Λονδίνο: Ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα έχει πενταπλάσιες πιθανότητες να αποβεί θανατηφόρο για τον οδηγό και το συνοδηγό του οχήματος, αν οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων δεν φορούν ζώνη ασφαλείας. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγουν Ιάπωνες επιστήμονες έπειτα από σχετική -πρώτη στο είδος της- μελέτη.


Στην περίπτωση μιας σύγκρουσης ή ενός απότομου φρεναρίσματος, οι πίσω επιβάτες εκσφενδονίζονται προς τα εμπρός, προκαλώντας συχνά σοβαρούς -ακόμη και θανάσιμους- τραυματισμούς στον οδηγό και το συνοδηγό.


Οι ειδικοί εξηγούν και προειδοποιούν πως κατά την ξαφνική στάση ενός αυτοκινήτου που κινείται μόλις με 60χλμ. την ώρα, ο μέσος ενήλικος που κάθεται στο πίσω κάθισμα εκτινάσσεται μπροστά με δύναμη που φτάνει τους τρεισήμισι τόνους!


Όπως αναφέρει το BBC, στη Βρετανία έχει καταστεί από το 1991 υποχρεωτική η χρήση της πίσω ζώνης από παιδιά και ενηλίκους, ωστόσο, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, τέσσερις στους δέκα επιβάτες δεν συμμορφώνονται με την οδηγία.


Από τη μελέτη προέκυψε ότι στην Ιαπωνία -όπου η χρήση της πίσω ζώνης δεν είναι υποχρεωτική- θα μπορούσε να αποφευχθεί το 80% των θανάτων οδηγών και συνοδηγών, εάν οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων φορούσαν ζώνες ασφαλείας. Το δραματικό αυτό ποσοστό αντιστοιχεί σε 742 θανάτους και 1.592 σοβαρούς τραυματισμούς.


Με αφορμή τα συγκλονιστικά ευρήματα της ιαπωνικής μελέτης, εκπρόσωπος της Εταιρείας Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων της Βρετανίας έσπευσε να δηλώσει πως οι κατασκευαστές αυτοκινήτων οφείλουν να σχεδιάσουν εύκολες στη χρήση ζώνες ασφαλείας για τα πίσω καθίσματα των οχημάτων.

health.in.gr