Δύο μέρες πριν ξεκινήσουν οι πρώτες φετινές δοκιμές του MotoGP στη Σεπάνγκ της Μαλαισίας, η Yamaha παρουσίασε μέσω διαδικτύου τη νέα M1 και ο Valentino Rossi, ο οποίος την έχει ήδη δοκιμάσει -στο τέλος της περσινής σεζόν στη Βαλένθια -λέει ότι είναι αρκετά ανώτερη της Μ1 που τον έκανε παγκόσμιο πρωταθλητή το 2008.

Η φιλοσοφία της ιαπωνικής ομάδας στην κατασκευή της Μ1 του 2009 έχει μια θεμελιώδη διαφορά από τη φιλοσοφία κατασκευής της Ducati GP9. Η μηχανικοί της Yamaha επέλεξαν να διατηρήσουν το μεταλλικό πλαίσιο και δεν υιοθέτησαν την χρήση ανθρακονημάτων που εισάγουν φέτος στο σπορ οι Ιταλοί αντίπαλοί τους.

Θα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον η διαπίστωση, κατά τη διάρκεια της προσεχούς σεζόν (που ξεκινά στις 12 Απριλίου στο Κατάρ), ποιά από τις δύο φιλοσοφίες θα επικρατήσει. Η Yamaha είπε ότι επέλεξε να διατηρήσει το μεταλλικό σασί διότι τα ανθρακονήματα θα έκαναν τη μοτοσικλέτα δυσκολότερη στη ρύθμιση.

Η νέα Yamaha M1, σε σχέση με την περσινή μοτοσικλέτα, έχει μικρότερο μεταξόνιο, τροποποιήσεις στο σύστημα διεύθυνσης και στην ανάρτηση, ενώ το δοχείο καυσίμου είναι τοποθετημένο σε διαφορετική θέση. Βασικός στόχος αυτών των επιλογών είναι η βελτίωση της πρόσφυσης κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών.

Είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τη νέα μοτοσικλέτα για λίγο στη Βαλένθια και ήμουν πολύ γρήγορος είπε ο Valentino Rossi και συνέχισε: Η μοτοσικλέτα δείχνει καλύτερη και ήμουν ταχύτερος σε σχέση με την περσινή.

Είμαι πολύ αισιόδοξος, αλλά είμαστε ακόμα στο ξεκίνημα της εργασίας μας και τώρα πρέπει να εκμεταλλευτούμε αυτούς τους μήνες πριν ξεκινήσει η σεζόν τον Απρίλιο για να βελτιώσουμε τη M1 του 2009 ακόμα περισσότερο.

Το 2008 ήταν δύσκολο, διότι ήταν μια χρονιά στην οποία χρειάστηκε να δώσω ό,τι είχα για να κερδίσω. Το 2009 θα είναι ακόμα πιο δύσκολο διότι οι αντίπαλοί μου, που είχαν προβλήματα το 2008, επιθυμούν να εκδικηθούν και θα προσπαθήσουν να με κερδίσουν, συνέχισε ο Ιταλός.

Ο έτερος αναβάτης της ομάδας, Jorge Lorenzo, εκτιμά ότι δεν θα είναι φέτος ένας από τους αντιπάλους του γιατρού για τον τίτλο. Ο Ισπανός πέτυχε μία νίκη κιαι τέσσερις pole position στην πρώτη του χρονιά στην κατηγορία πέρσι, ωστόσο είχε πέντε σοβαρές πτώσεις που τον άφησαν τραυματία στο δεύτερο μισό του 2008.

Θα είναι πολύ δύσκολο [να διεκδικήσω τον τίτλο], κυρίως διότι δεν έχω την εμπειρία για αυτό είπε ο J. Lorenzo. Πιστεύω ότι τώρα υπάρχουν αναβάτες με περισσότερη εμπειρία. Και πάνω από όλους υπάρχει ένας σπουδαίος πρωταθλητής, ο Valentino Rossi, που έχω στο γκαράζ δίπλα μου και θεωρητικά είναι το φαβορί.

Αλλωστε, ο Jorge Lorenzo εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα από τους περσινούς τραυματισμούς του, που ξεκίνησαν με τις κακώσεις στους αστραγάλους του έπειτα από την σφοδρότατη πτώση που είχε στις ελεύθερες δοκιμές του Κινέζικου Grand Prix.

Δεν είμαι 100% καλά, ακόμα οι αστράγαλοί μου είναι κάπως δυσκίνητοι, ειδικά ο αριστερός, αλλά σιγά, σιγά το πρόβλημα περνάει είπε ο Ισπανός. Πέρασαν πολλοί μήνες από τα ατυχήματα και τώρα τα προβλήματα που είχα με τους καρπούς και τους αστραγάλους μου βελτιώνονται, χάρη στους γιατρούς που είχα την τύχη να έχω δίπλα μου. Εκτιμώ ότι η φυσική μου κατάσταση δεν είναι 100% εντάξει, αλλά θα είναι περίπου στο 95-97% στο ξεκίνημα της σεζόν.

ΟJ. Lorenzoσυνέχισε: Υπάρχουν τριες αναβάτες που είναι μεγαλύτερα φαβορί από μένα, συνεπώς το σημαντικότερο είναι να πλησιάζω περισσότερο στο στόχο μου κάθε χρόνο, να γίνομαι όλο και ταχύτερος και να μαθαίνω περισσότερα. Αλλά δεν πιστεύω ότι είμαι φαβορί για το πρωτάθλημα.

Εκτιμώ ότι υπάρχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις για τα αποτελέσματα του [Dani] Pedrosa [Repsol Honda], του [Casey] Stoner [Ducati] και του Valentino. Είναι αλήθεια ότι ξεκίνησα πολύ καλά πέρσι, κερδίζοντας τον τρίτο μου αγώνα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε χρονιά θα ξεκινά για μένα με αυτό τον τρόπο.

Τα πράγματα αλλάζουν και κάθε σεζόν είναι διαφορετική. Για παράδειγμα, φέτος έχουμε νέους κανονισμούς και τα πράγματα θα αλλάξουν. Δουλεύω πολύ σκληρά για να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής μια μέρα, που είναι και ο στόχος μου. Δεν ξέρω αν θα τον πετύχω του χρόνου, σε δύο χρόνια ή σε πέντε χρόνια, αλλά αυτός είναι ο στόχος.

Πάντως, ο V. Rossi έχει διαφορετική άποψη για τον Ισπανό ομόλογό του στη Yamaha: Πιστεύω ότι ο Lorenzo θα είναι ένας από τους ισχυρότερους αντιπάλους μου, επειδή έχει ήδη εμπειρία ενός έτους και διότι όλοι θα χρησιμοποιούμε φέτος τα ίδια ελαστικά, οπότε θα ξεκινήσουμε επί ίσοις όροις. Θα είναι δύσκολος αντίπαλος.

Για το θέμα των ελαστικών, που ανέφερε ο γιατρός, ο J. Lorenzo είπε: Μου αρέσουν πολύ, ειδικά το εμπρός ελαστικό της Bridgestone. Είναι ένα εργοστάσιο με δίψα για νίκη, το οποίο έριξε από το θρόνο έναν γίγαντα, όπως ήταν η Michelin. Βεβαίως, δεν ξέρω τι θα γινόταν αν τα πράγματα στο πρωτάθλημα παρέμεναν τα ίδια.

Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η Bridgestone είναι μια συναρπαστική εταιρεία και τώρα έχουν τον έλεγχο του πρωταθλήματος. Τα ελαστικά είναι πολύ καλά, ειδικά στα φρένα – καθώς μπορείς να φρενάρεις πολύ, πολύ αργά.

Ωστόσο, παρότι ο V. Rossi και ο J. Lorenzo θα έχουν πλέον κοινά ελαστικά, ο τοίχος μεταξύ των γκαράζ των δύο αναβατών θα παραμείνει και φέτος. Στην ομάδα μας υπάρχουν δύο πολύ δυνατοί αναβάτες και στόχος του καθενός είναι να κερδίσει το πρωτάθλημα. Είδαμε ότι αυτή η διαρρύθμιση [στο γκαράζ της ομάδας] απέδωσε πολύ καλά το 2008 και θα συνεχιστεί και φέτος, κατέληξε ο Ιταλός.

auto.in.gr