Anime, τρόμος, και ένα ατίθασο Ρομπότ για Oscar στις νέες ταινίες της εβδομάδας
Με το αριστουργηματικό animation «Το Ατίθασο Ρομπότ» και μια εμβληματική επανέκδοση, η εβδομάδα στους κινηματογράφους γεμίζει ανθρωπιά.
- «Πνίγηκαν» από Τούρκους ταξιδιώτες τα ελληνικά νησιά - Τι δηλώνουν παράγοντες της αγοράς
- Κι όμως, η καρδιά του χρυσού χτυπάει σε ένα πρώην ψαροχώρι!
- Αεροπλάνο έκανε 9 ώρες πτήση από Λονδίνο σε... Λονδίνο – Τι προκάλεσε το απίστευτο ταξίδι
- Η Μπιγιονσέ ποζάρει πάνω σε μοτοσικλέτα σαν άλλη Μπέτι Ντέιβις
Μία ταινία κινουμένων σχεδίων από την Dreamworks, «Το Ατίθασο Ρομπότ» (The Wild Robot), που θεωρείται ότι ήδη έχει πάρει το δρόμο του για το Όσκαρ της κατηγορίας, μοιάζει να είναι η πιο ενδιαφέρουσα πρεμιέρα που ξεχωρίζει από τις τέσσερις καινούργιες ταινίες της εβδομάδας.
Πρόκειται για ένα εξαίρετο animation που εκτιμάται ότι θα αναθερμάνει την κίνηση στους κινηματογράφους για τα καλά, έπειτα από την κατώτερη των προσδοκιών υποδοχή που είχε το «Joker: Τρέλα για Δύο», από τους θεατές και ειδικά σε σχέση με την πρώτη ταινία του Τοντ Φίλιπς προ πενταετίας.
Σε παράλληλο χρόνο προβάλλεται, σε επανέκδοση, το φημισμένο δράμα του Σάσα Πέτροβιτς «Υπάρχουν και Ευτυχισμένοι Τσιγγάνοι».
Αυτές είναι οι νέες ταινίες της εβδομάδας.
Το Ατίθασο Ρομπότ
Πέρα από την εικαστική επάρκεια, που εγγυάται το στούντιο της Dreamworks, το τελευταίο animation του μάστορα Κρις Σάντερς (των επίσης επιτυχημένων «Λίλο και Στιτς» και «Πώς να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας»), είναι και ένας αξιοπρόσεκτος στοχασμός για τη ζωή, τη φιλία και την επιβίωση, σε ένα όλο και περισσότερο αφιλόξενο περιβάλλον, έναν κόσμο που χάνει την ψυχή του. Παράλληλα είναι και ένας διάλογος για τη συνύπαρξη με τις νέες τεχνολογίες και την ευκαιρία να επανεξετάσουμε τις επιλογές που επιβάλλονται από τις σύγχρονες συνθήκες.
Το φιλμ, βασισμένο στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Πίτερ Μπράουν, δεν απευθύνεται αποκλειστικά στα μικρά παιδιά, όπως συνήθως, αλλά κυρίως στα μεγαλύτερα και στους ενήλικες, που ίσως το ευχαριστηθούν περισσότερο απ’ όλους.
Κεντρικός ήρωας είναι η Ρόζι, ένα ρομπότ Rozzum Unit 7134, που υποτίθεται ότι είναι εφεύρεση της Silicon Valley. Η Ρόζι, αντί να παραδοθεί για οικιακή χρήση, λόγω ενός τυφώνα, θα ξεβραστεί σε ένα απομακρυσμένο και αφιλόξενο νησί του Ειρηνικού. Εκεί θα ζήσει μία μεγάλη περιπέτεια σε μια προσπάθεια της να προσαρμοστεί στο δύσκολο περιβάλλον. Σταδιακά χτίζει σχέσεις με τα άτακτα ζώα του νησιού και γίνεται ο θετός γονιός ενός ορφανού χηνόπουλου.
Ο Σάντερς, εκτελώντας ευφυώς το σενάριό του, όσο το ρομπότ εκπαιδεύεται από τις συνθήκες που βρίσκεται και πρέπει να αντιμετωπίσει, καλεί το κοινό να αναστοχαστεί τις πηγές των ανθρώπινων συναισθημάτων, απ’ τις οποίες απομακρύνθηκε.
Η Ρόζι και οι περιπέτειες της δύσκολα θα χάσουν το επόμενο Όσκαρ κινουμένων σχεδίων
Ένα animation που ξεχειλίζει από εγκαρδιότητα, το Ατίθασο Ρομπότ εκφράζει ορισμένες φορές θαυμαστά παγκόσμιες αλήθειες, ενώ είναι μπολιασμένο με ένα απροσδόκητο χιούμορ που διανθίζει το προσεγμένο σενάριο. Μακριά από διδακτισμούς και κλισέ, το στόρι ξεδιπλώνεται με χάρη και πλήθος εμπνεύσεων, που δεν αποσκοπούν στον εντυπωσιασμό, ανανεώνουν συνεχώς το ενδιαφέρον.
Το καλλιτεχνικό πάθος των δημιουργών είναι εμφανές, και οι εικόνες, από τα πρώτα κάδρα μέχρι το τελευταίο πλάνο, αποδεικνύουν το μεράκι όλων των συντελεστών αλλά και την πεποίθησή τους ότι η παιδική ψυχαγωγία δεν πρέπει να εξαντλείται μόνο σε ένα εύπεπτο χαριτωμένο animation, που εύκολα μπορεί να βγάλει κέρδος.
Ο πολύπειρος σκηνοθέτης ακολουθεί ένα στιλ κινουμένων σχεδίων πολυπρισματικό και σαρωτικό, εναλλάσσοντας τον νατουραλισμό με τον σουρεαλισμό, ενώ αποτυπώνει ρεαλιστικά τις κινήσεις των ζώων του δάσους, βάζοντάς μας πιο βαθιά στο κινηματογραφικό του σύμπαν.
Η ταινία, που δύσκολα θα χάσει το επόμενο Όσκαρ κινουμένων σχεδίων, προβάλλεται και μεταγλωττισμένη με τις φωνές των Τζίνη Παπαδοπούλου (Ρόζι), Βαγγέλη Στρατηγάκου, Τίτου Γρηγορόπουλου, Μαριάνθη Σοντάκη, Βαγγέλη Ρόκου, Σοφία Καψαμπέλη, Άγγελου Λιάγκου, Βασίλη Μηλιόυ κα.
Η Ώρα της Σιωπής
Κοινότυπο αστυνομικό θρίλερ, με την πολυχρησιμοποιημένη σεναριακή ιδέα του ντετέκτιβ που πρέπει να αντιμετωπίσει διεφθαρμένους συναδέλφους του για να σώσει την κωφή μάρτυρα ενός φόνου, «Η Ώρα Της Σιωπής (The Silent Hour)» φέρει την υπογραφή του Μπραντ Άντερσον («Βηρυτός», «Άγρυπνος»), ενός σκηνοθέτη που παρότι έχει δείξει την επαγγελματική του επάρκεια, ακόμη δεν έχει αποδείξει ότι πρέπει να κερδίσει την προσοχή μας.
Στην ταινία που πρωταγωνιστούν οι Τζόελ Κίναμαν, Μαρκ Στρονγκ, Σάντρα Μέι Φρανκ, Μάικλ Έκλουντ κα. ένας αστυνομικός, ο Φρανκ, χάνει την ακοή του μετά από ένα ατύχημα εν ώρα υπηρεσίας, και σκέφτεται να φύγει από το αστυνομικό σώμα. Ο συνεργάτης του τον πείθει ότι μπορεί να προσφέρει ακόμη στον νέο ρόλο του, αυτού του διερμηνέα νοηματικής γλώσσας για το τμήμα του. Έτσι ο Φρανκ θα βρεθεί αντιμέτωπος με διεφθαρμένους αστυνομικούς, που θέλουν να εξοντώσουν μία κωφή γυναίκα, μάρτυρα ενός διπλού φονικού, την οποία και προστατεύει.
Από τις αστυνομικές περιπέτειες, που βλέπονται με κάποιο ενδιαφέρον, αλλά ξεχνιούνται ακόμη και πριν από την έξοδο από την κινηματογραφική αίθουσα, αφού το θέμα της διατηρεί όλα τα κλισέ του είδους, η ταινία δεν έχει την απαραίτητη ορμή. Αν και ο Άντερσον κάνει ό,τι μπορεί για να κρατήσει το σασπένς ζωντανό, στο φινάλε, μπαίνει στα γνωστά καλούπια του ξεκαθαρίσματος, δείχνοντας ότι έχει ξεμείνει από δυνάμεις και την απαραίτητη έμπνευση.
Bagman
Όταν τα παιδικά τραύματα, βγαλμένα από τις σκοτεινές ιστορίες, που λένε επιπόλαια οι μπαμπάδες ή οι παππούδες στα μικρά παιδιά για να φάνε το φαγητό τους ή να καθίσουν ήσυχα, ξυπνούν, γίνονται εφιάλτες.
Η αρχικά έξυπνη ιδέα για τα παιδικά τραύματα, χάνει πολύ γρήγορα το ενδιαφέρον της που στα χέρια του Σκοτσέζου σκηνοθέτη Κολμ ΜακΚάρθι καθώς εξαντλείται νωρίτερα από όσο θα περίμεναν και οι φαν του είδους των ταινιών τρόμου.
Αντιμετωπίζοντας οικονομικά προβλήματα, μετά την επιχειρηματική του αποτυχία, ο Πάτρικ αναγκάζεται να επιστρέψει στο πατρικό του σπίτι, μαζί με τη σύζυγό του και τον γιό του, για να δουλέψει μαζί με τον αδελφό του Λίαμ στην οικογενειακή επιχείρηση ξυλείας. Γρήγορα θα επιστρέψουν και οι εφιάλτες και ο φόβος τού Πάτρικ ότι κάτι κακό θα συμβεί στον γιο του.
Ο ΜακΚάρθι που υπογράφει σκηνοθετικά την πρώτη του αμερικάνικη ταινία, ενώ θα καταφέρει να δημιουργήσει μία απειλητική ατμόσφαιρα από τα πρώτα του πλάνα θυμίζοντας κάτι από μία σύντομη νουβέλα του Στίβεν Κινγκ, στη συνέχεια θα παραδοθεί στη μανιέρα του είδους ταινιών τρόμου, ενώ πολλές φορές θα ξυπνήσει τις «τρομαχτικές» περιπέτειες του Σκούμπι Ντου. Στο «Bagman» πρωταγωνιστούν οι Σαμ Κλάφλιν, Αντόνια Τόμας, Στίβεν Κρι, Κάρελ Βίνσεντ Ρόντεν, Φράνκι Κόριο, Γουίλιαμ Χοπ κα.
Συνάντησα και Ευτυχισμένους Τσιγγάνους
View this post on Instagram
Η επιλογή για σινεφίλ δεν μπορεί να είναι άλλη από την επανέκδοση του «Συνάντησα Και Ευτυχισμένους Τσιγγάνους (I Even Met Happy Gypsies)». Το φημισμένο δράμα, που γύρισε το 1967 ο Σέρβος Σάσα Πέτροβιτς αποτελεί το χαρακτηριστικότερο δείγμα του λεγόμενου «Μαύρου Κύματος» του Γιουγκοσλαβικού σινεμά.
Η ταινία, που υπήρξε πηγή έμπνευσης του Εμίρ Κουστουρίτσα για τον «Καιρό των Τσιγγάνων», σπάει όλα τα θλιβερά στερεότυπα για τους Ρομά και ξεχωρίζει για την ανθρωπιά της, τη ρεαλιστική απεικόνιση της μειονότητας και την αφηγηματική της δύναμη.
Η ταινία ήταν και η πηγή έμπνευσης για τον Εμίρ Κουστουρίτσα και τον «Καιρό των Τσιγγάνων»
Ο τσιγγάνος Μπόρα είναι παντρεμένος με μια μεγαλύτερη γυναίκα, αλλά ερωτεύεται τη νεώτερή του Τίσα, την οποία ο πατέρας της θέλει να παντρέψει με έναν νεαρό τσιγγάνο. Η Τίσα απαρνιέται τον άντρα της και φεύγει με τον Μπόρα. Βρίσκουν έναν μοναχό για να τους παντρέψει, αλλά στην προσπάθειά της να πάει μόνη της στο Βελιγράδι, θα πέσει θύμα βιασμού από δύο οδηγούς λεωφορείου και θα επιστρέψει σε κατάσταση εξαθλίωσης στη φυλή της.
Στο φιλμ, που ήταν υποψήφια για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας και κέρδισε το Μέγα Βραβείο στις Κάννες, εμφανίζονται Ρομά, που μιλούν μόνο τη δική τους γλώσσα και πρωταγωνιστούν οι Μπεκίμ Φεχμιού, Ολιβέρα Καταρίνα, Μπάτα Ζιβογίνοβιτς κα.
My Hero Academia: You’re Next
Η τέταρτη κατά σειρά ταινία μεγάλου μήκους του γνωστού anime franchise από την Ιαπωνία, το «My Hero Academia: You’re Next (Boku no Hiro Akademia za Mubi Yua Nekusuto)» φέρει την υπογραφή του Τενσάι Οκαμούρα.
Σε αυτό το εφηβικό υπερηρωικό animation, οι Ντέκου, Μπακούγκο, Τοντορόκι και τα υπόλοιπα μέλη του Προγράμματος Ηρώων του Λυκείου U.A. πρέπει να παλέψουν ενάντια στον Νταρκ Μάιτ και τη μοχθηρή εγκληματική οργάνωση που έχει υπό τον έλεγχό του.
Aπευθυνόμενο ίσως περισσότερο στους φανατικούς της anime σειράς που γνωρίζουν όλα όσα συμβαίνουν στο εξωφρενικό σύμπαν αυτού του λυκείου το νέο κεφάλαιο στη μεγάλη οθόνη του franchise έχει μεγαλύτερη δυναμική από τους προκατόχους του και σύμφωνα με το Indiewire μάλλον είναι η δεύτερη καλύτερη ταινία από τις τέσσερις που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής.
Αν το συγκρίνουμε με τις τρέχουσες ταινίες υπερηρώων, το «My Hero Academia: You’re Next» είναι ακόμα μία από τις καλύτερες ταινίες του είδους που θα δεις στον κινηματογράφο φέτος υπογραμμίζει ο David Opie.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ (Χάρης Αναγνωστάκης) και Indiewire.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις