Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Almera Tino



Το τελευταίο δημιούργημα της Nissan ονομάζεται Almera Tino και είναι ένα αυθεντικό πολυμορφικό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο να ικανοποιεί τις ανάγκες των οικογενειών. Σκοπό του έχει να κατακτήσει την κορυφή των ευρωπαϊκών πωλήσεων στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη κατηγορία των MPV.



To Tino είναι το τέταρτο κατά σειρά μοντέλο της σειράς Almera, μετά τις τρίθυρες, τις πεντάθυρες και τις εκδόσεις sedan, το οποίο και την ολοκληρώνει. Η πολιτική που ακολουθούν οι Ιάπωνες τα τελευταία χρόνια θέλει τα αυτοκίνητα να κατασκευάζονται κοντά στην αγορά στην οποία απευθύνονται. Έτσι, το Almera Tino, που στοχεύει κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά, κατασκευάζεται ήδη εδώ και μερικούς μήνες στο εργοστάσιο της Nissan στην Ισπανία.



Με συνολικό μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,27μ., το Almera Tino διαθέτει σχεδόν τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις με τη Citroen Xsara Picasso, είναι περίπου δέκα εκατοστά μακρύτερο από το Renault Scenic, αλλά υπολείπεται κατά οκτώ εκατοστά από το νέο Daewoo Tacuma, που έχει μήκος 4,35μ. και θεωρείται το μεγαλύτερο σε μήκος πολυμορφικό μοντέλο της κατηγορίας. Το Almera Tino λοιπόν τοποθετείται στη μέση της κατηγορίας όσον αφορά στις εξωτερικές διαστάσεις. Ωστόσο, δίνοντας προσοχή στη λεπτομέρεια και αξιοποιώντας άριστα τον διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές της Nissan κατάφεραν να δημιουργήσουν έναν από τους μεγαλύτερους θαλάμους επιβατών, αφού άλλωστε αυτό είναι και το ζητούμενο στην απαιτητική κατηγορία των MPV.



Ο χώρος που φιλοξενεί τους επιβάτες με τις απεριόριστες δυνατότητες διαρρύθμισης είναι και το εμφανέστερο πλεονέκτημα του Almera Tino απέναντι στον ανταγωνισμό, σύμφωνα με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Η τελική σχεδίαση και η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό είναι αποτέλεσμα ερευνών του Κέντρου Τεχνικών Ερευνών της Nissan (Nissan Technical Centre Europe), που εδρεύει στη Μεγάλη Βρετανία. Οι έρευνες διήρκεσαν περίπου τρία χρόνια και σε αυτές συμμετείχαν αρκετές γυναίκες και παιδιά από το φιλανθρωπικό οργανισμό της Βρετανίας National Childbirth Trust. Ο ρόλος τους ήταν να υποδείξουν στους τεχνικούς τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληροί ένα αυτοκίνητο, προκειμένου να καλύπτει τις ανάγκες μιας οικογένειας.





Το εσωτερικό του Almera Tino κατασκευάστηκε με γνώμονα τη χρηστικότητα, αλλά και για να προσφέρει την απαιτούμενη ασφάλεια και άνεση στους επιβάτες του, και ιδιαίτερα στα παιδιά. Το σύστημα ISOFIX για την στερέωση των παιδικών καθισμάτων ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, όπως και τα αφαιρούμενα καλάθια που είναι ειδικά για τη μεταφορά των παιδικών παιχνιδιών.



Τα πέντε αυτόνομα καθίσματα του Almera Tino έχουν τη δυνατότητα να διαμορφωθούν με 24 διαφορετικούς τρόπους. Έπειτα από τις μελέτες που πραγματοποίησε το NTC-E, με θέμα τα αντικείμενα που συνήθως μεταφέρουν μαζί τους οι επιβάτες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, δημιουργήθηκαν 20 αποθηκευτικοί χώροι ειδικά για τα αντικείμενα που υπέδειξε η έρευνα. Ως γνήσιο πολυμορφικό, το Almera Tino δεν υστερεί ούτε στη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, ο οποίος υπολογίζεται στα 440 λίτρα και είναι δυνατόν να αυξηθεί μέχρι και τα 850 λίτρα, εφόσον αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Ο αποθηκευτικός χώρος του Tino όμως έχει ακόμα ένα πλεονέκτημα, που εμφανίζεται πρώτη φορά σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας: παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης στο χώρο των αποσκευών και από το εσωτερικό της καμπίνας, χωρίς μάλιστα να αφαιρεθεί η εταζέρα από τη θέση της.



Το MPV της Nissan χρησιμοποιεί το τελευταίο δάπεδο που εξέλιξε η εταιρεία, με τα διακριτικά χαρακτηριστικά MS, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε στις προηγούμενες εκδόσεις του νέου Almera. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson στον μπροστινό άξονα, ενώ πίσω υπάρχει ο άξονας QT της Nissan, σε συνδυασμό με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Οι κατασκευαστές του υποστηρίζουν ότι η ρύθμιση της ανάρτησης, καθώς και το γενικότερο «στήσιμο» του αυτοκινήτου έχουν δώσει προτεραιότητα στον τομέα της άνεσης και της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους στους μπροστινούς τροχούς και απλούς δίσκους στους πίσω. Στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων συμπεριλαμβάνονται το ABS, καθώς και τα συστήματα υποβοήθησης των φρένων Nissan Brake Assist και EBD.



Οι κινητήρες που τοποθετούνται κάτω από το καπό του Almera Tino είναι τρείς και κατασκευάζονται στο εργοστάσιο, Nissan Motor Manufacturing, στη Βρετανία. Δύο τετρακύλινδροι δεκαεξαβάλβιδοι βενζινοκινητήρες 1.800 και 2.000κ.εκ. με απόδοση 114 και 136 ίππων αντίστοιχα, καθώς και ένας υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 2.200κ.εκ., άμεσου ψεκασμού με απόδοση 114 ίππων. Ο τελευταίος, ωστόσο, δεν ενδιαφέρει την ελληνική αγορά, καθώς είναι γνωστό ότι στην Ελλάδα οι κινητήρες diesel «ρυπαίνουν». Η έκδοση των 1.800κ.εκ. συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, ενώ αυτή των δύο λίτρων με το αυτόματο κιβώτιο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων της Nissan, CVT. Τους επόμενους μήνες θα προστεθεί στην γκάμα και ένας νέος κινητήρας 1.600κ.εκ., του οποίου τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν έχουν ακόμα δημοσιοποιηθεί.



Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας, συμπεραίνουμε ότι και οι δύο κινητήρες έχουν τη δυνατότητα να κινούν ικανοποιητικά το αμάξωμα, το βάρος του οποίου κυμαίνεται από 1.370 έως 1.480 κιλά. Η έκδοση των 1.800κ.εκ. επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 173χλμ./ώρα, ενώ απαιτούνται 12,7 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση (0-100). Αντίστοιχα, η έκδοση των 2.000κ.εκ. επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και χρειάζονται 12,6 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από στάση (0-100). Η μέση τιμή της κατανάλωσης είναι 7,8 λίτρα/100χλμ. για τον κινητήρα των 1.800κ.εκ. και 9,3 λίτρα/100χλμ. για τον κινητήρα που διαθέτει 200κ.εκ. επιπλέον.



Η παραγωγή του Almera Tino ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο στο εργοστάσιο Nissan Motor Iberica S.A., στην Βαρκελώνη και η διάθεσή του σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές ξεκίνησε τον Αύγουστο, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2001, σε τιμές που θα κυμαίνονται στα πλαίσια του ανταγωνισμού, ενώ οι εκδόσεις θα ξεκινούν από τα 1.600κ.εκ.



X.Π.

auto.in.gr