Αποστολή στο ΠαρίσιDacia Product Line Up: Ο φιλόδοξος κύριος… Dacia
Βγαίνοντας οριστικά από την κατασκευαστική απραξία των τελευταίων δεκαετιών, η Dacia δημιουργεί, με την προσθήκη επαγγελματικών και όχι μόνο προτάσεων, την πληρέστερη γκάμα στη σύντομη ιστορία της.
Γιάννης Αδάναλης
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Renault συνδέει το όνομά της με την ιστορία της Dacia. Στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και συγκεκριμένα το 1967, οι Γάλλοι στήριξαν τις πρώτες προσπάθειες της ρουμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δανείζοντας σε αυτήν το knowhow για την παραγωγή του μέχρι τότε γνωστού Renault 12.
Περίπου τρεις δεκαετίες αργότερα οι Γάλλοι επέστρεψαν, προσαρμόζοντας την επεκτατική πολιτική τους σε ένα νέο-καπιταλιστικό καθεστώς, που τους επέτρεπε, πλέον, να εντάξουν την Dacia στις τάξεις του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών Renault.
Τα χρόνια που ακολούθησαν η φίρμα ενίσχυσε την παρουσία της εντός και εκτός συνόρων, φτάνοντας την τελευταία εξαετία στον τετραπλασιασμό των πωλήσεών της.
Διαθέτοντας μονάδες παραγωγής και στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη η Dacia αισιοδοξεί, δημιουργώντας ταυτόχρονα την πληρέστερη γκάμα οχημάτων στην σύντομη ιστορία της.
Έτσι, μετά το τετράθυρο Logan και το Santero, η ρουμανική αυτοκινητοβιομηχανία συμπληρώνει την παλέτα των επιβατικών προτάσεών της με το επταθέσιο MCV.
Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με την Station Wagon εκδοχή του Logan, η οποία εκμεταλλεύεται άριστα την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και τη διαφοροποίηση στη διάταξη του αμαξώματος, προσφέροντας στο εσωτερικό του μια επιπλέον σειρά καθισμάτων.
Στην αποδοτική, χωροταξικά, διαχείριση του θαλάμου επιβατών, καθοριστική είναι η συμβολή των αφαιρούμενων και αναδιπλούμενων καθισμάτων. Ο εξαιρετικά περιορισμένος χώρος αποσκευών στην επταθέσια διαμόρφωση του εσωτερικού αυξάνεται με την αφαίρεση της τρίτης σειράς καθισμάτων στα 700 λίτρα, ενώ επιλέγοντας και την αναδίπλωση της δεύτερης σειράς, ο διαθέσιμος όγκος αγγίζει τα 2.350 λίτρα.
Αμετάβλητος, αντίθετα, παραμένει ο αποθηκευτικός χώρος που έχει δημιουργηθεί στην οροφή της καμπίνας, προσθέτοντας στις μεταφορικές δυνατότητες του MCV πενήντα πέντε, επιπλέον, λίτρα.
Κατά τ΄άλλα, η νέα πρόταση της Dacia διατηρεί τα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά του τετράθυρου Logan. Όπως όλα δείχνουν το μοναδικό βενζινοκίνητο σύνολο που θα φτάσει στην ελληνική αγορά θα είναι αυτό των 1.600 κ.εκ., η απόδοση του οποίου φτάνει τους 90 ίππους και τα 128 Nm ροπής.
Κενό φορτίου, το επταθέσιο Dacia κινείται με αξιοπρεπέστατους ρυθμούς, χωρίς μάλιστα να ξαφνιάζει δυσάρεστα με τις αντιδράσεις στο όριο. Το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων αποδεικνύεται επαρκές, ενώ στο ύψος των περιστάσεων στέκεται, με την προσθήκη του ABS, και το σύστημα πέδησης.
Από την γκάμα του Logan MCV, τέλος, δεν λείπουν και οι κινητήρες πετρελαίου, αν και στη χώρας μας θα διατεθεί μόνο το turbo diesel μοτέρ των 1.461 κ.εκ., απόδοσης 70 ίππων.
Ξεκινώντας από τα 12.750 ευρώ, το επταθέσιο Logan δικαιολογεί το μέτριο ποιοτικό προφίλ, το τετραγωνισμένο σχεδιαστικό μοτίβο του αμαξώματος, τα εργονομικά λάθη στο εσωτερικό και τον φτωχό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ωστόσο, ο τίτλος του προσιτού αυτοκινήτου δεν είναι αρκετός για να το τοποθετήσει απέναντι στις ευρωπαϊκές -και όχι μόνο- προτάσεις της κατηγορίας του.
Μπορεί, λοιπόν, ο στόλος των επιβατικών οχημάτων της φίρμας (Logan, Santero και Logan MCV) να έχει -φαινομενικά τουλάχιστον- μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον, στην πράξη, ωστόσο, τα επαγγελματικών προδιαγραφών Dacia ίσως αποτελέσουν την ευχάριστη έκπληξη, σε μια κατηγορία αυτοκινήτων που ούτως ή άλλως δεν χαρακτηρίζεται από την κορυφαία ποιότητα κατασκευής ή τις ευφάνταστες σχεδιαστικές επιλογές των προτάσεών της.
Η αλήθεια είναι ότι τα νέα Logan pick-up και van, δεν απέχουν από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Και στις δύο περιπτώσεις ο θάλαμος επιβατών είναι, πλέον, διθέσιος, ενώ το βάρος του φορτίου μπορεί να φτάσει μέχρι τα 800 κιλά.
Στα 2,5 κυβικά μέτρα ανέρχεται ο όγκος του χώρου φόρτωσης για το Logan Van, που μεταξύ άλλων διαθέτει συμβατικές πίσω πόρτες, ενώ έχει τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων με μέγιστο μήκος 1,936 μέτρα.
Όπως και να έχει οι επαγγελματικές προτάσεις της Dacia δεν παρουσιάζουν ουσιαστικές διαφορές στα μηχανικά τους μέρη, σε σχέση με τα μέχρι σήμερα γνωστά μοντέλα της φίρμας, ικανοποιώντας σε γενικές γραμμές με τη συμπεριφορά τους στην άσφαλτο.
Το Logan pick up θα εξοπλίζεται με κινητήρα βενζίνης 1.600 κ.εκ. ή με turbo diesel μοτέρ 1.496 κ.εκ., απόδοσης 90 και 70 ίππων αντίστοιχα. Από τα 1.400 κ.εκ. και τους 75 ίππους θα ξεκινά το Logan Van, διαθέτοντας και αυτό με τη σειρά του πετρελαιοκίνητη έκδοση.
Η αρχή για τις τρεις νέες εκδόσεις του Logan θα γίνει με το επταθέσιο MCV, το οποίο θα διατεθεί στην ελληνική αγορά στο τέλος Φεβρουαρίου. Τον Απρίλιο αναμένεται η άφιξη του Logan pick up, ενώ μέχρι και το τέλος Μαΐου η γκάμα της ρουμανικής φίρμας θα συμπληρωθεί με το Logan van.
auto.in.gr
- Πλήρης κυριαρχία του Ολυμπιακού στο πρώτο ημίχρονο με τον ΟΦΗ: 2 γκολ και 18-0 τελικές (pic, vids)
- Παράνομο πορνό, χάπια στύσης, κίνδυνος απέλασης: Μπόνι Μπλου και 17 άνδρες συνελήφθησαν στο Μπαλί
- Παραμένουν τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο από την κακοκαιρία – Με λεωφορεία το Λειανοκλάδι – Λάρισα – Λειανοκλάδι
- Τα μπλόκα χωρίζουν τη Νέα Δημοκρατία στα δύο
- Διακοπές στη κόλαση: Γιατί επισκεπτόμαστε αξιοθέατα που έγιναν ακρότητες
- Αλεξανδρος Γρηγορόπουλος: Για πρώτη φορά περικυκλωμένο από ΜΑΤ το μνημείο στα Εξάρχεια

