Οι μουσικοί κινδυνεύουν από τη μεγάλη ένταση κοντινών ήχων στις συναυλίες
Οι μουσικοί που συμμετέχουν σε συμφωνικές ορχήστρες θα πρέπει ίσως να αρχίσουν να φορούν ωτασπίδες, καθώς κινδυνεύει η ακοή τους να υποστεί σημαντικές βλάβες από τα «κρεσέντο» της μουσικής, που περιέχονται σε πάμπολλα συμφωνικά έργα. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει βρετανική έρευνα που δημοσιεύτηκε χθες, Τετάρτη.
39
Οι μουσικοί που συμμετέχουν σε συμφωνικές ορχήστρες θα πρέπει ίσως να αρχίσουν να φορούν ωτασπίδες, καθώς κινδυνεύει η ακοή τους να υποστεί σημαντικές βλάβες από τα «κρεσέντο» της μουσικής, που περιέχονται σε πάμπολλα συμφωνικά έργα. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει βρετανική έρευνα που δημοσιεύτηκε χθες, Τετάρτη.
«Το πρόβλημα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αγνοηθεί. Η εκπομπή μεγάλης
έντασης ήχων σε πολύ μικρή απόσταση από το αυτί των μουσικών είναι, πραγματικά,
κεφαλαιώδους σημασίας» τόνισε η Λίμπι Μακναμάρα, εκπρόσωπος της Ένωσης Βρετανικών Ορχηστρών που παρήγγειλε την μελέτη με τίτλο «Το αυτί που δέχεται
ήχους» και θέμα τις επιπτώσεις των έντονων ήχων στους επαγγελματίες, που τους
παράγουν.
Αλλωστε, κι οι αστέρες της ροκ έχουν παρουσιάσει προβλήματα ακοής, που
έχουν αποδοθεί στα μεγάφωνα των σταδίων στα οποία εμφανίζονται για συναυλίες και τα οποία εκπέμπουν μουσική με πολύ μεγάλη ένταση.
Μέχρι τώρα λοιπόν εκτιμάτο ότι η κλασσική μουσική ήταν κάτι διαφορετικό.
Όμως, στο επίπεδο των επιπτώσεων των έντονων ήχων για την ακοή των μουσικών
αποδεικνύεται τελικά ότι είναι ακριβώς το ίδιο.
Από τη μελέτη αυτή καταδείχθηκε ότι η πολύ δυνατή μουσική εκτός του ότι σε
ποσοστό 86% επηρεάζει γενικώς τον μουσικό να παίξει ο ίδιος μουσική σωστά, σε
ειδικές περιπτώσεις όπως στους κανονιοβολισμούς της «Εισαγωγής 1812» του
Τσαϊκόφσκι προκαλεί πόνο στα αυτιά των μουσικών, που εκτελούν το συγκεκριμένο
έργο!
Ανάλογη είναι η εμπειρία για τον μουσικό, που συμμετέχει στην εκτέλεση του έργου
«Η νηστεία του Μπελσάζαρ» και βρίσκεται κάτω από τις τρομπέτες: Στο συγκεκριμένο έργο οι τρομπέτες ανεβάζουν ήχο πέραν των 100
ντεσιμπέλ.
Έτσι, ύστερα από κάποια χρόνια καριέρας, σε ένα ποσοστό 40% επαγγελματιών μουσικών μένει μία βοή στ αφτιά, ιδίως στους μουσικούς των τυμπάνων.
«Πολλές φορές στη διάρκεια μιας συναυλίας ή μιας πρόβας τζενεράλε ένας
μουσικός εύχεται να είχε ωτασπίδες», σχολιάζει η Μακναμάρα.
Μάλιστα επισήμανε ότι ακόμα κι η ωτασπίδα δεν εμποδίζει τους ήχους
υψηλής συχνότητας, που είναι τόσο οικείοι στο «μουσικό αυτί»…
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ
- Απάντησε στον Φλορεντίνο Πέρεθ ο Λαπόρτα: «Ξερνάνε ψέματα, θέλουν να μας καταστρέψουν αλλά δεν θα το επιτρέψουμε»
- Πρώτη δήλωση του ISIS μετά την επίθεση στη Συρία: «Ήταν ισχυρό πλήγμα για τις ΗΠΑ και τις συριακές δυνάμεις»
- Ο Μαρέσκα έσπευσε να «σβήσει τη φωτιά» για Γκουαρδιόλα και Μάντσεστερ Σίτι: «Στην Τσέλσι και του χρόνου»
- ΕΥΔΑΠ: 17 ερωτήσεις και απαντήσεις για τις αλλαγές στα τιμολόγια του νερού
- Πόλεμος στη Φτώχεια: Η αμερικανική πόλη που δεν σώθηκε με τα δισ. της Ουάσιγκτον
- «Σαν Ε.Τ. χαμηλού προϋπολογισμού» – Οι υποτιμημένες ταινίες των Χριστουγέννων




