Γιάννης Αδάναλης

Πριν από μία δεκαετία η εφαρμογή της μεταλλικής αναδιπλούμενης οροφής στην δημοφιλέστατη κατηγορία των ανοιχτών οχημάτων έκανε πολλούς να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους, υποκύπτοντας στην προοπτική αγοράς ενός coupe αμαξώματος που με το πάτημα ενός διακόπτη έχει τη δυνατότητα να μεταμορφωθεί σε cabrio.


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.798 κ.εκ.
Ισχύς:
160 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
Ροπή:
250 Nm/1.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 8,3 δλ
Τελ. ταχύτητα:
218 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
29.900 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:


Η θεωρητική αξιοπιστία του μετάλλου -καθώς στην πράξη δεν έλειψαν ακόμα και τα προβλήματα στεγανότητας- ήταν αρκετή για να παραγκωνίσει τη χρήση του υφάσματος από τις οροφές των εν δυνάμει convertible.



Το σύνολο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας επαναπροσδιόρισε τις κατασκευαστικές της αξίες, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές της στην δημιουργία Coupe Cabrio προτάσεων.



Υπήρχαν, βέβαια, και οι εξαιρέσεις όπως η Audi. Η γερμανική φίρμα επέλεξε συνειδητά να παραμείνει πιστή στη χρήση του υφάσματος και στην εξέλιξη soft top οχημάτων, αδιαφορώντας για τον ανταγωνισμό.



Μετά το γνωστό σε όλους Α4, ήταν η σειρά του μικρότερου A3 να αντικαταστήσει το μέταλλο της οροφής του, διεκδικώντας την δική του θέση στον καλοκαιρινό ήλιο της Μεσογείου.



Πέρα από την αισθητική διαφοροποίηση που προσφέρει, λόγω υφής και χρωματισμού, η υφασμάτινη οροφή προικίζει το μικρομεσαίο Audi με μια σειρά σημαντικών πλεονεκτημάτων.



Το περιορισμένο βάρος της, σε σχέση με τις αντίστοιχες μεταλλικές κατασκευές, δεν επιβαρύνει περαιτέρω την κίνηση του αυτοκινήτου, γεγονός που επιτρέπει στο Α3 των 160 ίππων να διατηρήσει ανεπηρέαστες τις επιδόσεις του και, πολύ περισσότερο, την εκλογικευμένη κατανάλωση καυσίμου.



Χωροταξικά, τα οφέλη έχουν να κάνουν με την ευκαμψία του υφάσματος και τη δυνατότητα της οροφής να αποθηκεύεται στον ελάχιστο δυνατό χώρο.



Η διαδικασία ανοίγματος διαρκεί μόλις εννέα δευτερόλεπτα, μπορεί να πραγματοποιηθεί μέχρι την ταχύτητα των



























Υπέρ
Απόδοση κινητήρα
Φιλική συμπεριφορά
Διαθέσιμοι χώροι
Τιμή πώλησης
Κατά
Υπαρκτές στρεβλώσεις πλαισίου
Συμβατική σχεδίαση πίσω τμήματος
30 χλμ./ώρα και σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει τον χώρο αποσκευών, ο οποίος διατηρεί τον αρχικό όγκο των 260 λίτρων.


Φυσικά δεν γίνεται λόγος για ατέλειες στην εφαρμογή, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τη στεγανότητα της οροφής και από την αποτελεσματικότατη ηχομόνωση που αυτή εξασφαλίζει.



Σύμφωνα με τον κατασκευαστή στα 140 χλμ./ώρα η διαφορά θορύβου στο εσωτερικό ανάμεσα στην κλειστή και την soft top εκδοχή του γερμανικού μικρομεσαίου είναι μόλις 1db, στοιχείο που επιβεβαιώνεται στην πράξη.



Αφήνοντας την οροφή του αυτοκινήτου και… κατηφορίζοντας στα μεταλλικά τμήματα του αμαξώματος, εύκολα μπορεί κανείς να διακρίνει τις σχεδιαστικές -κατά βάση- διαφορές που παρουσιάζει το Α3 Cabriolet.



Το μπροστινό τμήμα έχει εναρμονιστεί με τις τελευταίες σχεδιαστικές εξελίξεις της φίρμας, διαθέτοντας όλα τα χαρακτηριστικά που παρουσιάζει το πρόσφατα ανανεωμένο A3.



Για μια ακόμη φορά η τραπεζοειδής μάσκα είναι αυτή που δεσπόζει, συνοδευόμενη, πλέον, από τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και τις διακριτικές προεξοχές που σχηματίζονται στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα.



Στο πίσω μέρος τον πρώτο λόγο έχουν τα φωτιστικά σώματα, καθώς το επίπεδο τελείωμα του αμαξώματος δεν διακρίνεται για την ευφάνταστη σχεδίασή του.



Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό. Το σύνολο των επιμέρους τμημάτων του παραπέμπει στις hatchback εκδοχές του αυτοκινήτου, γεγονός που επιταχύνει την εξοικείωση του οδηγού.



Η εργονομία, η ποιότητα κατασκευής και ο εξοπλισμός συναντούν τα κατασκευαστικά πρότυπα της φίρμας, περιορίζοντας τα περιθώρια κριτικής.



Ακόμα και στην φτωχότερη έκδοση του αυτοκινήτου των 29.900 ευρώ ο εξοπλισμός δεν παρουσιάζει ουσιαστικές ελλείψεις, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών ενός premium cabriolet.



Παρόλα αυτά, το σημαντικότερο πλεονέκτημα του Α3 δεν έχει να κάνει με την πληρότητα του εξοπλισμού και την δεδομένη ποιότητα κατασκευής, αλλά με την τετραθέσια διαμόρφωση του εσωτερικού.



Εκμεταλλευόμενο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις εξωτερικές διαστάσεις του και τον συμπαγή τρόπο αναδίπλωσης και αποθήκευσης της οροφής, το γερμανικό μοντέλο εξασφαλίζει τον απαραίτητο χώρο στην πίσω σειρά καθισμάτων για την φιλοξενία δύο ενηλίκων.



Παρά τα εξεζητημένα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν συνήθως μια ανοιχτή πρόταση, το Α3 Cabriolet δεν έχει να παρουσιάσει ιδιαιτερότητες που θα πιθανώς να φέρουν σε δύσκολη θέση τον οδηγό και τους επιβάτες.



Ακόμη και ο συνδυασμός κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων δεν κρύβει εκπλήξεις, για όσους τουλάχιστον έχουν εντρυφήσει στην τεχνολογία του γερμανικού ομίλου.



Γνωστός από τη μέχρι σήμερα παρουσία του στις υπόλοιπες προτάσεις της Audi και όχι μόνο, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού των 1.800 κ.εκ. είναι αυτός που φροντίζει για την αξιοπρεπή, ομολογουμένως, κίνηση του Α3 Cabriolet.



Η ισχύς των 160 ίππων και τα 250 Nm μέγιστης ροπής δεν δείχνουν να προβληματίζονται από τα 1.425 κιλά του -κενού- συνόλου, γεγονός που γίνεται άμεσα αντιληπτό, τόσο στις επιταχύνσεις από στάση, όσο και στις ρεπρίζ.



Τα 8,3 δευτερόλεπτα που απαιτούνται ώστε το γερμανικό cabriolet να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα, επιβεβαιώνουν την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός εντός και πολύ περισσότερο εκτός πόλης.



Μερίδιο, ωστόσο, στην επιτυχημένη παρουσία του κινητήρα διεκδικεί και το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Ακριβές, με εξαιρετική κλιμάκωση και ισορροπημένες διαδρομές ανήκει, δίχως καμία αμφιβολία, στα highlights του αυτοκινήτου.



Στην υπερτροφοδοτούμενη ισχύ του κινητήρα ανταποκρίνεται και το πλαίσιο, καθώς δεν δείχνει να έχει επηρεαστεί σημαντικά από την απουσία της μεταλλικής οροφής.



Η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας έχει εξασφαλίσει την απαιτούμενη ακαμψία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι απουσιάζουν ορισμένες στρεβλώσεις και κατά συνέπεια κάποιοι τριγμοί από τα επιμέρους τμήματα του αμαξώματος.



Όπως και να έχει, το Α3 σου επιτρέπει να ξεπεράσεις τα συνήθη -για τα δεδομένα της κατηγορίας- όρια, εκμεταλλευόμενος τις ουδέτερες αντιδράσεις του και την αποτελεσματική επέμβαση του μερικώς απενεργοποιούμενου ESP



Αρκεί βέβαια να συμβιβαστείς-εξοικειωθείς με την μέτρια αίσθηση του ηλεκτροϋδραυλικά υποβοηθούμενου τιμονιού, το οποίο αδυνατεί να μεταφέρει τον απαραίτητο όγκο πληροφοριών στα χέρια σου.



Ανεξάρτητα από τα προτερήματα και τις όποιες αδυναμίες παρουσιάζει, το A3 διαφοροποιείται από την συντριπτική πλειοψηφία του ανταγωνισμού, επιλέγοντας την ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή και όχι το ψυχρό μέταλλο των Coupe Cabrio προτάσεων.



Η προσιτή -τηρουμένων των αναλογιών- τιμή εκκίνησης των 29.900 ευρώ θα αποτελέσει το δυνατό χαρτί ενός premium αυτοκινήτου που τοποθετείται απέναντι από την οδηγοκεντρική Σειρά 1 Cabrio της BMW.






































Κινητήρας
Κυβισμός 1.798 κ.εκ.
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι) 160/5.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm) 250/1.500-4.200σ.α.λ.
Θέση Εμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλή Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία Aμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή 82,7×81,4
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 4
Εκκεντροφόροι 2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) 90










































Μετάδοση
Κίνηση Εμπρός
Κιβώτιο Μηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) 3.778:1/
2.063:1/
1.455:1/
1.107:1/
0.875:1/
0.725:1/
Τελική σχέση διαφορικού   3.600  











Ανάρτηση
Εμπρός Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός, υποπλαίσιο
Πίσω Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική δοκός, υποπλαίσιο














Φρένα
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Δίσκοι
ABS Ναι




















Τροχοί
Διαστάσεις 6.5×16
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Continental Sport Contact 2
Ελαστικά 205/55/16
Ρεζέρβα Βοηθητική

















Σύστημα διεύθυνσης
Τύπος Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Ηλεκτρο-υδραυλική
Στροφές τιμονιού 2,8
Διάμετρος στροφής 10,7 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος 4,238 μέτρα
Πλάτος 1,765 μέτρα
Ύψος 1,424 μέτρα
Μεταξόνιο 2,578 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) 1.534/1.507
Χώρος αποσκευών 260-684 λίτρα
Βάρος 1.424 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο 8,9




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη 10,0
Εκτός 5,7
Μέση 7,3
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 55
Αυτονομία 753 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα 218 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα 8,3 δευτερόλεπτα

auto.in.gr