73

Αγανακτισμένοι είναι οι χρήστες του Διαδικτύου από τα μικρά παράθυρα με διαφημίσεις που κάνουν «απρόσκλητα» την εμφάνισή τους (pop-up ads) ιδιαίτερα σε δικτυακούς τόπους μεγάλης επισκεψιμότητας, όπως της AOL, της Νetscape, του CNN κ.ά. Μάλιστα, πολλοί καταφεύγουν σε ειδικά προγράμματα, όπως το Pop-up Stopper και το Banner Catcher, τα οποία μπλοκάρουν την εμφάνιση των διαφημίσεων ή δίνουν στο χρήστη τη δυνατότητα να επιλέξει ποιες από αυτές θέλει να δει.

Σύμφωνα με το δικτυακό τόπο CNet, η εμφάνιση διαφημιστικών παραθύρων, τα οποία συνήθως καταλαμβάνουν το 1/4 της ιστοσελίδας, είτε δελεάζουν το χρήστη βάζοντάς τον στον πειρασμό να ανταποκριθεί στη διαφήμιση ή τον κουράζουν αναγκάζοντάς τον να κλείνει κάθε λίγο το παράθυρο.


Η Κάθλιν Αντερσον, πρόεδρος επιτροπής του Κονέκτικατ που μεριμνά για την εύκολη πρόσβαση χρηστών με αναπηρίες σε δικτυακούς τόπους, θέτει και μια άλλη διάσταση του προβλήματος.


Ισχυρίζεται ότι η απότομη εμφάνιση των διαφημιστικών παραθύρων στις ιστοσελίδες συχνά συγχύζει τους τυφλούς που χρησιμοποιούν πρόγραμμα ανάγνωσης οθόνης, με τη βοήθεια του οποίου «ακούν» τα περιεχόμενα της ιστοσελίδας. Όταν ξεπετάγονται δύο και τρεις διαφημίσεις την ίδια στιγμή, εξηγεί η Αντερσον, το πρόγραμμα ανάγνωσης οθόνης προσπαθεί να διαβάσει το περιεχόμενο τριών παραθύρων ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση στο χρήστη.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ