Νέα Υόρκη: Η χρήση της ζώνης ασφαλείας από το σύνολο των επιβαινόντων ενός οχήματος ελαττώνει σημαντικά την πιθανότητα θανάτου σε περίπτωση σύγκρουσης, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of the American Medical Association.

Eρευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον επισημαίνουν ότι η χρήση της ζώνης από τον οδηγό και το συνοδηγό δεν είναι αρκετή για να αποτρέψει το μοιραίο σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος αλλά η ίδια πρακτική θα πρέπει να εφαρμοστεί και από τους άλλους επιβάτες.

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι ερευνητές σύγκριναν δεδομένα που αφορούσαν τροχαία ατυχήματα τα οποία έλαβαν χώρα στο χρονικό διάστημα από το 1988 έως το 2000.

Όπως διαπιστώθηκε, για κάθε δύο άτομα στο μπροστινό κάθισμα που φορούσαν τις ζώνες ασφαλείας, η παρουσία ενός ατόμου δίχως ζώνη στο πίσω κάθισμα ισοδυναμούσε με αύξηση της πιθανότητας θανάτου σε ποσοστό έως και 20%.

Η παρουσία επιβάτη δίχως ζώνη ασφαλείας στο μπροστινό κάθισμα αποτελεί, με βάση την έρευνα, μια επίσης επικίνδυνη πρακτική για τους υπόλοιπους επιβαίνοντες. Ειδικότερα, για κάθε άτομο στο πίσω κάθισμα που φορούσε ζώνη ασφαλείας, η παρουσία απροστάτευτου ατόμου στο μπροστινό κάθισμα αύξανε κατά περίπου 22% το ενδεχόμενο απώλειας ανθρώπινης ζωής.

Η τοποθέτηση δίπλα σε άτομο που δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας μεγέθυνε την πιθανότητα θανάτου των ατόμων που τη φορούσαν σε ποσοστό 15%.

Οι ερευνητές εικάζουν πως βασική αιτία του φαινομένου είναι η εκτόξευση του απροστάτευτου από τη ζώνη σώματος κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης προς το σώμα που προστατεύεται από τη ζώνη ασφαλείας, με συνέπεια πολλές φορές το θάνατο του τελευταίου.

«Έχει αποδειχθεί ότι οι χρήση της ζώνης ελαττώνει κατά 60% την πιθανότητα θανάσιμης έκβασης ενός τροχαίου. Η χρήση της ζώνης και από τα άτομα στα πίσω καθίσματα ελαττώνει κατά 17% περισσότερο αυτό το ενδεχόμενο», αναφέρει χαρακτηριστικά ένα από τα βασικά μέλη της επιστημονικής ομάδας.

health.in.gr