29

Στις 22 Φεβρουαρίου 2002 θα παρουσιαστεί τελικά η νέα κονσόλα της Microsoft, Xbox, στην Ιαπωνία, μιας και η εταιρεία ανέτρεψε την απόφασή της να τη λανσάρει στην ασιατική χώρα εντός του τρέχοντος φθινοπώρου. Αιτία η αλλαγή στρατηγικής, που προέκυψε από τη θέληση της Microsoft να κυριαρχήσει πρώτα στην αμερικανική αγορά, όπου θα φτάσει στις 8 Νοεμβρίου 2001.

Εκεί θα τιμολογηθεί με 299 δολάρια και θα ξεκινήσει την καριέρα της στα ράφια με υψηλές προσδοκίες: η Microsoft αναμένει μεγάλες πωλήσεις απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό (Sony Playstation 2, Nintendo GameCube) προτού κληθεί να αγωνιστεί στην… έδρα των «αντιπάλων», στην Ιαπωνία.


Όμως αυτό σημαίνει πως θα χάσει την -κρίσιμη για τις πωλήσεις- περίοδο των Χριστουγέννων -αλλά αυτό δε φαίνεται να πτοεί την εταιρεία, που φιλοδοξεί να μεταφέρει επί ασιατικού εδάφους το κύμα της ζήτησης (που φιλοδοξεί πως θα έχει σχηματιστεί) από τις ΗΠΑ. Παραδέχεται άλλωστε πως το Xbox δεν απευθύνεται στο κοινό των παραδοσιακών κονσολών (που, σημειώνει η Microsoft, «περιμένει να δει το δώρο του κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο») αλλά στους gamers.


Και διέψευσε πως η νέα παιχνιδομηχανή αντιμετωπίζει προβλήματα, όπως η… σπέκουλα υπαγόρευε -«είμαστε έτοιμοι να πλημμυρίσουμε με 600 έως 800 χιλιάδες μηχανές την αμερικανική αγορά το Νοέβριο» ισχυρίστηκε τη Δευτέρα η εταιρεία, απορρίπτοντας τις φήμες που μιλούσαν για ένα σχεδιαστικό λάθος στη μητρική που έχει σχεδιάσει η Intel.


Οι τιμές πώλησής της στην Ιαπωνία θα ανακοινωθούν άμα τη αφίξει της στην ασιατική χώρα· μαζί της θα δίνεται ένα χειριστήριο μικρότερων διαστάσεων από το «γνωστό» που θα αγοράζουν οι Αμερικανοί και, ταυτόχρονα, θα παρουσιαστούν μερικά νέα παιχνίδια από Ιάπωνες κατασκευαστές (Namco, Capcom, Sega): το Soul Calibur (μάχης), το Onimusha (δράσης με σαμουράι) και το Ridge Racer (αγώνων αυτοκινήτου).

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press