
Τα γυμνά σκίτσα ενός ζευγαριού που ερωτοτροπεί απενοχοποιούν το σεξ
Ένα εγχειρίδιο με αισθησιακά σχέδια ενός ζευγαριού σε ένα ευφάνταστο φάσμα σεξουαλικών στάσεων κατάφερε να αλλάξει τις αντιλήψεις των ανθρώπων γύρω από τον σεξ.
Η πολυσυντροφικότητα, το σεξ με δύο ή και περισσότερα άτομα, τα kink, μπορεί να μην είναι ευρέως διαδεδομένα, αλλά ο τρόπος με τον οποίο τα προσεγγίζουμε αντανακλά σε μεγάλο βαθμό τον αντίκτυπο που είχε ένα εγχειρίδιο για το σεξ της δεκαετίας του ’70.
Το 1972, ο Άλεξ Κόμφορτ, ένας Βρετανός επιστήμονας, κυκλοφόρησε το «The Joy of Sex», το πρώτο δημοφιλές βιβλίο στην αγγλική γλώσσα που εξηγούσε και εξυμνούσε την τέχνη του να ερωτοτροπείς.
Επρόκειτο για έναν πρωτοποριακό οδηγό με αισθησιακά σχέδια ενός ζευγαριού σε ένα ευφάνταστο φάσμα σεξουαλικών στάσεων, ο οποίος εν μία νυκτί έγινε ένα διεθνές μπεστ σέλερ και συνέβαλε στο να καταρριφθεί η κυρίαρχη αντίληψη της εποχής που πρόσταζε το σεξ να οδηγεί σε οικογένεια: έπειτα από την κυκλοφορία του «The Joy of Sex» οι άνθρωποι γνώριζαν και επίσημα ότι δεν κάνουμε σεξ για αναπαραγωγή, αλλά για ευχαρίστηση.

Μια νέα ταινία
Όπως διαβάζουμε στον Guardian, η εκπληκτική ιστορία του πώς ενορχηστρώθηκε το βιβλίο είναι το θέμα μιας κωμωδίας που πρόκειται να αρχίσει να γυρίζεται αργότερα φέτος από τη Σάρον Μαγκουάιρ, σκηνοθέτιδα της πρώτης και της τρίτης ταινίας «Bridget Jones», δύο από τις πιο επιτυχημένες κωμωδίες στη βρετανική ιστορία.
«Κατά κάποιον τρόπο, είναι μια ταινία για το τι διαμόρφωσε τη γενιά της Bridget Jones, επειδή οι γονείς της θα είχαν πιθανότατα διαβάσει το ‘The Joy of Sex’ », λέει η Μαγκουάιρ μιλώντας στο Μέσο.

Παράλληλα, η Μαγκουάιρ γυρίζει ένα ντοκιμαντέρ για το βιβλίο και θέλει να έρθει σε επαφή με τους πρώτους αναγνώστες που τώρα θα είναι περίπου 80 χρονών. «Είναι σημαντικό να ακούσουμε μαρτυρίες από πρώτο χέρι και να ζωντανέψουμε τον τεράστιο και θετικό αντίκτυπο του βιβλίου», δήλωσε στον δημοσιογράφο Andrew Anthony.
«Προσέλαβαν κάποια μοντέλα πορνό, αλλά αυτό δεν λειτούργησε»
Η ταινία, που ονομάζεται επίσης «The Joy of Sex», θα επικεντρωθεί στο ερωτικό τρίγωνο μεταξύ του Κόμφορτ, της συζύγου του, Ρουθ, και της καλύτερης φίλης της από το πανεπιστήμιο, Τζέιν Χέντερσον, μιας βιβλιοθηκάριου που έγινε ερωμένη του Κόμφορτ και συνεργάτιδα του στην καταγραφή της «χορογραφίας» των σεξουαλικών τους περιπετειών.

Το μεσήλικο ζευγάρι έβγαζε πολαρόιντ από τα κατορθώματά του στην κρεβατοκάμαρα (ή σε όποιον άλλο χώρο επιθυμούσε), τις οποίες ο Κόμφορτ, πιστεύοντας ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε ένα βιβλίο, έδειχνε με υπερηφάνεια στους εκδότες του, προκαλώντας τους μεγάλη δυσφορία. Αντ’ αυτού, ανατέθηκε σε δύο εικονογράφους να απεικονίσουν τις γραφικές σκηνές που περιέγραφε ο συγγραφέας, αλλά δυσκολεύτηκαν να βρουν τα κατάλληλα μοντέλα για να ζωγραφίσουν.
«Προσέλαβαν κάποια μοντέλα πορνό, αλλά αυτό δεν λειτούργησε», λέει η Μαγκουάιρ. Αυτό δεν κρίθηκε κατάλληλο για το κοινό που στόχευαν, το οποίο ήταν τα ερωτευμένα ζευγάρια.
Τελικά, ένας εικονογράφος, ο Τσαρλς Ρέιμοντ προσφέρθηκε εθελοντικά με τη σύζυγό του να αναπαραστήσει τη σεξουαλική ζωή των Κόμφορτ και Χέντερσον, ενώ ο άλλος εικονογράφος τους ζωγράφιζε.
«Προσπαθούσαν να κάνουν διακόσιες διαφορετικές στάσεις και αυτό συνέβαινε κατά τη διάρκεια των διακοπών ρεύματος», αστειεύεται η Μαγκουάιρ. «Παρόλο που ακούγεται σαν σεξουαλικό ξεφάντωμα, ήταν όλα αγαθά, γιατί πραγματικά δεν υπήρχε τίποτα παρόμοιο. Δεν υπήρχαν εγχειρίδια, ούτε καν ιατρικά, ούτε εικονογραφήσεις, ούτε φωτογραφίες».
Εντάξει η απιστία, αλλά και δημόσιος εξευτελισμός;
Ο Ρέιμοντ ήταν τριχωτός, γεγονός που αρχικά ξένισε στους αμερικανούς εκδότες -το Playboy πίστευε ότι οι εικόνες παρουσίαζαν έναν άνθρωπο των σπηλαίων- αλλά χωρίς αμφιβολία βοήθησε στην καθιέρωση της τριχοφυΐας ως σύμβολο ανδρισμού στη δεκαετία του 1970.
Για αρκετά χρόνια, ενώ ο Κόμφορτ εφάρμοζε όλο το κάμα σούτρα με την Χέντερσον, μοίραζε το χρόνο του μεταξύ δύο γυναικών: Δευτέρες, Τετάρτες και Παρασκευές με την ερωμένη του και τις υπόλοιπες μέρες της εβδομάδας με τη σύζυγό του. «Ήταν αυτό το θυελλώδες τρίγωνο που οδήγησε στη δημιουργία του ‘The Joy of Sex’», λέει η Μαγκουάιρ στον Guardian. «Οι συγκρουόμενες ψυχολογίες των τριών χαρακτήρων δημιουργούν αυτό το συναρπαστικό αίνιγμα για τον έρωτα, το σεξ και τις σχέσεις, το οποίο είναι τυλιγμένο σε μια κωμωδία».

Ο Κόμφορτ σίγουρα πλούτισε από τις πωλήσεις, αν και όχι τόσο πολύ όσο οι εκδότες του. Αλλά αυτό οδήγησε στο τέλος του γάμου του. Η σύζυγός του είχε ανεχτεί να τον μοιράζεται με μια άλλη γυναίκα, αλλά δεν μπορούσε να αντέξει τον δημόσιο εξευτελισμό αυτού που θεωρούσε ως το σεξουαλικό ημερολόγιο του ίδιου και της Χέντερσον.
*Με πληροφορίες από: Guardian | Φωτογραφίες: biblio.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις