Shanghai International Circuit: "Racing in China"
Οδηγοί και ομάδες έχουν ήδη μεταβεί στη Shanghai και όλα είναι έτοιμα για τη διεξαγωγή του παρθενικού Grand Prix της Κίνας, την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου.
Χρήστος Παπαχριστόπουλος
Η πολιτική μεταστροφή της Κίνας και η προσπάθεια υιοθέτησης ενός πιο "δυτικού" τρόπου ζωής τα τελευταία χρόνια, έχουν οδηγήσει, σε συνδυασμό με την ραγδαία ανάπτυξη της οικονομίας της, στη δημιουργία μια νέας -τεράστιας- αγοράς, η οποία βέβαια, δεν θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορη τις πολυεθνικές εταιρείες.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, όλο και περισσότερα διεθνή, αθλητικά και μη, γεγονότα να φιλοξενούνται πλέον στη χώρα των 1,3 δισεκατομμυρίων κατοίκων. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι το Πεκίνο παρέλαβε πριν από λίγες εβδομάδες στην Αθήνα, την ευθύνη διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2008.
Η Formula 1 του Bernie Ecclestone, των αυτοκινητοβιομηχανιών και των λοιπών πολυεθνικών εταιρειών δεν θα μπορούσε να μείνει ασυγκίνητη από τα παραπάνω. Η άνοδος του βιοτικού επιπέδου -τουλάχιστον στα μεγάλα αστικά κέντρα – και η συνεχής αύξηση των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων στην Κίνα, αύξησαν το ενδιαφέρον του κόσμου για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και το αντίστροφο. Η Κίνα λοιπόν, έγινε η επόμενη χώρα που η Formula 1 θα προσπαθήσει να "κατακτήσει".
Η κατασκευή της πρώτης πίστας, προδιαγραφών Formula 1, στη Shanghai -τη μεγαλύτερη, σε πληθυσμό, πόλη της ασιατικής χώρας- ολοκληρώθηκε στις αρχές του καλοκαιριού. Την περίοδο εκείνη, οι εγκαταστάσεις είχαν επιθεωρηθεί και είχαν λάβει το "πράσινο φως" από τoν υπεύθυνο ασφαλείας της Formula 1, Charles Whiting, ενώ σε μια μεγάλη γιορτή, στις 6 Ιουνίου, είχαν πραγματοποιηθεί και τα εγκαίνιά της.
Οι αγώνες αυτοκινήτου αποτελούν νεωτερισμό για τους Κινέζους. Για το λόγο αυτό, οι ιθύνοντες της πίστας στα πλαίσια των εγκαινίων είχαν διοργανώσει μια σειρά εκδηλώσεων που στόχο είχαν να μυήσουν τους θεατές που παρευρέθηκαν στην πίστα, στον άγνωστο, για αυτούς, κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Κρίνοντας από την κίνηση των εισιτηρίων και το κλίμα που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στην πόλη, οι Κινέζοι καλωσόρισαν το «τσίρκο» της Formula 1 και δείχνουν ανυπόμονοι για να παρακολουθήσουν την πρώτη του παράσταση στο έδαφός τους. Αξίζει να σημειώσουμε πως, τρεις ημέρες πριν τη διεξαγωγή του αγώνα, έχει ήδη διατεθεί το 90% των εισιτηρίων.
"Η σημερινή μέρα (σ.σ: η 6η Ιουνίου) είναι ορόσημο για τους αγώνες αυτοκινήτου στην Κίνα. Με την ενδυνάμωση της αυτοκινητοβιομηχανίας μας και την συνεχιζόμενη αύξηση των κατόχων Ι.Χ., δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι αγώνες αυτοκίνητου έχουν λαμπρό μέλλον στην Κίνα. Θα εργαστούμε όσο πιο σκληρά μπορούμε και θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για να διοργανώσουμε ένα πετυχημένο Grand Prix" είχε αναφέρει τότε ο υπεύθυνος της διοργάνωσης των εγκαινίων, Shi Tianshu.
Οι εκδηλώσεις περιελάμβαναν αγώνες με αυτοκίνητα Τουρισμού, καθώς και το δεύτερο γύρο του ασιατικού πρωταθλήματος Formula Renault. Ωστόσο, αυτοί που έκλεψαν την παράσταση δεν ήταν άλλοι από τους "guest star" της εκδήλωσης, τον Gerhard Berger, την Ferrari και την Maserati που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις με διάφορα αυτοκίνητα παραγωγής.
Ο πρώην οδηγός της Ferrari, είχε την τιμή να γίνει ο πρώτος άνθρωπος που "γύρισε" την πίστα, οδηγώντας ένα μονοθέσιο της Formula 1. Ο Αυστριακός πραγματοποίησε συνολικά 4 γύρους με το περσινό μονοθέσιο της ιταλικής ομάδας, την F2003-GA και δήλωσε ενθουσιασμένος από αυτή του την εμπειρία.
"Είναι υπέροχο που είδα από κοντά αυτή την πόλη και φυσικά που ήμουν από τους πρώτους που επισκέφθηκαν την πίστα. Είναι φανταστική πίστα και ήταν μια μοναδική εμπειρία το γεγονός ότι ήμουν ο πρώτος που οδήγησε ένα μονοθέσιο της Formula 1 σε αυτή. Είναι μοντέρνα, αρκετά τεχνική και πιστεύω ότι όσοι αγωνιστούν εδώ θα το ευχαριστηθούν" είχε τονίσει ο Gerhard Berger.
Η πίστα σχεδιάστηκε από τον "γκουρού" του είδους, Hermann Tilke, ενώ η κατασκευή της ολοκληρώθηκε σε διάστημα μικρότερο των δύο χρόνων. Βρίσκεται στο προάστιο Jiading -το επονομαζόμενο "Ντιτρόιτ" της Κίνας, καθώς εκεί εδρεύουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας- και μπορεί να φιλοξενήσει στις εξέδρες της μέχρι και 200.000 θεατές. Αριθμός αρκετά εντυπωσιακός, ο οποίος όμως αντιστοιχεί μόλις στο 1% του συνολικού πληθυσμού της Shanghai.
Γνώμονας του Γερμανού αρχιτέκτονα, ήταν να συνδυάσει την τεχνολογία που εισάγει η Formula 1, με την παράδοση και την ιστορία της περιοχής και για το λόγο αυτό επιλέχθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν συγκεκριμένα υλικά και χρώματα για την κατασκευή των κτιρίων.
Το συνολικό μήκος της πίστας είναι 5,451 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει συνολικά 14 στροφές -επτά δεξιόστροφες και επτά αριστερόστροφες. Υπάρχουν δύο μεγάλες ευθείες, όπου η ταχυτήτα των μονοθεσίων αναμένεται να ξεπερνά κατά πολύ τα 300χλμ./ώρα, με το μήκος της μεγαλύτερης να φθάνει τα 1,175 χιλιόμετρα. Το πλάτος του οδοστρώματος κυμαίνεται από 13 έως και 15 μέτρα, ενώ σε κάποιες στροφές φθάνει ακόμη και τα 20 μέτρα.
Αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό της πίστας, είναι το σύμπλεγμα στροφών μετά την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, που θυμίζουν, όσον αφορά στη σχεδίαση τους, διαδοχικά "S". Συνοπτικά θα λέγαμε ότι η συγκεκριμένη πίστα διαθέτει τα πάντα: μεγάλες ευθείες, ανοιχτές καμπές, αλλά και αρκετές κλειστές στροφές. Αναμένεται να προβληματίσει αρκετά τις ομάδες για τη σωστή ρύθμιση των μονοθεσίων και θα αποτελέσει σίγουρα μια πρόκληση για τους οδηγούς.
"Είναι μια γρήγορη, αλλά και πολύ τεχνική πίστα. Οι στροφές είναι αρκετά τεχνικές και δεν είναι καθόλου εύκολο για τους οδηγούς να ανακαλύψουν την ιδανική αγωνιστική γραμμή" είχε δηλώσει ο Πορτογάλος οδηγός, Rodolfo Avila, ο οποίος συμμετείχε στον αγώνα Formula Renault που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των εγκαινίων.
auto.in.gr
- Ρωσία: Νεκρός 10χρονος από επίθεση 15χρονου με μαχαίρι σε σχολείο
- Αποκάλυψη Reuters – Πώς η Meta ανέχεται τις διαφημιστικές απάτες για να προστατεύσει την κερδοφορία της
- Γερουλάνος: Ο Μητσοτάκης υπηρετεί τις παθογένειες
- Λεμπρόν vs Μπρουκς: Τα… γαλλικά που αντάλλαξαν στην τελευταία «κοκορομαχία» τους (vid)
- «Στο Παρά Πέντε – 20 Χρόνια Μετά»: Νέες σκηνές από το επετειακό reunion
- Μελίνα Ασλανίδου: «Ξέρω Έναν Δρόμο», το τρυφερό τραγούδι για τα παιδιά του συλλόγου «Η Φλόγα»
