθη»
- Αγρότες: Μπλόκο και στις Μικροθήβες – Παρέκαμψαν τα ΜΑΤ και έκλεισαν την Εθνική Οδό – «Δεν κάνουμε βήμα πίσω»
- Νότια Αφρική: Ένοπλοι σκότωσαν 11 άτομα, ανάμεσά τους και ένα 3χρονο παιδί σε ξενώνα
- Ο Μάικλ Τζόρνταν σε νομική μάχη με τη NASCAR
- Άννα Βίσση: Η αποθεωτική πρεμιέρα για τα 10 χρόνια «Hotel Ερμού»
