Οι διαφημίσεις των ινστιτούτων αδυνατίσματος δημιουργούν προκαταλήψεις
Φιλαδέλφεια: Ως ενισχυτικές αρνητικών στερεοτύπων χαρακτηρίζει μια αμερικανική μελέτη τις διαφημίσεις ινστιτούτων αδυνατίσματος που παρουσιάζουν το "πριν" και το "μετά" διαφόρων ατόμων που κατάφεραν να χάσουν κιλά, σύμφωνα με άρθρο του επιστημονικού εντύπου Eating and Weight Disorders.
Φιλαδέλφεια: Ως ενισχυτικές αρνητικών στερεοτύπων χαρακτηρίζει μια αμερικανική μελέτη τις διαφημίσεις ινστιτούτων αδυνατίσματος που παρουσιάζουν το «πριν» και το «μετά» διαφόρων ατόμων που κατάφεραν να χάσουν κιλά, σύμφωνα με άρθρο του επιστημονικού εντύπου Eating and Weight Disorders.
Επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια με επικεφαλής τον Άντριου Γκίερ απόφοιτο του τμήματος Ψυχολογίας και συγγραφέα της μελέτης, τονίζει πως τα εν λόγω διαφημιστικά καλλιεργούν και ενισχύουν την εντύπωση πως η απώλεια βάρους αλλά και η διατήρηση των απωλεσθέντων κιλών αποτελεί εύκολη υπόθεση, γεγονός που τελικά αυξάνει ακόμη περισσότερο τις προκαταλήψεις κατά της παχυσαρκίας.
«Ένα άτομο που βλέπει μια τέτοια διαφήμιση θεωρεί πως μπορεί ανά πάσα στιγμή να τα χάσει με τη βοήθεια των ειδικών και κατά συνέπεια αναπαράγει τα αρνητικά στερεότυπα ότι οι παχύσαρκοι είναι αδιάφοροι και δεν καταβάλλουν προσπάθεια», σημειώνει ο κ. Γκίερ.
Οι ερευνητές χώρισαν 59 άτομα σε δύο ομάδες και εξέθεσαν τους μεν σε μια διαφήμιση που έδειχνε το «πριν» και το «μετά» μιας παχύσαρκης γυναίκας και τους δε σε μόνο μία εκ των δύο φωτογραφιών.
Ζητώντας από τα μέλη της έρευνας να αξιολογήσουν τις φωτογραφίες και την επίδρασή που ασκούσαν πάνω τους, οι ερευνητές παρατήρησαν πως τα άτομα της πρώτης ομάδας χαρακτήρισαν το περιττό σωματικό βάρος ελεγχόμενο σε σχέση με τα άτομα της δεύτερης ομάδας.
Από τους συμμετέχοντες ζητήθηκε επίσης να χαρακτηρίσουν την ελκυστικότητα των προσώπων που απεικονίζονταν στις φωτογραφίες και διαπίστωσαν πως εκείνα που εμφανίζονταν σε εικόνες όχι μόνο κατά το «πριν» αλλά και κατά το «μετά» έτειναν να αξιολογούνται ως περισσότερο αποδεκτά.
«Όταν κάποιοι άνθρωποι βλέπουν ένα ‘βάτραχο’ να μεταμορφώνεται σε ‘πρίγκιπα’ είναι περισσότερο πιθανό να δουν με θετικότερο μάτι τον πρώτο», λέει χαριτολογώντας ο κ. Γκίερ σε μια προσπάθεια να υπερτονίσει το μέγεθος της παραπλάνησης που από τη μελέτη προκύπτει ότι αποπνέουν πολλά διαφημιστικά ινστιτούτων αδυνατίσματος.
health.in.gr
- Τεχνητή Νοημοσύνη και Απασχόληση: Ποιους κλάδους χτυπά πρώτα;
- Ξύπνησες στα άγρια χαράματα; Έξι τρόποι για να σε πάρει πάλι ο ύπνος
- «Καυτός» Ελ Κααμπί: Ο Μαροκινός έχει περισσότερα γκολ από πέντε ομάδες της Super League
- Καιρός: Συννεφιασμένος την Κυριακή με σημάδια βελτίωσης – Πότε και πού αναμένονται βροχές και χιόνια
- Νικολά Σαρκοζί: Μαρτυρία σε fast forward
- Μπρουνέλο Κουτσινέλι: Αστέρες του Χόλιγουντ τίμησαν τον Ιταλό μεγιστάνα της μόδας

