Νέα Υόρκη: Τα παιδιά με ήπια προβλήματα ακοής έχουν περισσότερες πιθανότητες να αντιμετωπίζουν ακαδημαϊκά προβλήματα, σύμφωνα με δυο μελέτες που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκειας της ετήσιας επιστημονικής συνάντησης της Αμερικανικής Εταιρίας Ομιλίας, Γλώσσας και Ακοής.

Ερευνητική ομάδα με επικεφαλής την Δρ Ανν Μαρί Θάρπ του Πανεπιστημίου Βάντερμπιλτ παρουσίασε μελέτη στην οποία συμμετείχαν περίπου 2.000 μαθητές, εκ των οποίων κάποιοι αντιμετώπιζαν προβλήματα ακοής.

Τα παιδιά με απώλεια ακοής στο ένα αφτί ή ανικανότητας ακοής ήχων συγκεκριμένου ηχητικού ύψους, είχαν δεκαπλάσιες πιθανότητες να πάρουν κακό βαθμό ή να έχουν άλλες ακαδημαϊκές δυσκολίες συγκριτικά με τα παιδιά που δεν είχαν προβλήματα ακοής.

Η Δρ Θάρπ εξήγησε ότι δεν αποτελεί πρόβλημα για τις ακαδημαϊκές επιδόσεις του παιδιού μόνο η κώφωση. Η μερική απώλεια ακοής δημιουργεί πρόβλημα στους μαθητές καθώς, οι αίθουσες διδασκαλίας είναι χώροι όπου συχνά επικρατεί φασαρία. Εκτός από τους συνήθης ήχους που παράγονται από τα βιβλία που ανοιγοκλείνουν, τις κινήσεις των μαθητών και των δασκάλων, ηχορύπανση προκαλείται και από τους εξωτερικούς χώρους.

Πολλές φορές δημιουργείται και αντήχηση της φωνής του δασκάλου πάνω σε σκληρές επιφάνειες, όπως ο πίνακας και τα θρανία. Δεν είναι λίγες δε οι φορές που ο καθηγητής στέκεται αρκετά μακριά από τα θρανία όταν παραδίδει μάθημα.

Τα παιδιά με ήπια προβλήματα ακοής όπως θα περίμενες κανείς δυσκολεύονται να συμμετάσχουν στο μάθημα και ως εκ τούτου είναι πιθανόν να παίρνουν χαμηλότερους βαθμούς.

Η επίλυση του προβλήματος δεν εναπόκειται αποκλειστικά στη χρήση ακουστικών βαρηκοΐας, αν όλα τα παιδιά σχολικής ηλικίας υποβάλλονται σε συχνά τεστ ακοής.

Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα παιδιά δεν είναι καταδικασμένα να είναι κακοί μαθητές, καθώς πολλά από αυτά ανταποκρίνονται πολύ καλά στις ακαδημαϊκές του απαιτήσεις.

health.in.gr