Γιάννης Αδάναλης

Έχουν περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από την ημέρα που η Peugeot αποφάσισε να επαναφέρει στην γκάμα της τη μεταλλική-αναδιπλούμενη οροφή, δίνοντας συνέχεια σε μια προσπάθεια που η ίδια ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1930.



Με αφετηρία το 206 CC, η γαλλική φίρμα εξασφάλισε ένα σημαντικό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, που στη συνέχεια θέλησε να υπερασπίσει με το μικρομεσαίων διαστάσεων 307 CC.



Μέχρι τον Μάιο του 2008 περισσότερα από 630.000 Coupe Cabriolet είχαν περάσει από τις γραμμές παραγωγής της Peugeot, επιβεβαιώνοντας με τον πιο πειστικό τρόπο τον ηγετικό της ρόλο στην κατηγορία.



Δείγμα αδιαπραγμάτευτης ανωτερότητας αποτελεί και το άρτι αφιχθέν 308 CC. Αποφεύγοντας τα λάθη του παρελθόντος, το μικρομεσαίο Peugeot συνδυάζει τη μεταλλική-αναδιπλούμενη οροφή με την υψηλή κατασκευαστική ποιότητα και τις χρηστικές προεκτάσεις ενός παραδοσιακού coupe αμαξώματος.



Παρά την κατασκευαστική συγγένεια που συνδέει την πολυσύνθετη γκάμα του 308, οι ομοιότητες του Coupe Cabrio αμαξώματος με τις hatchback και station wagon εκδόσεις του γαλλικού μοντέλου περιορίζονται στο σχεδιασμό του μπροστινού τμήματος.



Η καμπυλόγραμμη οροφή σε συνδυασμό με το ιδιαίτερο παρουσιαστικό του πίσω τμήματος διαφοροποιούν αισθητά την εικόνα του 308 CC, οριοθετώντας ταυτόχρονα και τον προσανατολισμό του.



Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED -σήμα κατατεθέν και του απερχόμενου 307 CC-, o διαχύτης στον πίσω προφυλακτήρα και οι εμφανώς αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις, συμβάλλουν στη δημιουργία μιας επιβλητικής και άκρως εντυπωσιακής φιγούρας.



Τη λογική του εντυπωσιασμού, ωστόσο, έχει ακολουθήσει και το τετραθέσιο εσωτερικό. Αν και η συντριπτική πλειοψηφία των επιμέρους τμημάτων του παραπέμπουν στις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις του 308, η προσπάθεια ποιοτικής και εξοπλιστικής αναβάθμισης γίνεται από την πρώτη στιγμή αντιληπτή.



Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το φινίρισμα της κεντρικής κονσόλας, τα νέα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως άλλωστε και το λευκό φόντο που συναντά κανείς στα όργανα ελέγχου.



Ανεξάρτητα από την εξοπλιστική έκδοση, πάντως, σε πρωταγωνιστές του τετραθέσιου θαλάμου επιβατών αναδεικνύονται τα τύπου bucket καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού.



Τα τελευταία συνδυάζουν την εντυπωσιακή τους όψη με την παρουσία προηγμένων τεχνολογικών εφαρμογών, όπως οι ενσωματωμένοι, πλευρικοί αερόσακοι κεφαλής και το σύστημα Airwave, το οποίο διαχέει θερμό αέρα στον αυχένα του οδηγού και του συνοδηγού σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες δεν ευνοούν την αναδίπλωση της οροφής.



Αντίστοιχα, την πρακτική διάσταση του 308 CC αναλαμβάνει να υπερασπιστεί ο επαρκής, για δύο ενήλικες, διαθέσιμος χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων, όπως άλλωστε και όγκος των 403 λίτρων που αντιστοιχεί στις αποσκευές.



Συμπληρωματικά στην ευρυχωρία και την άνεση του θαλάμου επιβατών λειτουργεί η άριστη, για τα δεδομένα της κατηγορίας και όχι μόνο, ηχομόνωση. Η περαιτέρω ενίσχυση του πλαισίου και η αύξηση της ακαμψίας του έχει ελαχιστοποιήσει τους τριγμούς, όσο το μέταλλο της οροφής απομονώνει τους θορύβους που προέρχονται από το εξωτερικό περιβάλλον.



Βελτιωμένη στα σημεία, η τελευταία αναδιπλώνεται και αποθηκεύεται σε προκαθορισμένο τμήμα του χώρου των αποσκευών, διαδικασία που διαρκεί 20 δευτερόλεπτα και πραγματοποιείται μέχρι την ταχύτητα των 12 χλμ./ώρα.



Παρόλα αυτά, ο τελευταίος λόγος στην περίπτωση του 308 CC ανήκει στα κινητήρια σύνολα της συνεργασίας PSA-BMW και συγκεκριμένα στο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1.600 κ.εκ.



Αποδίδοντας 150 ίππους και 240 Nm ροπής, ο τετρακύλινδρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού εξασφαλίζει ανταγωνιστικές επιδόσεις στο μικρομεσαίο Coupe Cabrio των 1.512 κιλών, διατηρώντας την κατανάλωση καυσίμου στα επιθυμητά επίπεδα.



Εξίσου σημαντική είναι και η παρουσία του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, αν και εξακολουθεί να υπολείπεται του ανταγωνισμού σε επίπεδο αίσθησης και ακρίβειας.



Τη νεοσύστατη γκάμα του 308 CC συμπληρώνουν δύο ακόμη κινητήρες 1.600 κ.εκ. Ο ατμοσφαιρικός των 120 ίππων και ο υπερτροφοδοτούμενος, που θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο, αποδίδοντας 140 ίππους.


Σε επίπεδο εξοπλισμού, δύο εκδόσεις -σε σύνολο τριών (Sport, Sport Pack και Feline)- συνοδεύουν κάθε κινητήριο σύνολο. Στα 1.600 κ.εκ. με τους 120 ίππους, προσφέρονται οι εκδόσεις Sport και Sport Pack, ενώ τα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ συνοδεύονται από τα πλουσιότερα εξοπλιστικά επίπεδα Sport Pack και Feline.



Ανεξαρτήτως έκδοσης, πάντως,ο βασικός εξοπλισμός του 308 CC περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ηχοσύστημα, air condition, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, ABS, ΕSP και όλες τις απαραίτητες ηλεκτρικές ευκολίες.

auto.in.gr