Toyota RAV4: Ο συνήθης ύποπτος
Αποτελώντας το όχημα που ίδρυσε και, εν πολλοίς, διαμορφώνει με τον χαρακτήρα του τις νέες τάσεις των SUV, το νέο RAV4 επιθυμεί να ξαναστείλει τους ανταγωνιστές του στα σχεδιαστήρια.
Μιχάλης Κατωπόδης
Το νέο RAV4, στην τρίτη του πλέον γενιά, δείχνει πιο ώριμο και ολοκληρωμένο από ποτέ. Όχι μόνο λόγω της φυσικής εξέλιξης που χαρακτηρίζει την κάθε νέα πρόταση αλλά και γιατί επαναπροσδιορίζει τις προτεραιότητές του, κλέβοντας κάτι από την αίγλη αισθητά μεγαλύτερων και ακριβότερων, εκτός δρόμου, προτάσεων.
Αναγνωρίζοντας τη θέση του στην αγορά αλλά και τις μελλοντικές της τάσεις, οι υπεύθυνοι εξέλιξης αποφάσισαν να μην εισέλθουν σε ξένα χωράφια αλλά, αντίθετα, να ενισχύσουν τα ήδη υπάρχοντα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου. Έτσι δεν έδωσαν βάρος σε τομείς όπως, για παράδειγμα, οι off road δυνατότητες αλλά εστίασαν στην άνεση, την ασφάλεια και σε οτιδήποτε άλλο θα φανεί χρήσιμο κατά την καθημερινή χρήση.
Μετά από απόφαση της Toyota το νέο RAV4 δεν θα διατίθεται με τρίθυρο αλλά μόνο με πεντάθυρο αμάξωμα, το οποίο και έχει κερδίσει αρκετά σε διαστάσεις. Τα 14,5 επιπλέον εκατοστά του μήκους και τα 8 εκατοστά του πλάτους μεταφράζονται σε ένα αισθητά μεγαλύτερο σαλόνι, που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως και πέντε ενήλικες.
Την ίδια στιγμή ο προχωρημένος σχεδιασμός του εσωτερικού και το διαιρεμένο, σε δύο επίπεδα, ταμπλό δημιουργούν ευχάριστη ατμόσφαιρα. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά, αν και σκληρά, είναι αρκετά ποιοτικά ενώ το επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει στοιχεία πρωτόγνωρα για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα έχει να κάνει με το σύστημα Easy Flat, που αναδιπλώνει τα πίσω καθίσματα, παρέχοντας έναν απόλυτα επίπεδο χώρο αποσκευών. Χάρη σε αυτό η αρχική χωρητικότητα των 585 λίτρων ανέρχεται τελικά στα 1.469 λίτρα.
Οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίας ασχολήθηκαν επίσης εκτεταμένα με το θέμα της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς. Εκτός από το νέο πλαίσιο χρησιμοποίησαν βελτιωμένες αναρτήσεις με γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, καθώς και ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, που μεταβάλλει το ποσοστό κατανομής της ροπής στους δύο άξονες σε ποσοστό από 100/0 έως 55/45 για εμπρός και πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης.
Παράλληλα τοποθέτησαν ένα μπλοκέ πίσω διαφορικό και ένα διακόπτη στο ταμπλό που κλειδώνει ηλεκτρονικά την κατανομή κατά 55% εμπρός και 45% πίσω, μέχρι την ταχύτητα των 40 χλμ./ώρα. Το σημαντικότερο, όμως, στην όλη υπόθεση είναι ότι συνδύασαν σε ένα ενιαίο κύκλωμα το σύστημα της τετρακίνησης με το VSC που ελέγχει την ευστάθεια του οχήματος και το EPS που ρυθμίζει ηλεκτρικά την υποβοήθηση του τιμονιού.
Με το Integrated Active Drive System, όπως ονομάζεται, έθεσαν νέα στάνταρ στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, αφού το αυτοκίνητο είναι πλέον, σχεδόν, αδύνατο να βγει εκτός ελέγχου. Ακόμα όμως και να συμβεί κάτι τέτοιο, π.χ. σε μία παγωμένη επιφάνεια, καθίσταται πολύ πιο εύκολο για τον οδηγό να αντιμετωπίσει την όλη κατάσταση.
Σχετικά με τους κινητήρες, η Toyota παρουσίασε ένα αναβαθμισμένο δίλιτρο σύνολο, ισχύος 152 ίππων, το οποίο βασίζεται στο προηγούμενο μοτέρ αλλά με σημαντικές βελτιώσεις ως προς την κατανάλωση και τις εκπομπές καυσαερίων. Αυτό συνεργάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων ή, εναλλακτικά, με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.
Για τους εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής μίας πετρελαιοκίνητης D-4D έκδοσης 2,2 λίτρων και 136 ίππων, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με εξάρι μηχανικό κιβώτιο. Ο ίδιος κινητήρας διατίθεται και με ισχύ 180 ίππων, άμεσα όμως δεν θα εισαχθεί από την ελληνική αντιπροσωπεία, λόγω της ποιότητας των παρεχόμενων καυσίμων.
Επιστρέφοντας στον βενζινοκινητήρα, οι καμπύλες ισχύος και ροπής δείχνουν ελαφρά καλύτερες από αυτές του προηγούμενου συνόλου, στην πράξη όμως το αυξημένο βάρος και οι διαστάσεις του αμαξώματος θα δράσουν ανασταλτικά στο δυναμισμό του αυτοκινήτου. Οσο για την τελική ταχύτητα και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα των 185 χλμ./ώρα και 10,6 δευτερολέπτων αντίστοιχα.
Το μεγαλύτερο, ίσως, μειονέκτημα του συνόλου έχει να κάνει με την ηχητική του υπογραφή. Από τις 3.000 σ.α.λ. και πάνω ο θόρυβος στο εσωτερικό ξεπερνά τα φυσιολογικά επίπεδα, ενώ η κατάσταση αυτή γίνεται ακόμα χειρότερη -σχεδόν ανυπόφορη- κατά την κίνηση του αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο.
Η συντριπτική πλειοψηφία, πάντως, του αγοραστικού κοινού είναι σίγουρο ότι θα συγχωρήσει τα όποια… παραπτώματα του νέου RAV4, όταν ακούσει την κατά 4% χαμηλότερη τιμή του, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο! Η βασική έκδοση Comfort κοστίζει 29.500 ευρώ και διαθέτει τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες, ράδιο-CD με MP3, κλιματισμό και εννέα αερόσακους, ένας εκ των οποίων για τα γόνατα του οδηγού.
Με 32.900 ευρώ μπορεί κανείς να επιλέξει την αμέσως επόμενη, εξοπλιστικά, έκδοση Executive που περιλαμβάνει εξάδισκο ράδιο-CD, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλιοροφή, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και αρκετές ακόμα λεπτομέρειες που αντισταθμίζουν πλήρως το επιπλέον κόστος.
Στην κορυφή της ιεραρχίας, με 36.650 ευρώ, βρίσκεται η έκδοση Luxury που προσφέρει επιπλέον δερμάτινο σαλόνι, cruise control και σύστημα έξυπνης εισόδου και εκκίνησης κινητήρα. Αν τώρα επιλέξετε και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, θα πρέπει να υπολογίσετε επιπλέον 1.450 ευρώ, επί της αρχικής τιμής.
auto.in.gr
- Θάσος: Προσποιήθηκε τον αδελφό της για να βρει την πρώην γυναίκα του ο 55χρονος
- LIVE: Ολυμπιακός – ΟΦΗ
- «Να μπλοκαριστεί!» – Σφοδρές αντιδράσεις για την εξαγορά της Warner Bros. από το Netflix – Τα πέντε σημεία
- Φάμελλος από το μπλόκο στα Πράσινα Φανάρια: Οι «γαλάζιες ακρίδες» φάγανε τα δισεκατομμύρια των τίμιων αγροτών
- LIVE: Στουτγκάρδη – Μπάγερν Μονάχου
- Νίκος Ρωμανός: Είμαι μάρτυρας μιας ωμής επίδειξης ρεβανσισμού – Η δικαιοσύνη επικρατεί μόνο με ελευθερία

