Οι νέες ομάδες και οι νέες μοτοσικλέτες του 2010 στη Βαλένθια
Οι τροποποιημένες εργοστασιακές Yamaha, Ducati, Honda και Suzuki, καθώς και οι νέοι συνδυασμοί του MotoGP 2010, έκαναν το ντεμπούτο τους στην πρώτη μέρα των τριήμερων δοκιμών στην ισπανική πίστα.
Η νέα αγωνιστική χρονιά του MotoGP ξεκίνησε στη Βαλένθια αμέσως μετά τον τελευταίο φετινό αγώνα, με το ντεμπούτο των νέων αναβατών και των νέων εργοστασιακών μοτοσικλετών του 2010 – αλλά και με τον Casey Stoner της Ducati να παραμένει στην κορυφή των χρόνων.
Ο Αυστραλός ήταν 0,025 ταχύτερος από τον Jorge Lorenzo και 0,166 από τον έτερο αναβάτη της εργοστασιακής Yamaha, Valentino Rossi – ενώ από τους νέους αναβάτες τον καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Ben Spies, στο ντεμπούτο του με την Tech3 Yamaha με την οποία του χρόνου θα κάνει την πρώτη του πλήρη χρονιά στο σπορ.
Fiat Yamaha
Οι πρωταθλητές έχουν στη διάθεσή τους σε αυτό το τριήμερο δοκιμών στην ισπανική πίστα τη νέα εκδοχή της πρωτότυπης YZR-M1 του 2010, η οποία προσφέρει σημαντική βελτίωση για το φετινό πρόβλημα της ομάδας: Την πρόσφυση του πίσω τροχού.
Ο Valentino Rossi δήλωσε: Χρειάστηκε να δουλέψουμε πολύ για να επιστρέψουμε στη μοτοσικλέτα, αλλά ήταν πολύ σημαντικές δοκιμές για εμάς. Η νέα πρωτότυπη Μ1 που έχουμε εδώ δίνει ήδη καλύτερη αίσθηση σε σχέση με εκείνη που δοκιμάσαμε στο Μπρνο και αυτό είναι θετικό.
Με τη νέα μοτοσικλέτα ήμουν ταχύτερος αμέσως σε σχέση με την παλιά, οπότε δουλεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Ακόμη έχουμε τον κινητήρα προδιαγραφών 2009 και δεν θα έχουμε τον ανανεωμένο πριν τις δοκιμές του Φεβρουαρίου 2010, αλλά η μοτοσικλέτα ήδη δίνει πιο σταθερή αίσθηση και έχει περισσότερη πρόσφυση.
Ο Jorge Lorenzo συμπλήρωσε: Με ενθουσίασε η δοκιμή της νέας έκδοσης της Μ1 και είχα πολύ μεγάλο κίνητρο να ξαναρχίσω τη δουλειά. Η αίσθηση στην έξοδο της στροφής είναι πολύ καλύτερη και έχουμε ήδη περισσότερη πρόσφυση στον πίσω τροχό, οπότε είναι μεγάλη η βελτίωση.
Πρέπει να δουλέψουμε κι άλλο στην επιτάχυνση, αλλά μέχρι στιγμής μου αρέσει αυτό που έχουμε και νομίζω ότι θα εξακολουθήσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Πρέπει να περιμένουμε για να διαπιστώσουμε τη σύγκριση μεταξύ της παλιάς και της νέας μοτοσικλέτας σε μια διαφορετική πίστα του χρόνου, αλλά είμαι ενθουσιασμένος. Αισθάνομαι αρκετά κουρασμένος, διότι αυτή είναι ήδη η τέταρτη ημέρα που οδηγούμε εδώ, αλλά είμαι χαρούμενος που έχουμε άλλη μια μέρα δοκιμών.
Ducati
Μιλώντας για τις αλλαγές που δοκίμασε σε 32 γύρους για τη νέα μοτοσικλέτα του 2010, ο Casey Stoner τόνισε: Δοκιμάσαμε νέα χαρτογράφηση του κινητήρα που βελτιώνει την προοδευτικότητα της μοτοσικλέτας και προς το παρόν πάει πολύ καλά.
Από τα δεδομένα βλέπουμε ότι η απόδοση είναι πιο ομαλή και βελτιώσαμε την πρόσφυση με τις ίδιες ρυθμίσεις που είχαμε και στον αγώνα και αυτό είναι θετικό. Δεν κάναμε πολλούς γύρους σήμερα, απλά θέλαμε να βεβαιωθούμε ότι δουλεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ο Nicky Hayden, που προσπαθεί να φέρει τη desmosedici περισσότερα στα μέτρα του ενόψει της δεύτερης χρονιάς του στην Ιταλία, συμπλήρωσε: Ανυπομονούσα να αρχίσουμε τη δουλειά για το 2010. Έχουμε καθορίσει τις κατευθύνσεις της δουλειάς μας και ήδη προοδεύσαμε πολύ σήμερα.
Δεν έχουμε πολλά διαθέσιμα ελαστικά και δουλέψαμε μόνο με δύο σετ, ένα σκληρό κι ένα μαλακό, σημειώνοντας παρεμφερείς χρόνους και με τα δύο – οι οποίοι δεν ήταν μακριά από τον χρόνο που πέτυχα στις δοκιμές κατάταξης το Σάββατο.
Δοκιμάσαμε ορισμένες αναβαθμίσεις του κινητήρα σε μία από τις μοτοσικλέτες, κάποια νέα πιρούνια και καινούριες ρυθμίσεις, αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή και είναι πολύ νωρίς να πούμε ποιος είναι ο καλύτερος διότι οι χρόνοι ήταν παρεμφερείς. Γενικώς, ήταν καλή η πρώτη μέρα μας, κατέληξε ο Αμερικανός.
Repsol Honda
Η νέα Honda RC212V που δοκιμάζουν στη Βαλένθια οι Dani Pedrosa και Andrea Dovizioso έχει νέο πλαίσιο και ψαλίδι, την ανάρτηση της Ohlins (σε σχέση με τη Showa που χρησιμοποιούσε για χρόνια ο D. Pedrosa) και συνεπώς αλλαγές στη γεωμετρία, καθώς και την τελευταία εξέλιξη του V4 κινητήρα.
Ο Dani, μετά από 31 γύρους την πρώτη μέρα δοκιμών, είπε: Δοκιμάσαμε τη μοτοσικλέτα του 2010 και την ανάρτηση της Ohlins. Το κρίσιμο σημείο ήταν να συνηθίσουμε τη νέα ανάρτηση, διότι η αίσθηση που δίνει είναι πολύ διαφορετική και χρειαζόμαστε χρόνο να βρούμε τις ρυθμίσεις. Δεν κάναμε πολλούς γύρους διότι σε τέτοιου είδους δοκιμές περνάς πολλή ώρα στο γκαράζ. Η αρχική αίσθηση που αποκομίσαμε είναι θετική.
Και ο A. Dovizioso συμπλήρωσε: Σήμερα δοκιμάσαμε τη μοτοσικλέτα του 2010, με το νέο σασί και τη νέα ανάρτηση. Είναι πολύ νωρίς, φυσικά, αλλά η πρώτη αίσθηση είναι θετική και πιστεύουμε ότι δουλεύουμε στη σωστή κατεύθυνση. Τροποποιήσαμε την κατανομή βάρους για να βελτιώσουμε τη σταθερότητα στα φρένα και για να ταιριάξει περισσότερο η μοτοσικλέτα στα ελαστικά της Bridgestone.
Νέοι αναβάτες
Όσον αφορά στους νεαρούς αναβάτες που αναμένονται με εξαιρετικό ενδιαφέρον το 2010, ο πρωταθλητής των Superbikes Ben Spies συνέχισε την εντυπωσιακή του ανέλιξη στις πρώτες του δοκιμές με την Tech3 Yamaha, με κορυφαία χρόνο έξι δέκατα ταχύτερο από τον αγώνα της Κυριακής!
Μετά από 50 γύρους, ο Τεξανός είπε: Προφανώς είχα διαφορετική μοτοσικλέτα, αλλά με τις ίδιες ρυθμίσεις με τις οποίες αγωνίστηκα την Κυριακή και η αίσθηση ήταν καλή. Βελτίωσα το χρόνο μου και ήταν πολύ παραγωγική ημέρα. Αφοσιώθηκα για να κάνω κάποιες αλλαγές στον τρόπο οδήγησής μου και δούλεψαν.
Σταδιακά μείωνα τους χρόνους μου, συνεπώς είναι ενθαρρυντικό ότι γίνομαι όλο και ταχύτερος και αισθάνομαι πιο άνετα χωρίς καν να κάνω αλλαγές στις ρυθμίσεις. Αντί να προχωρήσουμε σε μεγάλες αλλαγές των ρυθμίσεων αύριο, θα κάνουμε κάποιες μικρές – περισσότερο για να δω τι αίσθηση θα μου δώσει η μοτοσικλέτα.
Το ντεμπούτο τους στο MotoGP έκαναν, παράλληλα, οι δύο τελευταίοι πρωταθλητές των 250 κ.εκ. – ο Marco Simoncelli με τη Gresini Honda και ο Hiroshi Aoyama, με τη νέα ομάδα Epp Honda. Ο Ιταλός ήταν 2,5 μακριά από την κορυφή και ο Ιάπωνας τελευταίος, με διαφορά 5,3 από τον C. Stoner.
Ο Marco Simoncelli διευκρίνισε ότι η πρώτη του μέρα στο σπορ ήταν διερευνητική: Ξεκινήσαμε με ρυθμίσεις που προϋπήρχαν για έναν αναβάτη εντελώς διαφορετικής σωματοδομής από τη δική μου και σύντομα κάναμε αλλαγές για να τις προσαρμόσουμε σε μένα. Πρέπει να δουλέψουμε έτσι και να μην υπερβάλλουμε σε αυτές τις δοκιμές.
Πρέπει να καταλάβω τη μοτοσικλέτα και να βρω την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε με τις ρυθμίσεις. Η πρώτη μου εντύπωση είναι ότι αυτές οι μοτοσικλέτες δεν είναι όσο εύκολες λέει ο κόσμος ότι είναι και, όπως με οτιδήποτε νέο, πρέπει να δουλέψεις σκληρά.
Δίπλα στον Ιταλό στη Gresini Honda επέστρεψε, μετά από δύο χρόνια για το ατυχές πέρασμα από τη Ducati και τη Hayate Kawasaki, ο Marco Melandri, σημειώνοντας τον δέκατο χρόνο με διαφορά 1,2 από την κορυφή. Ήταν ευχάριστη έκπληξη η διαπίστωση πόσο άλλαξε η Honda των 800 κ.εκ. από το 2007, είπε ο M. Melandri.
Είναι πολύ διαφορετική μοτοσικλέτα. Μου αρέσει και ξεκινήσαμε αμέσως τη δουλειά στη γεωμετρία, βρίσκοντας μια καλή βάση να δουλέψουμε. Την Τρίτη θα στρέψουμε την προσοχή μας στην ανάρτηση και σε άλλες λεπτομέρειες, αλλά προς το παρόν είμαι χαρούμενος.
Τέλος, το ντεμπούτο τους στο σπορ και στις Suzuki και Aspar Ducati έκαναν αντίστοιχα και οι έτεροι πρωταγωνιστές των 250 κ.εκ., Alvaro Bautista και Hector Barbera. Πέρασα μια μέρα εκμάθησης και την απόλαυσα, είπε ο πρώτος.
Η μοτοσικλέτα είναι πολύ ισχυρή και δεν είναι εύκολη η οδήγησή της, αλλά νομίζω ότι είναι πιο εύκολη από τη μοτοσικλέτα των 250 κ.εκ. Οι βασικές διαφορές είναι το traction control και τα ελαστικά, που αντέχουν πολύ περισσότερο, συνεπώς μέσα στη στροφή η μοτοσικλέτα είναι πιο σταθερή. Νομίζω ότι τα καταφέραμε καλύτερα από ό,τι δείχνουν οι χρόνοι μας.
Ο Hector Barbera συνέχισε: Αυτό είναι σαν όνειρο. Είναι μια εκπληκτική στιγμή στην καριέρα μου και θέλουμε να ανέβουμε στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Αισθάνομαι πολύ άνετα στην ομάδα της Aspar και η μοτοσικλέτα είναι εξαιρετική. Είναι πολύ στιβαρή, η πρόσφυση είναι απίστευτη και αισθάνεσαι ότι οι ευθείες είναι πολύ μικρότερες.
Ακόμα προσαρμόζομαι, φυσικά, αλλά αισθάνεσαι το εμπρός μέρος να ανασηκώνεται και είναι πολύ δύσκολο για μένα να ανοίξω πλήρως το γκάζι. Το σημαντικό ήταν να διασφαλίσω ότι δεν θα πέσω. Αισθάνθηκα καλά και ήμουν αρκετά γρήγορος, αλλά πρέπει να συνηθίσω τη μοτοσικλέτα βήμα προς βήμα, γιατί είναι στο ίδιο επίπεδο με τις εργοστασιακές. Είναι η πρώτη μου φορά με τετράχρονη μοτοσικλέτα και δεν ήξερα την ιδανική γραμμή, αλλά μαθαίνω γρήγορα.
MOTOGP – ΔΟΚΙΜΕΣ ΒΑΛΕΝΘΙΑ
ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ
| 1. Casey Stoner | Ducati | 1:32.660 |
| 2. Jorge Lorenzo | Fiat Yamaha | +0.025 |
| 3. Valentino Rossi | Fiat Yamaha | +0.166 |
| 4. Dani Pedrosa | Repsol Honda | +0.428 |
| 5. Nicky Hayden | Ducati | +0.698 |
| 6. Ben Spies | Tech3Yamaha | +0.836 |
| 7. Andrea Dovizioso | Repsol Honda | +1.015 |
| 8. Mika Kallio | Pramac Ducati | +1.066 |
| 9. Randy de Puniet | LCR Honda | +1.115 |
| 10. Marco Melandri | GresiniHonda | +1.179 |
| 11. Aleix Espargaro | Pramac Ducati | +1.218 |
| 12. Colin Edwards | Tech3Yamaha | +1.269 |
| 13. Loris Capirossi | Suzuki | +1.484 |
| 14. Marco Simoncelli | GresiniHonda | +2.569 |
| 15. Alvaro Bautista | Suzuki | +3.112 |
| 16. Hector Barbera | AsparDucati | +3.544 |
| 17. Hiroshui Aoyama | EppHonda | +5.304 |
auto.in.gr
- Αλγερία: 14 νεκροί, 34 τραυματίες σε τροχαίο στο οποίο ενεπλάκη λεωφορείο
- Νομικό μέτωπο από Costco, Revlon και Kawasaki κατά των δασμών Τραμπ
- Μάλι: Νέα επίθεση τζιχαντιστών εναντίον οχηματοπομπής που μετέφερε καύσιμα [Βίντεο]
- Συνομιλία Ερντογάν με Μαδούρο για την έκρυθμη κατάσταση ανάμεσα στην Βενεζουέλα και τις ΗΠΑ
- Ο CEO της Magnum συμμαχεί με τον Κένεντι για μια «πιο υγιή Αμερική»
- Τουλάχιστον 23 νεκροί εξαιτίας πυρκαγιάς σε νυχτερινό κέντρο στην Ινδία στο κρατίδιο της Γκόα [βίντεο]
