Mitsubishi Pajero: Στοιχείο της φύσης
Μιχάλης Κατωπόδης
Αρκεί μία δόση πολυτέλειας, τεχνολογίας και μοντέρνας αισθητικής για να φέρει τα πάνω κάτω σε μία αθεράπευτα «χωμάτινη» πρόταση; Η απάντηση στην περίπτωση του Pajero είναι ρητά και κατηγορηματικά «όχι», αφού η Mitsubishi φρόντισε να το βελτιώσει σε όλους τους επιμέρους τομείς, διαφύλαξε όμως αναλλοίωτη την off road ταυτότητά του.
Αντίθετα με την πεπατημένη, που ορίζει την ελίτ των εκτός δρόμου προτάσεων με βάση τις πνευματικές, μεταβαλλόμενου ύψους, αναρτήσεις, τα υπερεξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα τετρακίνησης, τα… στρέμματα ακριβού δέρματος και τα προηγμένα -χρήσιμα και αχρείαστα- gadgets, η ιαπωνική εταιρία ζύγισε με μεγάλη προσοχή το τι πραγματικά χρειάζεται ένα όχημα αυτού του διαμετρήματος.
Για την ακρίβεια εξέλιξε, στο βαθμό που έπρεπε, τα απαραίτητα στοιχεία, έθεσε τα πάντα σε μία ορθολογιστική βάση και άφησε έξω οτιδήποτε περιττό θα είχε αντίκτυπο μόνο στην τιμή και το βάρος.
Τα πάντα στήθηκαν επάνω σε ένα βελτιωμένο πάτωμα, με ελαφρά μεγαλύτερες τιμές στρεπτικής ακαμψίας, το οποίο συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του σασί τύπου σκάλας με αυτά ενός αυτοφερόμενου πλαισίου. Αυτό, κατόπιν, ντύθηκε με ένα μοντέρνο, αρκετά μυώδες αμάξωμα, μήκους 4,90 μέτρων στην πεντάθυρη εκδοχή του και 4,38 μέτρων στην τρίθυρη.
Τα νούμερα αυτά, σε συνδυασμό με την τετράγωνη διατομή των 1,87 μέτρων ύψους και πλάτους προσφέρουν ένα ιδιαίτερα άνετο εσωτερικό, πέντε ή -προαιρετικά- επτά θέσεων. Η συνταγή ολοκληρώνεται με ένα μίγμα καλών υλικών, ένα καλαίσθητο, εργονομικό ταμπλό και μία υπερυψωμένη θέση οδήγησης, με μόνο μελανό σημείο την αδυναμία ρύθμισης του τιμονιού ως προς το διαμήκη άξονα.
Το επίπεδο εξοπλισμού, όπως είναι φυσικό, είναι πλήρες, με όλες τις γνωστές ευκολίες και επιπλέον έναν υπολογιστή ταξιδίου με διαγράμματα για τη θερμοκρασία και τη βαρομετρική πίεση. Η Mitsubishi, ωστόσο, φρόντισε να προσθέσει ορισμένες ακόμα προαιρετικές λεπτομέρειες που θα το κάνουν ακόμα πιο δελεαστικό.
Συγκεκριμένα, τοποθέτησε ένα πολύ καλό ηχοσύστημα της Rockford με 12 ηχεία, συνολικής ισχύος 860W, μία οθόνη προβολής DVD στην οροφή για τους πίσω επιβάτες και μία έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης και την κάμερα υποβοήθησης στάθμευσης.
Για όσο διάστημα οι τροχοί των 16 -και προαιρετικά 18- ιντσών πατάνε στην άσφαλτο, η αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι σαφώς καλύτερη από αυτή της προηγούμενης γενιάς, χωρίς όμως να κρύβει τον πρωταρχικά «χωμάτινο» προσανατολισμό του.
Το τιμόνι και κατ΄ επέκταση το σύστημα διεύθυνσης είναι μάλλον αργό, ακολουθώντας την πεπατημένη των καθαρόαιμων off road μοντέλων. Αντίστοιχα η αυξημένη αδράνεια των 2.215 κιλών «πνίγει» σε ένα βαθμό τις επιδόσεις του κινητήρα, επιβαρύνοντας ταυτόχρονα τις απότομες αλλαγές πορείας.
Η ρύθμιση, πάντως, των ανεξάρτητων εμπρός και πίσω αναρτήσεων φροντίζει να μην μεταφέρει σχεδόν τίποτε στο εσωτερικό, ενώ σε συνδυασμό με το ASTC, το ESP της Mitsubishi, εξασφαλίζει την απαραίτητη οδική συμπεριφορά και ευστάθεια.
Κάτω από το καπό θα συναντήσει κανείς έναν ισχυρό νέο V6 κινητήρα 3.828 κ.εκ., απόδοσης 250 ίππων ή, έ
auto.in.gr
- Άστoν Βίλα – Άρσεναλ 2-1: Πήραν το ντέρμπι οι «χωριάτες» και… χαμός στην κορυφή της Premier League
- Επέτειος Γρηγορόπουλου: Κλειστοί δρόμοι και σταθμοί του Μετρό
- «Έκλεψε» η Black Friday λεφτά από τα Χριστούγεννα; – Τι έδειξε το ταμείο
- LIVE: Μάντσεστερ Σίτι – Σάντερλαντ
- Πώς δρούσε η συμμορία των ληστών στο Βύρωνα – Βίντεο ντοκουμέντα από τις επιθέσεις
- LIVE: Τότεναμ – Μπρέντφορντ
