Mitsubishi L200: Εργασία και χαρά!
Με το νέο L200 η Mitsubishi επιχειρεί να αλλάξει την ελληνική νοοτροπία που θέλει τα pickup αυστηρά επαγγελματικά και χωρίς σχεδιαστική προσωπικότητα.
Μιχάλης Κατωπόδης
Η άνθηση που γνωρίζουν τα pickup το τελευταίο διάστημα είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Προτάσεις των Nissan, Ford και Toyota κατακλύζουν ήδη το χώρο, ενώ τώρα μπαίνει δυναμικά και το νέο L200, το οποίο φιλοδοξεί να ακολουθήσει τα εμπορικά βήματα των προκατόχων του.
Σε ποιους, όμως, απευθύνονται όλα αυτά; Αυξήθηκαν μήπως οι επαγγελματίες, σε βαθμό που να δικαιολογείται ένας τέτοιος πληθωρισμός; Μάλλον όχι. Η απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα έχει να κάνει, κυρίως, με την αλλαγή νοοτροπίας του ευρωπαϊκού κοινού, που αρχίζει να εκτιμά τις δυνατότητες των συγκεκριμένων οχημάτων σε σχέση με τα SUV, είτε στην κίνηση εκτός δρόμου, είτε στη μεταφορά αντικειμένων και αποσκευών.
Αυτό ακριβώς είναι και το σκεπτικό της Mitsubishi, η οποία φρόντισε να δημιουργήσει μία πρόταση με ιδιαίτερη εξωτερική εμφάνιση, διαχωρίζοντας την θέση της από τον ανταγωνισμό. Για το σκοπό αυτό πήρε ένα νέο πλαίσιο τύπου σκάλας με την ονομασία RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) τοποθέτησε πάνω του ένα σύγχρονο diesel κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων και το έντυσε με τρία νέα αμαξώματα, single cab, club cab και double cab, που καλύπτουν όλες τις ανάγκες και απαιτήσεις.
Συγκεκριμένα η τετράθυρη, διπλοκάμπινη έκδοση, φτάνει σε μήκος τα πέντε μέτρα και μεταφέρει άνετα έως και πέντε ενήλικες, με τίμημα -για την δεύτερη σειρά καθισμάτων- την κατά μισό μέτρο μικρότερη καρότσα. Το εσωτερικό, σε κάθε περίπτωση, δείχνει φιλόξενο και πρακτικό, ενώ ο σχεδιασμός του εξασφαλίζει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα.
Η θέση οδήγησης, όπως και η εργονομία, σε γενικές γραμμές κρίνεται ικανοποιητική. Ο εξοπλισμός, στη βασική έκδοση Invite, είναι σχετικά ελλιπής -καθώς περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικά παράθυρα, air-condition και δύο αερόσακους αλλά για να ρυθμίσεις τους εξωτερικούς καθρέπτες πρέπει να βγάλεις το χέρι σου από το παράθυρο- η κατάσταση όμως διορθώνεται στις επόμενες εκδόσεις Intense και Instyle.
Η μεγαλύτερη, ίσως, διαφορά μεταξύ των τριών εκδόσεων είναι ότι η πρώτη χρησιμοποιεί το σύστημα τετρακίνησης easy select, ενώ οι άλλες δύο το super select. Σε κάθε περίπτωση παρέχεται υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων, ενώ το αυτοκίνητο μπορεί να μεταφέρει τη δύναμη είτε στους πίσω, είτε σε όλους τους τροχούς, με το κεντρικό διαφορικό να κλειδώνει τη ροπή σε ποσοστό 50/50 στους δύο άξονες.
Παρόλα αυτά, το super select χρησιμοποιεί αντί του απλού κεντρικού διαφορικού ένα συνεκτικό συμπλέκτη, που ελέγχει την πρόσφυση των τροχών και κατανέμει αυτόματα τη ροπή ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Παράλληλα, επιτρέπει στον οδηγό να κινείται χρησιμοποιώντας την τετρακίνηση ανεξαρτήτως της ταχύτητας του αυτοκινήτου, πράγμα που δεν προσφέρει κανένα άλλο ανταγωνιστικό σύστημα 4Χ4.
Σε ο,τι αφορά τις αναρτήσεις, οι μηχανικοί της Mitsubishi εφοδίασαν το L200 με διπλά ψαλίδια εμπρός και έναν άκαμπτο άξονα με ημιελλειπτικά φύλλα σούστας πίσω. Η επιλογή αυτή δεν αποτελεί θεωρητικά κάτι το ιδιαίτερο, χάρη όμως στο σχεδιασμό και τη γεωμετρία της, εξασφαλίζει τις απαιτούμενες εκτός δρόμου ικανότητες και συνάμα οδική συμπεριφορά ανάλογη ενός σύγχρονου SUV.
Πράγματι στο δρόμο το αυτοκίνητο δεν θυμίζει σε τίποτα τα κλασικά pickup προηγούμενων δεκαετιών. Ο πίσω άξονας δείχνει ενίοτε να ελαφραίνει, στην πράξη όμως δεν αποκλίνει από την προδιαγεγραμμένη τροχιά εάν δεν το επιδιώξει ο ίδιος ο οδηγός. Οι κλίσεις στις στροφές κυμαίνονται σε λογικά επίπεδα ενώ παράγοντες όπως η άνεση και η ποιότητα κύλισης κάθε άλλο παρά αποτελούν αφηρημένες έννοιες.
Χάρη στη σημαντική βελτίωση της αεροδυναμικής του αμαξώματος από το Cd= 0,58 του προηγούμενου μοντέλου στο Cd= 0,46, το L200 αναπτύσσει ταχύτητες έως 167 χλμ./ώρα, χωρίς να παρουσιάζει φαινόμενα αστάθειας ή αυξημένο θόρυβο στο εσωτερικό. Οσο για την επιτάχυνση, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 14,6 δευτερόλεπτα, χρόνος λογικός για τα 1.880 κιλά του βάρους του.
Η τιμές αυτές επιτυγχάνονται χάρη στο νέο diesel σύνολο των 2.477 κ.εκ. που βρίσκεται κάτω από το καπό. Ο εν λόγω κινητήρας είναι ο μόνος της κατηγορίας που πληροί τις προδιαγραφές ρύπων euro 4, εξασφαλίζοντας παράλληλα πολιτισμένη λειτουργία και λογική κατανάλωση.
Η ονομαστική ισχύς του είναι 136 ίπποι, οι οποίοι ανέρχονται εύκολα στους 167, με μία επέμβαση από την ελληνική αντιπροσωπεία στην ηλεκτρονική χαρτογράφηση του κινητήρα. Οσο για τη ροπή των 314 Nm, αποδίδεται χαμηλά, ενισχύοντας τις off road δυνατότητες του οχήματος.
Τα συγκεκριμένα νούμερα, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση και την απόσταση από το έδαφος στα 205 χιλιοστά, προσφέρουν στο L200 αυξημένες, εκτός δρόμου, δυνατότητες. Το έντονο εδαφικό ανάγλυφο δεν δείχνει να ταλαιπωρεί ιδιαίτερα τις αναρτήσεις. Οσο για το όλο στήσιμο, είναι τόσο ζυγισμένο που ακόμα και σε περιορισμένης πρόσφυσης διαδρομές -π.χ. σε χωματόδρομο- ο μέσος οδηγός θα κινηθεί εύκολα με ταχύτητες που θα προβλημάτιζαν αρκετές άλλες προτάσεις.
Στα θετικά του αυτοκινήτου αξίζει να αναφερθούν τα αποδοτικά φρένα, όπως επίσης και το σύστημα διεύθυνσης, που προσφέρει τον μικρότερο κύκλο στροφής στην κατηγορία, μόλις 11,8 μέτρα.
Η διάθεση του αυτοκινήτου έχει ήδη ξεκινήσει, με τιμές από 19.990 έως 21.200 ευρώ για το απλό, 23.200-26.400 ευρώ για το club cab και 25.500 έως 30.500 ευρώ για το double cab. Ανάλογα με αυτές διαμορφώνεται και το επίπεδο εξοπλισμού, που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει αυτό ενός σύγχρονου SUV. Αν μάλιστα εδώ υπολογίσει κανείς το δωρεάν κάλυμμα της καρότσας και τα επτά χρόνια εγγύησης της ελληνικής αντιπροσωπείας, ίσως τελικά το συγκεκριμένο pickup να κατορθώσει να πετάξει τη ρετσινιά του αυστηρά επαγγελματικού και από την ελληνική νοοτροπία.
auto.in.gr
- LIVE: Έβερτον – Νότιγχαμ Φόρεστ
- Πώς θα λάβουν οι κτηνοτρόφοι τη συνδεδεμένη ενίσχυση – Οι 15 ερωταπαντήσεις
- Θάσος: Προσποιήθηκε τον αδελφό της για να βρει την πρώην γυναίκα του ο 55χρονος
- LIVE: Ολυμπιακός – ΟΦΗ
- «Να μπλοκαριστεί!» – Σφοδρές αντιδράσεις για την εξαγορά της Warner Bros. από το Netflix – Τα πέντε σημεία
- Φάμελλος από το μπλόκο στα Πράσινα Φανάρια: Οι «γαλάζιες ακρίδες» φάγανε τα δισεκατομμύρια των τίμιων αγροτών

