Fiat Panda 4×4: Εντός, εκτός και επί τα αυτά
Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2004» απέκτησε τετρακίνηση, off-road εμφάνιση και αναμένεται στην Ελλάδα το Νοέμβριο για να συνεχίσει την παράδοση του προκατόχου του.
Χρήστος Παπαχριστόπουλος
Είναι δύσκολο να περιορίσεις ένα Panda στα στενά όρια των αστικών μετακινήσεων. Η Fiat το γνωρίζει καλά και με τη νέα, τετρακίνητη, έκδοση του supermini της συνεχίζει την παράδοση που η ίδια δημιούργησε με την πρώτη γενιά Panda 4×4, ένα μοντέλο που παρέμεινε στην παραγωγή περίπου μια εικοσαετία.
Το νέο τετρακίνητο Panda θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την απλή και την Climbing. Στην πρώτη έκδοση τα στοιχεία που μαρτυρούν την ύπαρξη μετάδοσης και στον πίσω άξονα, σε σχέση με τα μπροσθιοκίνητα μοντέλα, είναι το κατά 16 πόντους αυξημένο ύψος του αμαξώματος από το έδαφος και το λογότυπο 4×4 στην πέμπτη πόρτα. Η δεύτερη έκδοση, που είναι και η πιο ενδιαφέρουσα αισθητικά, πέρα από τα δυο παραπάνω στοιχεία διαθέτει επιπλέον ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και πλαϊνά προστατευτικά που αναδεικνύουν τον off-road χαρακτήρα του.
Οι μεγαλύτεροι σε διάσταση προφυλακτήρες μετέβαλλαν κατά μερικά εκατοστά τις εξωτερικές διαστάσεις του Climbing οι οποίες φθάνουν τα 3,574 μέτρα σε μήκος, τα 1,605 μέτρα σε πλάτος και τα 1,632 μέτρα σε ύψος.
Λιγότερο ευδιάκριτες, αλλά σαφώς πιο ουσιαστικές είναι οι αλλαγές στις οποίες προχώρησαν οι μηχανικοί της εταιρείας κάτω από το αμάξωμα. Στόχος τους, δεν ήταν απλά η δημιουργία μιας τετρακίνητης έκδοσης του Panda, αλλά ενός οχήματος με αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Το σύστημα τετρακίνησης που τοποθετείται στο Panda αποτελείται από έναν κεντρικό συνεκτικό συμπλέκτη και δύο διαφορικά εμπρός και πίσω. Η κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες γίνεται αυτόματα, σε ποσοστό που ποικίλει ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν. Σε κανονικές συνθήκες κίνησης, για παράδειγμα σε άσφαλτο με καλή πρόσφυση, το 98% της ροπής μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, εξασφαλίζοντας μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μικρότερη φθορά στα ελαστικά. Αντίστοιχα, σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης -χιόνι, πάγος ή χώμα-, το ποσοστό αυτό μεταβάλλεται και εφόσον κριθεί απαραίτητο η ροπή που μεταφέρεται στον πίσω άξονα μπορεί να ξεπεράσει κατά πολύ το 50%.
Αλλαγές υπάρχουν και στις αναρτήσεις και συγκεκριμένα στον επανασχεδιασμό της πίσω, όπου ο ημιάκαμπτος άξονας έδωσε τη θέση του σε ανεξάρτητη ανάρτηση που διαθέτει πλέον και αντιστρεπτική ράβδο. Μπροστά, οι αλλαγές εντοπίζονται στα νέα, με μεγαλύτερη διαδρομή, αμορτισέρ και στα νέας σχεδίασης ελατήρια. Βελτιωμένο είναι και το σύστημα πέδησης, καθώς και στους τέσσερις τροχούς έχουν τοποθετηθεί δίσκοι.
Αρχικά, το Panda 4×4, θα διατίθεται μόνο με τον οκταβάλβιδο κινητήρα των 1,2 λίτρων. Με απόδοση 60 ίππων και ροπή 10,4χλγμ. στις 2.500σ.α.λ. το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο χαρίζει στο βάρους 965 κιλών αμάξωμα -η Climbing ζυγίζει 980 κιλά-, επιδόσεις που φθάνουν σε τελική ταχύτητα τα 145 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από στάση ως τα πρώτα 100χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 20 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κατασκευαστή, η μέση τιμή της κατανάλωσης δεν ξεπερνάει τα 6,6 λίτρα/100χλμ.
Η γκάμα των κινητήρων θα διευρυνθεί στις αρχές του 2005, οπότε και θα ξεκινήσει η διάθεση μιας diesel έκδοσης που θα εφοδιάζεται με τον Multijet πετρελαιοκινητήρα των 1,3 λίτρων που αποδίδει 70 ίππους και 14,8χλγμ. ροπής στις 1.500σ.α.λ. Και οι δυο κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων.
Το εσωτερικό είναι γνώριμο -η μόνη αλλαγή από τις αντίστοιχες μπροσθιοκίνητες εκδόσεις εντοπίζεται στις νέες επενδύσεις των καθισμάτων- και διακρίνεται για την εργονομία του και την αναβαθμισμένη, σε σχέση με το παρελθόν της Fiat, ποιότητά του. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φθάνει τα 200 λίτρα. Με την μετακίνηση, προς τα εμπρός, της πίσω σειράς καθισμάτων, ο χώρος αυτός μπορεί να αυξηθεί μέχρι και τα 230 λίτρα.
Οι πωλήσεις του Panda 4×4 στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσουν στις αρχές Νοεμβρίου και όπως προαναφέραμε θα είναι διαθέσιμο στην απλή έκδοση και στην Climbing, ο εξοπλισμός των οποίων δεν θα διαφέρει. Σε αυτόν περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ABS με EBD και MSR, μετωπικούς αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και ζάντες αλουμινίου.
Οι τιμές πώλησης δεν έχουν καθοριστεί ακόμα από την ελληνική αντιπροσωπεία, αλλά αναμένεται να ξεκινούν λίγο πάνω από τα 12.500 ευρώ για την απλή έκδοση.
auto.in.gr
- Η έρευνα για την τεχνητή νοημοσύνη έχει πρόβλημα, λένε οι ακαδημαϊκοί: «Είναι ένα χάος»
- «Παραμίλησε» ο κόσμος με την ραμπόνα του Σερκί
- Ζάκυνθος: Συνελήφθησαν οι γονείς του παιδιού που πέθανε μετά την επίθεση σκύλου
- Στρεφέτσα: «Κυνηγούσα πολύ αυτό το γκολ – Έτοιμος ο Ολυμπιακός για τον αγώνα με Καϊράτ»
- Χανιά: Θλίψη για τον θάνατο του Κωνσταντάκη Κανάκη, αθλητή μπάσκετ με αμαξίδιο
- Κόντης: «Δεν έχουμε την εικόνα που θέλουμε, χρειαζόμαστε πολλή δουλειά»


