Βραχεία κεφαλή της IBM στην παγκόσμια αγορά φορητών υπολογιστών
Οι πωλήσεις φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών αυξήθηκαν κατά 21% παγκοσμίως κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του 2000, ξεπερνώντας κατά πολύ την αντίστοιχη παραγωγή υπολογιστών γραφείου, που με δυσκολία αυξήθηκε κατά 1,6%. H ΙΒΜ κατέλαβε την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά φορητών υπολογιστών, εξασφαλίζοντας ποσοστό 13,5%. Σε απόσταση αναπνοής ακολουθούν η Dell (13%) και η Τoshiba (12,5%), σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η Dataquest.
Οι πωλήσεις φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών αυξήθηκαν κατά 21% παγκοσμίως κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του 2000, ξεπερνώντας κατά πολύ την αντίστοιχη παραγωγή υπολογιστών γραφείου, που με δυσκολία αυξήθηκε κατά 1,6%. H ΙΒΜ κατέλαβε την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά φορητών υπολογιστών, εξασφαλίζοντας ποσοστό 13,5%. Σε απόσταση αναπνοής ακολουθούν η Dell (13%) και η Τoshiba (12,5%), σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγε η Dataquest.
Σύμφωνα με το δικτυακό τόπο CNet, ο ανταγωνισμός στην αγορά φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών κατά το τελευταίο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς εξελίχθηκε σε «ντέρμπι», αφού οι ανταγωνιστές πάλευαν στην κυριολεξία στήθος με στήθος και το ποσοστό που χωρίζει τη μία εταιρεία από την άλλη είναι μικρότερο από 1%.
Έκπληξη αποτέλεσε η κατάταξη της Compaq στην τέταρτη θέση, καθώς η εταιρεία ήταν για καιρό στην πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς φορητών υπολογιστών. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι αυτό το «παραπάτημα» της Compaq οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στην αλλαγή πολιτικής τιμολόγησης από τη Sony.
Η Sony έριξε σημαντικά τις τιμές των φορητών της κάνοντάς τους έτσι προσιτούς στους μέσους καταναλωτές, κίνηση που της εξασφάλισε την πέμπτη θέση με ποσοστό 6,5% και της επέτρεψε να πλησιάσει απειλητικά την Compaq και να περιορίσει τη NEC στην έκτη θέση.
Σύμφωνα με αναλυτές της εταιρείας Dataquest, η ανανέωση των ThinkPad της IBM ήταν καλή επιχειρηματική κίνηση από μέρους της εταιρείας και της έδωσε μεγάλη ώθηση στην αγορά. Η Toshiba από την άλλη έχασε τη δεύτερη θέση λόγω σκληρού ανταγωνισμού από την Dell, αλλά οι ειδικοί εκτιμούν ότι η εταιρεία διαθέτει τις ικανότητες, τους ανθρώπους και τα σχέδια για να κερδίσει ξανά το χαμένο έδαφος.