Χρήστος Παπαχριστόπουλος

Αν και η χρονική παρουσία του στην αγορά είναι αντίστοιχη με εκείνη του VW Golf, η εμπορική επιτυχία -και κυρίως η απήχηση- που είχε το Mitsubishi Colt στο καταναλωτικό κοινό, τα 26 αυτά χρόνια, κάθε άλλο παρά συγκρίσιμη είναι με αυτή του γερμανικού μοντέλου.

Για αρκετά χρόνια, το ιαπωνικό supermini αποτελούσε ένα άγνωστο μοντέλο στη δημοφιλέστερη, από πλευράς πωλήσεων, κατηγορία με αποτέλεσμα να αναζητείται στον πίνακα των πωλήσεων. Όλα αυτά όμως ανήκουν πλέον στο παρελθόν ή τουλάχιστον εκεί επιθυμεί να τα τοποθετήσει η Mitsubishi με την έλευση της νέας γενιάς Colt, ενός εντελώς νέου μοντέλου, το οποίο δείχνει για πρώτη φορά ικανό να διεκδικήσει μια θέση στην κορυφή του πίνακα των πωλήσεων.

Το σημαντικότερο, ίσως, στοιχείο του νέου Colt είναι η ευρωπαϊκή καταγωγή του, καθώς είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, με γνώμονα φυσικά τις τετράτροχες ανάγκεςτων κατοίκων της. Παράλληλα, αποτελεί και το πρώτο προϊόν, από πλευράς Mitsubishi, της κοινοπραξίας της με την DaimlerChrysler. Το νέο μοντέλο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο NedCar της Mitsubishi Motors, στο Born της Ολλανδίας, δίπλα στο smart forfour, με το οποίο άλλωστε -δεν αποτελεί μυστικό ότι- μοιράζεται το ίδιο δάπεδο, αλλά και το 60% των μηχανικών του μερών.

Εξωτερικά, το νέο Colt διαθέτει σίγουρα περισσότερο ευρωπαϊκό αέρα από το απερχόμενο μοντέλο, το οποίο διέθετε ένα πιο κλασικό hactback αμάξωμα και από άποψη διαστάσεων ακροβατούσε μεταξύ της Β και C κατηγορίας. Υπεύθυνος για τη νέα εικόνα του ιαπωνικού supermini, αλλά και της Mitsubishi γενικότερα, είναι ο Olivier Boulay, ο πρώην σχεδιαστής της Peugeot, ο οποίος μεταξύ άλλων είχε σχεδιάσει στο παρελθόν και έναν από τους κύριους ανταγωνιστές του νέου Colt, το δημοφιλές 206.

Οι πιο παρατηρητικοί μάλιστα ίσως εντοπίσουν μια ομοιότητα στην σχεδίαση των εμπρός φωτιστικών σωμάτων των δύο μοντέλων, αλλά αυτή φαίνεται ότι είναι και η μοναδική. Με μήκος 3,87 μέτρα το Colt είναι μακρύτερο τόσο από το γαλλικό μοντέλο όσο και από το σύνολο, σχεδόν, του ανταγωνισμού του. Οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις είναι λοιπόν το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς στο νέο Colt, με το ύψος του αμαξώματος να φθάνει πλέον τα 1,55 μέτρα.

Το τελευταίο, σε συνδυασμό με κάποια επιμέρους στοιχεία ακόμα, όπως για παράδειγμα το έντονα κεκλιμένο μπροστινό παρμπρίζ, τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους σχετικά μεγάλους εξωτερικούς καθρέπτες, προσδίδουν στο νέο Colt μια «MPVίστικη» εμφάνιση, η οποία συναντάται επίσης και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, χάρη κυρίως στις πολλαπλές ρυθμίσεις των καθισμάτων του.

Οι ευκολίες που προσφέρει η πίσω σειρά καθισμάτων του αυτοκινήτου δεν περιορίζονται στην κλασική, πλέον, αναδίπλωση της διαιρούμενης σε ποσοστό 60/40 πλάτης τους. Τα καθίσματα σύρονται εμπρός-πίσω κατά 15 εκατοστά, αναδιπλώνονται ή αφαιρούνται ακόμα και τελείως, για να προσφέρουν ένα πραγματικά μεγάλο χώρο αποσκευών, ο οποίος, ανάλογα με τη διαρρύθμιση των καθισμάτων, κυμαίνεται από τα 220 έως και τα 645 λίτρα.

Σε επίπεδο σχεδίασης, η νέα γένια Colt, μπορεί να μην προσφέρει κάτι το ριζοσπαστικό, αλλά το τελικό αποτέλεσμα αποτελεί σίγουρα ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση για την Mitsubishi και αυτό ισχύει τόσο στην εξωτερική σχεδίαση όσο και σε αυτή του θαλάμου επιβατών. Η εικόνα του εσωτερικού είναι σύγχρονη, χωρίς εργονομικές ατέλειες και το Colt διακρίνεται για την ποιότητα των υλικών και κατασκευής που περιμένει κανείς από ένα μοντέλο ιαπωνικής εταιρείας.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες προσεγγίζουν την κορυφή της κατηγορίας και είναι εφάμιλλοι με αυτούς του κορυφαίου, από άποψη εσωτερικών χώρων, supermini, του Honda Jazz. Οι θήκες -φανερές ή κρυφές, όπως αυτή κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού- για μικροαντικείμενα δεν απουσιάζουν, αλλά θα προτιμούσαμε μια πρακτικότερη κεντρική κονσόλα από το, κάθετα τοποθετημένο, φωτιζόμενο πλαστικό που έχει επιλεγεί.

Στην ελληνική αγορά το Colt διατίθεται με τρια μηχανικά σύνολα, ενώ στην ευ

auto.in.gr