Jaguar XK Coupe & Convertible: Ενα αστέρι γεννιέται…
Με ένα V8 διαμάντι 4,2 λίτρων, ισχύος 300 ίππων, οι δύο εκδόσεις της νέας XK δημιουργούν τον τρίτο πόλο, διεκδικώντας πελάτες από τις γερμανικές και τις ιταλικές εταιρείες.
Chris Thorp
H E-Type επιστρέφει! Η ολοκαίνουρια XK αναμενόταν εδώ και αρκετό καιρό και τώρα επωμίζεται το ρόλο της αναβίωσης του θρυλικού μοντέλου. Εμείς δεν είχαμε παρά να οδηγήσουμε το εντυπωσιακό, νέο, μοντέλο παράλληλα με το αυθεντικό για να διαπιστώσουμε αν ο μύθος όντως επέστρεψε.
Με τις πωλήσεις να πέφτουν και κατ΄αναλογία τα κέρδη να μην ικανοποιούν κανένα, έχει ζωτική σημασία για την Jaguar το νέο coupe της να αποδειχθεί επιτυχημένο. Υπάρχει άραγε καλύτερος τρόπος από το να εμπνευστείς από την αυθεντική E-Type για να εξασφαλίσεις την επιτυχία;
| Η άποψή μας |
| Όταν οι θρύλοι αναβιώνουν αρχίζουν και οι συγκρίσεις. Σίγουρα θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να φτάσει τη φήμη της E-Type, ωστόσο η νέα ΧΚ είναι αισθητά βελτιωμένη. Η Jaguar δημιούργησε και πάλι δύο άξιους ανταγωνιστές στην κατηγορία των ακριβών coupe και convertible. |
Όπως απεικονίζουν οι φωτογραφίες, οι συμπαγείς διαστάσεις του κλασικού μοντέλου απέχουν αρκετά από το μυώδες GT που παράγει σήμερα η Jaguar. Ωστόσο, από την όμορφη οβάλ γρίλια μέχρι το καλαίσθητο πίσω μέρος η ολοκαίνουρια ΧΚ διατηρεί την αύρα της E-Type. Αυτό που λείπει από το σημερινό μοντέλο είναι οι καθαρές γραμμές του κλασικού σχήματος κι ειδικά τα φωτιστικά σώματα -μπροστά και πίσω- φαίνεται να διαταράσσουν το συνολικό σχήμα.
Ευτυχώς, 35 χρόνια αυτοκινητικής εξέλιξης μεταφράζονται σε χαώδη διαφορά στον τομέα της οδήγησης. Σήμερα δεν έχετε παρά να μπείτε στο καινούριο coupe, να πατήσετε τον κόκκινο διακόπτη για την εκκίνηση του κινητήρα και να είστε έτοιμοι για τις συγκινήσεις που θα ακολουθήσουν.
Τοποθετώντας τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στη θέση D στο σχήματος J οδηγό, είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε, ακούγοντας ταυτόχρονα έναν μπάσο ήχο από την εξάτμιση. Σε αστικές διαδρομές το αυτοκίνητο δείχνει ελαφρύ και ακριβές και είναι εξίσου ευκολοδήγητο με μία X-Type.
Το αυτόματο κιβώτιο είναι ομαλό στη λειτουργία του και η ορατότητα άριστη. Ωστόσο οι πραγματικές δυνατότητες της γάτας φαίνονται στον ανοιχτό δρόμο.
Η νέα Jag εξοπλίζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, αλλά αυτό δεν είναι ένα απλό κιβώτιο. Τοποθετήστε τον επιλογέα στη θέση Sport και το αυτοκίνητο ζωντανεύει, κρατώντας τις στροφές του κινητήρα ψηλά, χωρίς να ανεβάζει σχέσεις στις στροφές, ενώ πατώντας αποφασιστικά το γκάζι, το κατέβασμα είναι άμεσο, ακόμα και κοντά στα κόκκινα.
Ακόμα καλύτερο όμως γίνεται στη χειροκίνητη επιλογή, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται από μοχλούς στο τιμόνι. Οι αλλαγές είναι πραγματικά πολύ γρήγορες, ίσως πιο γρήγορες και από το κορυφαίο DSG σειραϊκό κιβώτιο της VW.
Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του V8 των 300 ίππων, με τα πρώτα 100χλμ./ώρα να καλύπτονται, από στάση, σε 5,9 δευτερόλεπτα. Το μοναδικό στοιχείο που ίσως ενοχλήσει είναι η έλλειψη ροπής κάτω από τις 3.750σ.α.λ. Η αίσθηση που αποκομίζεις πάντως είναι αρκούντως σπορ, όπως άλλωστε και η ρύθμιση της ανάρτησης.
Τα συνεχώς ρυθμιζόμενα αμορτισέρ εξασφαλίζουν μια πιο σφιχτή αίσθηση σε σχέση με εκείνη της απερχόμενης ΧΚ, κάτι που ίσως δεν θα εκτιμήσουν όλοι οι οδηγοί. Ωστόσο τα πλεονεκτήματα στις στροφές αντισταθμίζουν την όποια απώλεια στον τομέα της άνεσης. Επιπρόσθετα, χάρη στο υψηλής τεχνολογίας αλουμινένιο αμάξωμα, το πλαίσιο είναι εξαιρετικά άκαμπτο.
Αλλάζοντας αυτοκίνητο και οδηγώντας το ανοιχτό μοντέλο, διαπιστώνεις ότι πρέπει να κάνεις λίγες θυσίες. Η οροφή λειτουργεί εξαιρετικά και δεν υπάρχουν ιδιαίτεροι στροβιλισμοί, όταν το αυτοκίνητο είναι ανοιχτό. Επιπρόσθετα, η ΧΚ έχει σχεδιαστεί εξ αρχής σαν ανοιχτό μοντέλο άρα δεν υπάρχουν οι στρεβλώσεις και οι τριγμοί που είχαν διαπιστωθεί στην απερχόμενη ΧΚ.
Ωστόσο υπάρχουν και μειονεκτήματα. Το ελαφρύ τιμόνι και των δύο εκδόσεων δεν στέκεται στο ύψος των περιστάσεων σε δρόμους με συνεχείς στροφές, ενώ ακόμα και γύρω από την ευθεία απαιτούνται μικροδιορθώσεις. Οι υπεύθυνοι της Jaguar πάντως μας υποσχέθηκαν ότι η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση XKR θα είναι ακόμα καλύτερη σε αίσθηση και στο δρόμο.
Παρά το γεγονός ότι το νέο μοντέλο είναι αρκετά ακριβότερο, ο επιπλέον εξοπλισμός βελτιώνει τη σχέση αξίας προς τιμή. Ωστόσο, ο χρόνος θα δείξει αν θα αντεπεξέλθει στο μύθο της αυθεντικής E-Type. Σίγουρα πάντως είναι εξίσου ικανή και στην κλειστή και στην ανοιχτή εκδοχή της.
E-Type vs XK
Δεν ήταν μόνο ο αισθησιακός σχεδιασμός της E-Type που αποτέλεσε το σημείο αναφοράς για όλα τα βρετανικά σπορ αυτοκίνητα -ήταν επίσης θέμα επιδόσεων και τιμής. Οι 1.800 στερλίνες που κόστιζε τότε ήταν αρκετά λιγότερες από τις 4.000 στερλίνες που κόστιζε ο πιο κοντινός ανταγωνιστής της, η Aston Martin DB4.
Ο μύθος της δημιουργήθηκε από τις C-Type και D-Type, τα αγωνιστικά μοντέλα του Le Mans της δεκαετίας του 1950, ενώ το μοντέλο παραγωγής κυκλοφόρησε το 1961.
Ήταν ικανό να φτάσει τα 250χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, ενώ το πρώτο μοντέλο με τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 3,8 λίτρων έγινε αμέσως κλασικό. Ακόμα και σήμερα κοστίζουν πάνω από 50.000 λίρες -περίπου 73.000 ευρώ-, σχεδόν όσα και η νέα ΧΚ.
Οι ομοιότητες μεταξύ των δύο μοντέλων είναι εμφανείς, αλλά οι δεσμοί που τα ενώνουν δεν αφορούν μόνο στο αμάξωμα. Εκτός από όνομα ΧΚ, -ο κινητήρας των 3,8 λίτρων της E-Type, έφερε τον κωδικό ΧΚ -, τα δύο μοντέλα έχουν την ίδια φιλοσοφία προσφέρονας επιδόσεις και εκλεπτυσμένη εμφάνιση.
Auto Express
- Ο Βιλντόζα πήρε το… πορτοφόλι του Πετρούσεφ και χάρισε τη νίκη στη Βίρτους (vids)
- Κρήτη: Θλίψη για τον αθλητή ΑμεΑ που πέθανε μετά από τροχαίο – Είχε καθηλωθεί σε αμαξίδιο πριν από 23 χρόνια μετά από τροχαίο
- Οδοιπορικό του in: Πολύπαθη Μάνδρα – Η επόμενη μέρα
- «Υπάρχει και φιλότιμο»: Το αφιέρωμα της Finos Film για τα 60 χρόνια από την κυκλοφορία της ταινίας
- Φάμελλος για Τσίπρα: Άδικο να ισοπεδώνεται όλη η αντιπολίτευση
- Τραγωδία στη Ζάκυνθο: Νεκρό 2χρονο παιδί από επίθεση σκύλου
