Ford Focus vs Opel Astra: Ποιό είναι καλύτερο και γιατί;
Πρόκειται για την κόντρα της χρονιάς! Δύο μικρομεσαία μοντέλα διασταυρώνουν τα ξίφη τους με στόχο την απόλυτη επικράτηση έναντι του άλλου και του υπόλοιπου ανταγωνισμού.
Dan Strong / Auto Express
Είναι η στιγμή της αλήθειας για τη Ford. Οι χιλιάδες ώρες σκληρής δουλειάς που απαιτούνται για να μεταμορφωθεί ένα απλό σχέδιο σε ένα λειτουργικό αυτοκίνητο μπορούν να συμπυκνωθούν σε μία μόλις ερώτηση: Έχει το νέο Focus τα απαραίτητα προσόντα για να επανακτήσει τα σκήπτρα στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων;
Για να δώσουμε την απάντηση, φέραμε αντιμέτωπο το Focus με το μοντέλο που μάλλον θα αποδειχθεί ο πιο δυνατός ανταγωνιστής του, όταν ξεκινήσουν οι πωλήσεις του το 2005. Το επίσης νέο Opel Astra.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που τα δύο μοντέλα συγκρίνονται. Είναι επίσης η πρώτη φορά που κάποιος, εκτός των ανθρώπων της Ford, έχει την ευκαιρία να βρεθεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ώστε να αποκομίσει μία αίσθηση από αυτό που αναμένουν οι υποψήφιοι αγοραστές.
Εκ πρώτης όψεως, η μάχη φαίνεται σκληρή. Στα χαρτιά το Focus δείχνει να τα έχει όλα. Το μοντέλο της Ford είναι πιο πολυτελές, μεγαλύτερο σε διαστάσεις και με καλύτερη ποιότητα κατασκευής από ποτέ. Ωστόσο είναι πιο συντηρητικό, αφού εγκαταλείφθηκε η περίφημη new edge σχεδίαση, υιοθετώντας παράλληλα ένα πιο οικείο στυλ, ξεκάθαρα επηρεασμένο από το VW Golf.
Το νέο μοντέλο δείχνει να έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις ομοιόμορφα, αλλά όταν τοποθετήθηκε στο χώρο της φωτογράφησης, δίπλα στο Astra, το τελικό αποτέλεσμα αφήνει ανάμεικτα συναισθήματα. Αν και η έκδοση εξοπλισμού Titanium 1.6 TDCi είναι ξεκάθαρα μεγαλύτερη σε διαστάσεις, δεν έχει το άμεσο οπτικό στοιχείο εντυπωσιασμού που διαθέτει το μικρότερο, αλλά πιο σπορτίφ Astra.
Αν και το Focus είναι σωστά ζυγισμένο εμφανισιακά, ορισμένες γωνίες του δεν δείχνουν τόσο εντυπωσιακές όσο οι αντίστοιχες του Astra. Τα τονισμένα μπροστινά φτερά είναι αρκετά όμορφα, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για το κεκλιμένο πίσω τμήμα της οροφής.
Ανοίγοντας, ωστόσο, την πόρτα του οδηγού φαίνεται ξεκάθαρα πως οι δύο αντίπαλοι ισορροπούν. Όπως σας έχουμε ήδη πει, το εσωτερικό του νέου Focus βρίσκεται πολύ μπροστά από εκείνο του σημερινού μοντέλου. Μπορεί τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι εντυπωσιακά, αλλά και το Astra διαθέτει εφάμιλλη ποιότητα. Τα επίπεδα εξοπλισμού, ειδικά στις κορυφαίες εκδόσεις που έχουμε στη διάθεσή μας είναι εντυπωσιακά, αφού περιλαμβάνουν αυτόματο κλιματισμό και οθόνες υγρών κρυστάλλων για το ηχοσύστημα και το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης.
Μόλις καθίσεις πίσω από το τιμόνι, διαπιστώνεις αμέσως πως τα εύσημα πηγαίνουν στο Focus. Οι μπροστινοί επιβάτες κάθονται καλύτερα από ότι στο Astra, ενώ και η ορατότητα είναι καλύτερη στο Ford, το οποίο διαθέτει και περισσότερες θήκες, ειδικά στην κεντρική κονσόλα.
Επιπρόσθετα το Focus είναι πιο πλατύ, προσφέροντας περισσότερους χώρους από το Astra, από το οποίο υπερισχύει και σε εργονομία, αφού ο επιλογέας και το χειρόφρενο είναι πιο σωστά τοποθετημένα.
Ωστόσο, δεν είναι όλα τα πράγματα ρόδινα στο Focus. Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού του Astra διαθέτει ενσωματωμένα στο τιμόνι τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, ενώ στο Ford τοποθετήθηκαν οι φτηνοί διακόπτες του απερχόμενου μοντέλου, παρά το γεγονός ότι διαθέτει ενσωματωμένη τεχνολογία Βluetooth, όπως και προαιρετικό σύστημα αναγνώρισης φωνής. Πρόκειται βέβαια για μικρό, συγκριτικά, μειονέκτημα, ωστόσο ήταν μία καλή ευκαιρία για τη Ford να επιδείξει την τεχνολογία της. Συνολικά πάντως, το Focus δείχνει να έχει το πάνω χέρι.
Στο πίσω μέρος πάντως, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αν και στο πλάτος το Focus μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τρεις επιβάτες, στο ύψος όσοι υπερβαίνουν το 1.80 μάλλον θα δυσκολευτούν. Αντίθετα, το Astra προσφέρει πολύ καλούς χώρους για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, χάρη στο κλασικό hatchback σχήμα, αλλά δυσκολεύεται να προσφέρει αντίστοιχους με το Focus χώρους για τους ώμους. Η φιλοξενία τριών ενήλικων είναι μάλλον δύσκολη στο πίσω μέρος του Astra.
Στο χώρο αποσκευών όμως φαίνεται πως δεν υπάρχει ισοπαλία. Προσφέροντας μέχρι και 1.245 λίτρα χώρου, είναι ξεκάθαρο πως το Focus είναι το μοντέλο που θα αρνηθεί να ταξιδέψει άδειο. Τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα ενισχύουν την πρακτικότητα, αλλά την παράσταση κλέβει η έξυπνη διαρρύθμιση του πίσω μέρους που προσφέρει σχεδόν επίπεδο χώρο φόρτωσης, ο οποίος είναι και εύκολα προσβάσιμος. Ο μικρός χώρος φόρτωσης του Astra δεν μπορεί να φτάσει τον αντίστοιχο του Focus.
Μην βιαστείτε πάντως να ξεγράψετε το Astra. Η σειρά των κινητήρων του αποτελείται από τέσσερα μοτέρ βενζίνης, 1.400, 1.600, 1.800 και 2.000κ.εκ. turbo και δύο diesel, 80 και 100 ίππων από 1.700κ.εκ. Σίγουρα μία εντυπωσιακή γκάμα, αντίστοιχη όμως είναι και αυτή του Focus, η οποία διαθέτει κινητήρες βενζίνης 1.400κ.εκ., δύο 1.600κ.εκ. και έναν δίλιτρο, που πλαισιώνονται από δύο diesel TDCi 1.600 και 2.000κ.εκ. Oι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια πέντε ή έξι σχέσεων αλλά και με ένα νέο CVT.
Όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, οι πιο δημοφιλείς εκδόσεις του Focus θα αποδειχθούν οι diesel, αν και ο νέος βενζινοκινητήρας των 1.600κ.εκ. με μεταβλητό χρονισμό Ti -VCT σίγουρα θα συνδυάζει αξιόλογες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.
Τα επίπεδα ασφαλείας που έχουν τεθεί και στα δύο αυτοκίνητα είναι πολύ υψηλά, κάτι που έχει ήδη αποδείξει το Astra με τη διάκριση των πέντε αστέρων που κατέκτησε στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, ωστόσο δεν έχουμε λόγους να πιστεύουμε πως δεν θα τα καταφέρει εξίσου καλά και το Focus. Ο σχεδιασμός του πλαισίου, στο οποίο έχει συνδράμει και η ειδική, στον τομέα της ασφάλειας, Volvo αλλά και το πλήθος των αερόσακων είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα προστατέψουν αποτελεσματικά τους επιβάτες.
Με βάση τα παραπάνω, ίσως το πιο σημαντικό κριτήριο για την επιλογή του ενός ή του άλλου αποτελέσουν τελικά οι τιμές πώλησης. Για την ώρα πάντως η Ford τις κρατά μυστικές, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες που διαρρέουν το Focus θα κοστίζει λιγότερο από το VW Golf, πλησιάζοντας περισσότερο τα επίπεδα του Astra. Αυτό σημαίνει πως οι τιμές στην αγγλική αγορά θα ξεκινούν από τα 18.000 ευρώ και θα φτάνουν τα 24.750 ευρώ.
Ωστόσο το κρίσιμο ερώτημα παραμένει. Ποιο από τα δύο; Για την οριστική απάντηση μάλλον θα πρέπει να περιμένετε μερικές ημέρες ακόμα, μέχρι να τα οδηγήσουμε. Μην ξεχνάτε πάντως ότι τα μοντέλα θα βρουν και άλλα εμπόδια στο δρόμο προς την επιτυχία
Οι υπόλοιποι ανταγωνιστές:
VW Golf: Πρόκειται για την επιλογή μας αυτή τη στιγμή. Αν το Focus καταφέρει να ξεπεράσει το Golf θα πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα στους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της Ford. Έχοντας επίσης υπόψη μας τη μακρά ιστορία του Golf που έχει φτάσει στην πέμπτη του γενιά, αλλά και την παραδοσιακή φήμη για την ποιότητα κατασκευής του, αυτό το VW βρίσκεται στη λίστα επιλογών των περισσότερων υποψηφίων αγοραστών. Η νέα σειρά των κινητήρων του είναι ακόμα καλύτερη, ωστόσο το Focus θα είναι φθηνότερο και με καλύτερο εξοπλισμό.
Renault Megane: Μπορεί να μην είναι τόσο φρέσκο όσο το Golf V, ωστόσο το Megane είναι πιο ξεχωριστό. Μπορεί το Scenic και το Grand Scenic να έχουν αποσπάσει τα θετικότερα σχόλια, το hatchback πάντως είναι ένας άξιος ανταγωνιστής, με ιδιαίτερα δυνατούς diesel κινητήρες που προσφέρουν εξαιρετική οικονομία. Επιπρόσθετα υπάρχει και η καυτή έκδοση της Renault Sport, με περισσότερους ίππους από οποιοδήποτε άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο
Citroen C4: Με την Xsara να αποδεικνύεται παρωχημένη σε κάθε τομέα, η Citroen ελπίζει ότι από το τέλος του χρόνου και μετά θα επιστρέψει δριμύτερη στη μικρομεσαία κατηγορία. Το νέο μπροστινό μέρος με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα και τη γρίλια σίγουρα θα προσελκύσει πολλούς αγοραστές που θέλουν το αυτοκίνητό τους να ξεχωρίζει από το πλήθος.
Mazda 3: Βασισμένο στο ίδιο δάπεδο με το Focus το 3 σίγουρα δεν πρέπει να αγνοηθεί. Τα κάνει όλα πολύ καλά, αλλά σε αυτή την κατηγορία δεν αρκεί αυτό, πρέπει να λάμπεις για να ξεχωρίσεις. Αν και ο σχεδιασμός της πεντάθυρης έκδοσης στερείται φαντασίας, εκείνος της τετράθυρης αξίζει πολύ περισσότερο από το ηλικιωμένο VW Bora. Επίσης είναι πολύ καλή επιλογή η έκδοση με το μοτέρ diesel των 1.600κ.εκ., δανεισμένο από το C-MAX με την εξαιρετική κατανάλωση καυσίμου.
Auto Express
- Επιμένουν οι αγρότες: Απέκλεισαν την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας στον Μπράλο
- LIVE: Έβερτον – Νότιγχαμ Φόρεστ
- Πώς θα λάβουν οι κτηνοτρόφοι τη συνδεδεμένη ενίσχυση – Οι 15 ερωταπαντήσεις
- Θάσος: Προσποιήθηκε τον αδελφό της για να βρει την πρώην γυναίκα του ο 55χρονος
- LIVE: Ολυμπιακός – ΟΦΗ
- «Να μπλοκαριστεί!» – Σφοδρές αντιδράσεις για την εξαγορά της Warner Bros. από το Netflix – Τα πέντε σημεία

