Στη γραμμή παραγωγής βρίσκονται από σήμερα, Τετάρτη, οι δύο βασικότεροι επεξεργαστές γραφικών και ήχου της πρώτης κονσόλας παιχνιδιών της Microsoft, αποτέλεσμα της συνεργασίας της εταιρείας με την nVidia.<P
Στη γραμμή παραγωγής βρίσκονται από σήμερα, Τετάρτη, οι δύο βασικότεροι επεξεργαστές γραφικών και ήχου της πρώτης κονσόλας παιχνιδιών της Microsoft, αποτέλεσμα της συνεργασίας της εταιρείας με την nVidia.
H nVidia ανακοίνωσε στο δικτυακό της τόπο ότι άρχισε η παραγωγή της μονάδας επεξεργασίας γραφικών του Xbox, XGPU (Xbox Graphics Processing Unit) και του επεξεργαστή επικοινωνιών και ήχου της κονσόλας, MCPX (Xbox Media Communications Processor) με τη διαδικασία 0,15 μικρών, επτά επιπέδων, της ταϊβανέζικηςTSMC. Η έναρξη της παραγωγής τους σημαίνει, σύμφωνα με τον Ρόμπι Μπαχ, επικεφαλής του τμήματος της Microsoft για το Xbox, ότι η κονσόλα θα είναι έτοιμη το φθινόπωρο.
Ο πρώτος επεξεργαστής, ο XGPU, είναι τρισδιάστατων γραφικών που μπορεί να προγραμματιστεί εξ ολοκλήρου. Περιέχει 60 εκατομμύρια τρανζίστορ, τα οποία είναι αφοσιωμένα στη δημιουργία εντυπωσιακών -όπως επισημαίνεται- εικόνων.
Το τσιπ θα τρέχει στα 250MHz και θα μπορεί να απεικονίσει γύρω στα 125 εκατομμύρια πολύγωνα το δευτερόλεπτο. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό νούμερο, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το τσιπ γραφικών του Playstation 2 δεν ξεπερνά τα 66 εκατομμύρια πολύγωνα το δευτερόλεπτο και το γνωστό τσιπ γραφικών της nVidia για PC GeForce2 τα 25 εκατομμύρια.
Ο δεύτερος επεξεργαστής, ο MCPX, βασίζεται σε δύο ισχυρούς επεξεργαστές ψηφιακού σήματος (DSP) με δυνατότητα εκτέλεσης τεσσάρων εκατομμυρίων εντολών ανά δευτερόλεπτο για την επεξεργασία του ήχου και της επικοινωνίας με περιφερειακά, συσκευές δικτύου και Διαδίκτυο. Ο MCPX θα είναι υπεύθυνος για τον ήχο 3D (με 64 κανάλια). Ο ήχος αυτός θα είναι ανάλογος με αυτόν που προσφέρουν διάφορες κάρτες ήχου, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ότι οι ήχοι περιβάλλουν τον παίκτη.
Το Xbox θα κυκλοφορήσει με ενσωματωμένη κάρτα δικτύου, καθιστώντας εύκολη τη σύνδεσή του με καλωδιακά μόντεμ ή σε δίκτυα ευρείας ζώνης DSL και κατ επέκταση στο Internet. Επίσης, θα είναι δυνατή η σύνδεση δύο ή περισσότερων Xbox, δημιουργώντας ένα μικρό οικιακό δίκτυο.
Το Xbox θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη όμως δεν αναμένεται νωρίτερα από το 2002.