2

Την αντίθεσή του στην έκτακτη φορολογία για το αυτοκίνητο που εξήγγειλε το Υπουργείο Οικονομικών εξέφρασε ο Σ.Ε.Α.Α τονίζοντας ότι η επιβολή επιπλέον φορολογίας σε συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων θα έχει αντίθετα αποτελέσματα από τα προσδοκώμενα. καθώς …θα οδηγήσει σε αναλογικά μεγαλύτερη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων και κατ΄επέκταση, τελικά, σε απώλεια δημοσιονομικών εσόδων.



Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε την Πέμπτη, 4 Μαρτίου από ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων αναγνωρίζει ότι: Η ανάγκη λήψης έκτακτων φορολογικών μέτρων για την ενίσχυση της εθνικής οικονομίας είναι αναμφισβήτητη και όλοι οι φορείς πρέπει να συνταχθούν στηνκατεύθυνση αυτή με το πιο αποτελεσματικό τρόπο.




Ωστόσο, όπως επισημαίνεται από τον Σ.Ε.Α.Α: Η χθεσινή επιβολή φορολογίας στα μεσαία και μεγαλύτερα αυτοκίνητα δυστυχώς έρχεται σε αντίθεση με την επιδίωξη για αύξηση των φορολογικών εσόδων, αφού είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε αναλογικά μεγαλύτερη μείωση των πωλήσεων και άρα τελικά σε απώλεια δημοσιονομικών εσόδων.



Υπενθυμίζεται ότι η φορολογία στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου έχει δεχθεί συνεχείς αυξήσεις τους τελευταίους μήνες, ενώ πλέον το αυτοκίνητο καλείται να συνεισφέρει σχεδόν 9 % των τακτικών εσόδων του προϋπολογισμού, ίσως το υψηλότερο ποσοστό στην ΕΕ.



Έναντι όλων αυτών και επίσης προς αποφυγή περαιτέρω συρρίκνωσης μιας αγοράςπου απασχολεί πανελλαδικά περισσότερους από 30.000 εργαζομένους προτείνεται η επείγουσα επαναξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του μέτρου και σε κάθεπερίπτωση η πολύ προσεκτική επιλογή των ορίων /κλιμακίων επιβολής του φόρουπολυτελείας.



Σημειώνεται για παράδειγμα, ότι ο πήχης των 17.000 ευρώ χονδρικής αξίας για την επιβολή του φόρου σε καμιά περίπτωση δεν διαχωρίζει τα πολυτελή αυτοκίνητα,αφού υφίστανται πολλές περιπτώσεις τέτοιων αυτοκινήτων, λιανικής αξίας περίπου 30.000 ευρώ, που καλύπτουν συνήθεις ιδιωτικές ανάγκες (πχ. αυξημένοι χώροι για τημετακίνηση οικογενειών, αυτοκίνητα ικανά για υπεραστική μετακίνηση κα.).



Δεν πρέπει επίσης να υποτιμάται το γεγονός ότι η επιβολή φορολογίας 30% στα αυτοκίνητα μεγάλης αξίας δεν είναι η πρώτη που εφαρμόζεται σε αυτή την κατηγορία οχημάτων, αλλά έρχεται να προστεθεί στη φορολογία 50% του Τέλους Ταξινόμησης και στη φορολογία 21% ΦΠΑ, άρα οδηγεί σε συνολική φορολογία 101% επί της εισαγωγικής αξίας.




Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων καταλήγει ότι : …πρέπει επειγόντως να τεθούν μεταβατικές διατάξεις για την μη εφαρμογή του φόρου πολυτελείας στα αδιάθετα αποθέματα και στα αυτοκίνητα που τελούν υπό παραγγελία από πελάτες, ενώ άμεση διόρθωση χρειάζεται η εκ παραδρομής υπαγωγή στο νέο φόρο των αγροτικών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων των πολυτέκνων.



auto.in.gr